Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Ben Wheatleys seneste film, "Bulk" (2025), er en af dem jeg har kredset om et stykke tid.

Ben Wheatleys seneste film, "Bulk" (2025), er en af dem jeg har kredset om et stykke tid.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Ben Wheatleys seneste film, "Bulk" (2025), er en af dem jeg har kredset om et stykke tid. Det anede mig, at den ikke skulle ses sammen med min sambo, den virkede for weird ud fra foromtalen. Og desuden, det er lidt plat og krone med Wheatley.

Nogle gange laver han langt ude, eksperimenterende film, som "A field in England" (2013), andre gange stilbevidste pasticher som "Rebecca" (2020). Og nogle gange laver han "The meg 2" (2023)...

Og hvad nu hvis "Bulk" var i sidste kategori? 😱

1/2

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
    0
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

Ben Wheatleys seneste film, "Bulk" (2025), er en af dem jeg har kredset om et stykke tid. Det anede mig, at den ikke skulle ses sammen med min sambo, den virkede for weird ud fra foromtalen. Og desuden, det er lidt plat og krone med Wheatley.

Nogle gange laver han langt ude, eksperimenterende film, som "A field in England" (2013), andre gange stilbevidste pasticher som "Rebecca" (2020). Og nogle gange laver han "The meg 2" (2023)...

Og hvad nu hvis "Bulk" var i sidste kategori? 😱

1/2

fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

Her må jeg indskyde, at jeg udgør et meget snævert publikumssegment. Jeg har arbejdet med visuelt narrativ siden ...før jeg vidste der var et ord for det. Jeg har grovkonsumeret film, TV-serier, tegneserier, romaner og billedkunst i årtier.

Og så nærer jeg bare en elitisme omkring min egen dårlige smag — spekulative genrer, formalisme og corny effekter... Så jeg elsker når de samme ting kommer i spil i en film, intelligent og legefuldt. Alternativt plat men i det mindste underholdende.

1½/2

0

Her må jeg indskyde, at jeg udgør et meget snævert publikumssegment. Jeg har arbejdet med visuelt narrativ siden ...før jeg vidste der var et ord for det. Jeg har grovkonsumeret film, TV-serier, tegneserier, romaner og billedkunst i årtier.

Og så nærer jeg bare en elitisme omkring min egen dårlige smag — spekulative genrer, formalisme og corny effekter... Så jeg elsker når de samme ting kommer i spil i en film, intelligent og legefuldt. Alternativt plat men i det mindste underholdende.

1½/2

fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

Heldigvis rammer "Bulk" både i den første kategori af Wheatley-film, og lige ned i de træk, jeg sætter mest pris på.

Jeg er nødt til at holde af en film, hvor størstedelen af de udendørs scener er skabt med bevidst klodsede miniaturer à la '50er-scifi, eller hvor broccolihoveder illuderer træer i en fingeret drone-flyover

— og hvor dialogen dels er flabet meta-nonsens om fortælleteori (som giver et hak i tuden til monomyte-ævlet), dels er efterdubbet for ekstra fremmedgørende effekt.

2/2

0

Heldigvis rammer "Bulk" både i den første kategori af Wheatley-film, og lige ned i de træk, jeg sætter mest pris på.

Jeg er nødt til at holde af en film, hvor størstedelen af de udendørs scener er skabt med bevidst klodsede miniaturer à la '50er-scifi, eller hvor broccolihoveder illuderer træer i en fingeret drone-flyover

— og hvor dialogen dels er flabet meta-nonsens om fortælleteori (som giver et hak i tuden til monomyte-ævlet), dels er efterdubbet for ekstra fremmedgørende effekt.

2/2

fanden@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

"Bulk" er tydeligvis Wheatley i kreativt frihjul. Der veksles mellem stemningsfulde sorthvid-sekvenser og dokumentariske interviewbidder i farve. Det meste filmet med iphones og andre forhåndenværende kameraer.

Store dele af scenografien er Wheatleys egne vægtegninger, lige som han har håndskrevet "rulleteksterne". Inklusive små tips om, hvordan filmen er indspillet. Det er ren DIY.

Er det et universelt menneskeligt drama? Nope. Men det er en rablende monolog om filmteknik, lavet til mig.

3/2

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
          0

"Bulk" er tydeligvis Wheatley i kreativt frihjul. Der veksles mellem stemningsfulde sorthvid-sekvenser og dokumentariske interviewbidder i farve. Det meste filmet med iphones og andre forhåndenværende kameraer.

Store dele af scenografien er Wheatleys egne vægtegninger, lige som han har håndskrevet "rulleteksterne". Inklusive små tips om, hvordan filmen er indspillet. Det er ren DIY.

Er det et universelt menneskeligt drama? Nope. Men det er en rablende monolog om filmteknik, lavet til mig.

3/2

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
            tanyakaroli@expressional.social
            wrote sidst redigeret af

@fanden Det lyder virkelig som om den er lavet til dig! Det må være som at komme hjem 😊

0
            • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

@fanden Det lyder virkelig som om den er lavet til dig! Det må være som at komme hjem 😊

fanden@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli Lidt sådan, ja 🙂 Og den pirkede et lille hul i den kreative blokering, jeg har haft de senere år. Meget opmuntrende!

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
              0

@tanyakaroli Lidt sådan, ja 🙂 Og den pirkede et lille hul i den kreative blokering, jeg har haft de senere år. Meget opmuntrende!

tanyakaroli@expressional.social
                wrote sidst redigeret af

@fanden Det lyder da fantastisk! Knæk og bræk med det

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind