Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Til jer der løber - skal man acceptere man bare altid har ondt - jeg døjer med især hofte og knæ.

Til jer der løber - skal man acceptere man bare altid har ondt - jeg døjer med især hofte og knæ.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
13 Indlæg 5 Posters 7 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
    yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
    yongsun@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Til jer der løber - skal man acceptere man bare altid har ondt - jeg døjer med især hofte og knæ. Sidst løb jeg 3 km og havde sygt ondt i hoften 2 dage efter. Jeg knokler på for jeg har et 5 km midnatsløb på lørdag..

nerdd@mstdn.socialN hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
    0
    • yongsun@helvede.netY yongsun@helvede.net

Til jer der løber - skal man acceptere man bare altid har ondt - jeg døjer med især hofte og knæ. Sidst løb jeg 3 km og havde sygt ondt i hoften 2 dage efter. Jeg knokler på for jeg har et 5 km midnatsløb på lørdag..

nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
      nerdd@mstdn.social
      wrote sidst redigeret af

@YongSun Stive og ømme muskler er helt fint. Men deciderede smerter, især i ledene, er ikke godt.

yongsun@helvede.netY 1 Reply Last reply
      0
      • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

@YongSun Stive og ømme muskler er helt fint. Men deciderede smerter, især i ledene, er ikke godt.

yongsun@helvede.net
        wrote sidst redigeret af yongsun@helvede.net

@nerdd jeg har pt skåret ned fra 3 gange til 2 gange om ugen for at se om mit gamle kadaver kan holde til det. Det skal siges jeg oveni træner 3 gange om uge med 1 times cardio og 1 times styrketræning - så jeg burde være stærk nok til det. Men det er især løb der driller mig.

nerdd@mstdn.socialN lottelythje@helvede.netL 2 Replies Last reply
        0

@nerdd jeg har pt skåret ned fra 3 gange til 2 gange om ugen for at se om mit gamle kadaver kan holde til det. Det skal siges jeg oveni træner 3 gange om uge med 1 times cardio og 1 times styrketræning - så jeg burde være stærk nok til det. Men det er især løb der driller mig.

nerdd@mstdn.social
          wrote sidst redigeret af

@YongSun Det lyder bestemt som et godt grundlag. Det kan godt være, det bare stadig er uvant for kroppen. Men en for god form kan selvfølgelig også være en ulempe, fordi det gør det nemmere at give for meget gas i forhold til, hvad leddene kan holde til. 😬

0

@YongSun Det lyder bestemt som et godt grundlag. Det kan godt være, det bare stadig er uvant for kroppen. Men en for god form kan selvfølgelig også være en ulempe, fordi det gør det nemmere at give for meget gas i forhold til, hvad leddene kan holde til. 😬

yongsun@helvede.net
            wrote sidst redigeret af yongsun@helvede.net

@nerdd Det vil jeghave i mente - det er stadig uvant for kroppen og af en eller anden grund har løb i alle dage været det den motionsform min krop hadede mest - jeg ved ikke hvorfor. Men jeg fortsætter med lægere løb (for mig max 5 km) 2 gange om ugen i et stykke tid måske med et lille kort intervalløb smidt ind hist og pist og se hvad der sker.

nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
            0

@nerdd Det vil jeghave i mente - det er stadig uvant for kroppen og af en eller anden grund har løb i alle dage været det den motionsform min krop hadede mest - jeg ved ikke hvorfor. Men jeg fortsætter med lægere løb (for mig max 5 km) 2 gange om ugen i et stykke tid måske med et lille kort intervalløb smidt ind hist og pist og se hvad der sker.

nerdd@mstdn.social
              wrote sidst redigeret af

@YongSun Det lyder som en ok mængde. Det var også ca. det, jeg startede ud med, da jeg genoptog løb sidste år efter en “pause” på ti års tid, hvor jeg til gengæld har cyklet en helt masse. Jeg håber, det stille og roligt bliver bedre!

0

@YongSun Det lyder som en ok mængde. Det var også ca. det, jeg startede ud med, da jeg genoptog løb sidste år efter en “pause” på ti års tid, hvor jeg til gengæld har cyklet en helt masse. Jeg håber, det stille og roligt bliver bedre!

yongsun@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@nerdd tak - for mig har jeg haft næsten 6 år med begrænset træning fordi jeg har haft 2 større skader og en knæoperation. Men taget i betragtning at jeg får et år siden stod i et varmt vands bassin til genoptræning, så er jeg ret happy med den mængde min krop kan klare nu 🙂

1 Reply Last reply
                0

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af hunspirillen@helvede.net

@YongSun Det kommer an på, hvad det er, du har ondt i - er det en muskel? - og hvad "sygt ondt" betyder, og om det bliver ved at ske. Hvis det kun er den ene side du har ondt i, ville jeg lede efter nogle stræk/bøje øvelser der rammer præcist det sted, finde noget massage etc. En anden vigtig faktor i træning, vi tit ignorerer, er restituering. Men det korte svar er nej man skal ikke acceptere altid at have ondt.

kramse@helvede.netK 1 Reply Last reply
                  0

lottelythje@helvede.netL This user is from outside of this forum
                    lottelythje@helvede.netL This user is from outside of this forum
                    lottelythje@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@YongSun @nerdd

Enig med @nerdd mht. smerter.

Med en lille tilføjelse: "Min" styrketræningsinstruktør siger altid, at som utrænet i løb skal man træne sig op til løb på en anden måde, end man lige regner med, fordi vi ikke er vant til at lave noget på et ben. Jeg har dog bøvlet med alt muligt andet, så jeg har ikke nogle gode øvelser, jeg lige kan skyde af fra hoften. Nu hjælper det jo ikke inden lørdag, men måske kunne du nørde lidt med det, hvis du gerne vil løbe?

1 Reply Last reply
                    0
                    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@YongSun Det kommer an på, hvad det er, du har ondt i - er det en muskel? - og hvad "sygt ondt" betyder, og om det bliver ved at ske. Hvis det kun er den ene side du har ondt i, ville jeg lede efter nogle stræk/bøje øvelser der rammer præcist det sted, finde noget massage etc. En anden vigtig faktor i træning, vi tit ignorerer, er restituering. Men det korte svar er nej man skal ikke acceptere altid at have ondt.

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                      kramse@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@hunspirillen @YongSun og til at identificere det vil en proff nok kunne hjælpe.

En fys, osteopat eller min kiropraktor er sygt gode til at finde ud af hvor skævheder kommer ind.

På længere løb bliver man også typisk lidt træt og "hænger" lidt, så prøv at tænke på formen, hvordan du løber.

Jeg skal eksempelvis løbe med væsentlig kortere skridt end jeg selv tror. Lange skridt belaster værre end kortere og langsommere, men for langsomt er også skidt.

TL;DR det er kompliceret og proff hjælp

0
                      • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@hunspirillen @YongSun og til at identificere det vil en proff nok kunne hjælpe.

En fys, osteopat eller min kiropraktor er sygt gode til at finde ud af hvor skævheder kommer ind.

På længere løb bliver man også typisk lidt træt og "hænger" lidt, så prøv at tænke på formen, hvordan du løber.

Jeg skal eksempelvis løbe med væsentlig kortere skridt end jeg selv tror. Lange skridt belaster værre end kortere og langsommere, men for langsomt er også skidt.

TL;DR det er kompliceret og proff hjælp

yongsun@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@kramse @hunspirillen succes på alle fronter. Løb lidt langsommere og med bevidst korte skridt. Ingen ondt i hofte og knæ. Jeg kunne mærke med det samme når jeg løb forkert så gik det i hoften på stedet. Så 5 km aflagt. Tiden er stadig lidt sløv men det må den så være i lang tid.

yongsun@helvede.netY kramse@helvede.netK 2 Replies Last reply
                        0

@kramse @hunspirillen succes på alle fronter. Løb lidt langsommere og med bevidst korte skridt. Ingen ondt i hofte og knæ. Jeg kunne mærke med det samme når jeg løb forkert så gik det i hoften på stedet. Så 5 km aflagt. Tiden er stadig lidt sløv men det må den så være i lang tid.

yongsun@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@kramse @hunspirillen tak til alle for gode råd.

1 Reply Last reply
                          0

kramse@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af

@YongSun @hunspirillen stærkt!

1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes

• Log ind