Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Den 🇺🇸 tjeneste jeg har sværest ved at slippe er Youtube.

Den 🇺🇸 tjeneste jeg har sværest ved at slippe er Youtube.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
peertube
4 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
    mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
    mrmanor@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

Den 🇺🇸 tjeneste jeg har sværest ved at slippe er Youtube. Selv om det er lidt anstrengende at finde udenom AI skrammel, så er der virkelig nogen flotte produktioner hvor det er svært ved at finde lignede kvalitet på #Peertube . Et eksempel på en kanal jeg sætter pris på er B1M, som nørder om byggeri verden rundt.
    Er det den manglende mulighed for på enkel vis at få noget betaling ud til producenten, der stadig holder producenterne fast på YT?
    https://www.youtube.com/watch?v=EruSZNI4th4

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

Den 🇺🇸 tjeneste jeg har sværest ved at slippe er Youtube. Selv om det er lidt anstrengende at finde udenom AI skrammel, så er der virkelig nogen flotte produktioner hvor det er svært ved at finde lignede kvalitet på #Peertube . Et eksempel på en kanal jeg sætter pris på er B1M, som nørder om byggeri verden rundt.
      Er det den manglende mulighed for på enkel vis at få noget betaling ud til producenten, der stadig holder producenterne fast på YT?
      https://www.youtube.com/watch?v=EruSZNI4th4

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@MrManor Mon ikke det bare er monopolet - for de fleste er der ikke andet end youtube, og det er smart kun at skulle lede der. Det er drønsvært at slippe ud af.

Youtube er jo indrettet sådan at videos med mange likes og interaktion bliver skubbet ud til flere. Det giver en fordel hvis man vil have en indtægt ud af det.

De youtube-kanaler jeg ser, mestendels sejlerrelaterede, har deres største indtægt fra patreon og/eller sponsorer.

Hvis man er youtuber og FOSS-tilhænger og gerne vil støtte at mere (godt) indhold kommer på peertune, kan man jo uploade der også, som fx #thelinuxexperiment gør.

mrmanor@social.data.coopM 1 Reply Last reply
      0
      • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@MrManor Mon ikke det bare er monopolet - for de fleste er der ikke andet end youtube, og det er smart kun at skulle lede der. Det er drønsvært at slippe ud af.

Youtube er jo indrettet sådan at videos med mange likes og interaktion bliver skubbet ud til flere. Det giver en fordel hvis man vil have en indtægt ud af det.

De youtube-kanaler jeg ser, mestendels sejlerrelaterede, har deres største indtægt fra patreon og/eller sponsorer.

Hvis man er youtuber og FOSS-tilhænger og gerne vil støtte at mere (godt) indhold kommer på peertune, kan man jo uploade der også, som fx #thelinuxexperiment gør.

mrmanor@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@anderslund
        Jo, det er klart også at YT har opnået en monopol status. Så meget at producenterne ikke tænker over det er andre muligheder.
        Men jeg mener også at huske at @randahl har nævnt den manglende mulighed for indtægt som et problem på alternativerne.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
        0
        • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@anderslund
          Jo, det er klart også at YT har opnået en monopol status. Så meget at producenterne ikke tænker over det er andre muligheder.
          Men jeg mener også at huske at @randahl har nævnt den manglende mulighed for indtægt som et problem på alternativerne.

anderslund@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@MrManor @randahl
          Igen, indtægten er afhængig af antal seere/visninger. Jeg ved ikke hvor meget af den reklameindtægt der stammer fra youtube er, men vist ikke det store. Men peertube har lang vej før man kan tilbyde visninger i samme omfang.

1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.