Søndagmorgen.
-
Konklusion:
1) Pas på med at omgive dig med for mange venner, der udelukkende har en negativ indstilling overfor andre mennesker.
2) En lille depression kan i nogle tilfælde få dig til at se og anskueliggøre en adfærd som du i en "normal" tilstand ikke ville have fået øje på.@anport Stærkt at du kunne bruge det perspektiv til at forstå deres adfærd bedre. Negativitet smitter nemt, også på ens generelle humør, tror jeg på.
Det er en lidt anden historie, men min mands mormor var sådan en der bar nag og blev ved med at brokke sig over folks handlinger i årevis. Det gjorde hende jo ikke til et gladere menneske at dyrke det nag på den måde. Tværtimod. -
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@anport Stærkt at du kunne bruge det perspektiv til at forstå deres adfærd bedre. Negativitet smitter nemt, også på ens generelle humør, tror jeg på.
Det er en lidt anden historie, men min mands mormor var sådan en der bar nag og blev ved med at brokke sig over folks handlinger i årevis. Det gjorde hende jo ikke til et gladere menneske at dyrke det nag på den måde. Tværtimod.@tanyakaroli jeg tror også, det var en måde at være sammen på socialt: Hvad skal vi snakke om? Os selv? Åh nej, lad os hellere snakke om "de andre".
Altså, naturligvis skal man have en kritisk sans, men jeg blev efterfølgende meget opmærksom på venskaber, hvor sol og vind var mere lige fordelt. Man behøver ikke være komplet lalleglad, men absolut heller ikke vrisse HELE tiden. -
A alf149@social.data.coop shared this topic
-
@tanyakaroli jeg tror også, det var en måde at være sammen på socialt: Hvad skal vi snakke om? Os selv? Åh nej, lad os hellere snakke om "de andre".
Altså, naturligvis skal man have en kritisk sans, men jeg blev efterfølgende meget opmærksom på venskaber, hvor sol og vind var mere lige fordelt. Man behøver ikke være komplet lalleglad, men absolut heller ikke vrisse HELE tiden.@anport Nu ved jeg godt at jeg selv brokker mig en del herinde for tiden, og måske lidt hyklerisk også over at andre brokker sig, men jeg har det meget på samme måde - jeg bliver så frustreret over for meget negativitet. Jeg er nærmest blevet lidt overfølsom overfor det 🫣
-
@anport Nu ved jeg godt at jeg selv brokker mig en del herinde for tiden, og måske lidt hyklerisk også over at andre brokker sig, men jeg har det meget på samme måde - jeg bliver så frustreret over for meget negativitet. Jeg er nærmest blevet lidt overfølsom overfor det 🫣
@svedigtype @anport @tanyakaroli
Guderne skal vide at der er nok at brokke sig over, men jeg prøver at øve mig på at lade være. Det er godt med en kritisk sans, men ja - det er også en downer overfor alle andre og sig selv.
-
@anport Nu ved jeg godt at jeg selv brokker mig en del herinde for tiden, og måske lidt hyklerisk også over at andre brokker sig, men jeg har det meget på samme måde - jeg bliver så frustreret over for meget negativitet. Jeg er nærmest blevet lidt overfølsom overfor det 🫣
@svedigtype @tanyakaroli lige i mit tilfælde var det nu mest mine sociale relationer, der brokkede sig over vores fælles nære relationer, bekendte og så’n semi-venner.
Jeg påvirkes ikke på samme måde over en strøm af brok over f.eks. verdens tilstand, dumme politikere etc. Slet ikke.
Det var mere deres attitude overfor andre alm. mennesker og især vores fælles venner i omgangskredsen, som gjorde mig usikker og smånervøs.
Håber det giver mening
-
@svedigtype @tanyakaroli lige i mit tilfælde var det nu mest mine sociale relationer, der brokkede sig over vores fælles nære relationer, bekendte og så’n semi-venner.
Jeg påvirkes ikke på samme måde over en strøm af brok over f.eks. verdens tilstand, dumme politikere etc. Slet ikke.
Det var mere deres attitude overfor andre alm. mennesker og især vores fælles venner i omgangskredsen, som gjorde mig usikker og smånervøs.
Håber det giver mening
@anport Ja, det giver fint mening
.I mit tilfælde er det primært kollegaer, der brokker sig over andre kollegaer eller omstændigheder som vi ikke har særlig meget indflydelse på (hvis nogen), og det dræner mig helt vildt
-
@anport Ja, det giver fint mening
.I mit tilfælde er det primært kollegaer, der brokker sig over andre kollegaer eller omstændigheder som vi ikke har særlig meget indflydelse på (hvis nogen), og det dræner mig helt vildt
@svedigtype
åh manner, kollegabrok, pu ha, det er eddermamé også hårdt, voksne der til tider opfører sig som 5-årige, der ikke får deres vilje *suk* #energyvampires -
@svedigtype
åh manner, kollegabrok, pu ha, det er eddermamé også hårdt, voksne der til tider opfører sig som 5-årige, der ikke får deres vilje *suk* #energyvampires@anport @svedigtype Lige den, er rigtig farlig og det er en spiral der er svær at komme ud af. Den kører en del på mit job. Vi har regler der skal følges, direktiver osv. men ud over den er der kolleger som virker som om de (mis)bruger de regler til at genere hinanden, sådan lidt flueknepperi
-
@anport @svedigtype Lige den, er rigtig farlig og det er en spiral der er svær at komme ud af. Den kører en del på mit job. Vi har regler der skal følges, direktiver osv. men ud over den er der kolleger som virker som om de (mis)bruger de regler til at genere hinanden, sådan lidt flueknepperi
@boleteusedulis @anport Jeg ser det nok ikke rigtig som personal failures on their part, mere som et udtryk for nogle virkelig svære vilkår at arbejde under, men det er stadig virkelig hårdt at være i ...
-
@boleteusedulis @anport Jeg ser det nok ikke rigtig som personal failures on their part, mere som et udtryk for nogle virkelig svære vilkår at arbejde under, men det er stadig virkelig hårdt at være i ...
@svedigtype @anport Det lyder heller ikke spor rart.
Jeg er et sted med meget stor personale udskiftning. Så der er hele tiden nogle der skal oplæres og indtil de er det er alle andre spændt hårdt for. Hvis det så var efter en enkelt opsigelse, men inden for mit fagområde i min afdeling har den der har været der længst tid lige passeret to år. Hver gang en stopper går noget tabt, og ting falder mellem to stole
-
@svedigtype @anport Det lyder heller ikke spor rart.
Jeg er et sted med meget stor personale udskiftning. Så der er hele tiden nogle der skal oplæres og indtil de er det er alle andre spændt hårdt for. Hvis det så var efter en enkelt opsigelse, men inden for mit fagområde i min afdeling har den der har været der længst tid lige passeret to år. Hver gang en stopper går noget tabt, og ting falder mellem to stole
@boleteusedulis Det lyder heller ikke særligt fedt. Jeg kan ikke huske om jeg ved hvad du arbejder med?
-
@boleteusedulis Det lyder heller ikke særligt fedt. Jeg kan ikke huske om jeg ved hvad du arbejder med?
@svedigtype jeg er laborant