Et meget fint essay, der hverken tjenes af overskrift eller den indledende påstand, at "venstrefløjen har svært ved at forklare en verden i opløsning".
-
Et meget fint essay, der hverken tjenes af overskrift eller den indledende påstand, at "venstrefløjen har svært ved at forklare en verden i opløsning".
Bare rolig, der er en payoff for kartoffelmetaforen
Og Jannik Friberg forklarer verdens tilstand helt udmærket i venstrefløjsperspektiv.Højrefløjen er en sæk kartofler | Solidaritet
https://solidaritet.dk/hoejrefloejen-er-en-saek-kartofler/ -
Bare rolig, der er en payoff for kartoffelmetaforen
Og Jannik Friberg forklarer verdens tilstand helt udmærket i venstrefløjsperspektiv.Højrefløjen er en sæk kartofler | Solidaritet
https://solidaritet.dk/hoejrefloejen-er-en-saek-kartofler/@fanden Jeg tror der er meget rigtigt i det, der skrives. Jeg kan i al fald genkende nogle af mine egne tanker - det der med at højrefløjen ingen bud har på noget egentligt bæredygtigt til at holde på den Morten Korch-miragekugle, de desparat forsøger at gøre almengyldig.
De er dygtige til at rive ned - og elendige til at bygge. Desværre er det lykkedes dem at trække stort set alle politikere med over i det her fantasiland, hvor der skyggebokses for fuld smadder.
-
@fanden Jeg tror der er meget rigtigt i det, der skrives. Jeg kan i al fald genkende nogle af mine egne tanker - det der med at højrefløjen ingen bud har på noget egentligt bæredygtigt til at holde på den Morten Korch-miragekugle, de desparat forsøger at gøre almengyldig.
De er dygtige til at rive ned - og elendige til at bygge. Desværre er det lykkedes dem at trække stort set alle politikere med over i det her fantasiland, hvor der skyggebokses for fuld smadder.
@tofticles Ja, det er jo ikke fordi venstrefløjen mangler forklaringer på, at verden stryger til helvede i en håndtaske. Men de er svære budskaber at sluge, når samfundet som vi kender det, bygger på borgerlige værdier om vækst, forbrug og markedskræfternes fortræffelighed...