Elprisen skulle vist blive ekstra høj i aften klokken 19, så lad os være rebeller og gå på batteri 🔋
-
@anport Det ved jeg faktisk ikke, jeg kan ikke rigtig lure markedsdynamikken.
Jeg er lidt forbavset over et så stort udsving - kan man virkelig ikke lagre el i så tilstrækkelig et omfang, at man kan afbøje de her "spikes"? Det er ikke ret lang tid siden, det stormede ret kraftigt.
@Simon Just @jacob ö+ - Vi der bor i lejlighed har nok ikke plads til sådan et monstrum. -
Jeg er lidt forbavset over et så stort udsving - kan man virkelig ikke lagre el i så tilstrækkelig et omfang, at man kan afbøje de her "spikes"? Det er ikke ret lang tid siden, det stormede ret kraftigt.
@simonjust @anport Det er, forhåbentlig, på vej: https://www.installator.dk/tommy-ahlers-batterier-skal-spille-en-storre-rolle
Men energinet har jo sløset I mange år...
-
@simonjust @anport Eftersom priserne allerede er sat for i aften gætter jeg på at hvis alle slukkede for alt der kunne slukkes ville el-selskaberne bare pludselig blive lidt rigere af det.
Det skal gøres hver dag over noget tid for at prognoserne der prissættes efter ændrer sig.
-
@Simon Just @jacob ö+ - Vi der bor i lejlighed har nok ikke plads til sådan et monstrum.
@katharsisdrill Bor også i lejlighed - så det bliver de små batterier, der skal i brug (men jo, jeg gad da godt have et husstandsbatteri + solceller på altanen)
-
@simonjust @anport Det er, forhåbentlig, på vej: https://www.installator.dk/tommy-ahlers-batterier-skal-spille-en-storre-rolle
Men energinet har jo sløset I mange år...
@mshdk @anport Ja, de kan vist ikke længere dække sig ind under at et stigende elforbrug kommer som en overraskelse.
Verdo er ved at installere batteri på Randers Havn, så der er gang i udviklingen: https://dinavis.dk/samfund/ECE19625263/for-foerste-gang-i-danmark-kaempe-batteri-skyder-op-paa-havn-og-kobles-paa-kraftvarmevaerk/
-
@katharsisdrill Bor også i lejlighed - så det bliver de små batterier, der skal i brug (men jo, jeg gad da godt have et husstandsbatteri + solceller på altanen)
@Simon Just - Det samme her hvis det var praktisk muligt -
@simonjust @anport Eftersom priserne allerede er sat for i aften gætter jeg på at hvis alle slukkede for alt der kunne slukkes ville el-selskaberne bare pludselig blive lidt rigere af det.
Det skal gøres hver dag over noget tid for at prognoserne der prissættes efter ændrer sig.
@liebach Vi har heldigvis ikke de der variable priser på vores side af sundet. Jeg tror jeg ville få spat af at skulle gå og tænke på den slags lottopræget skemalægning. @simonjust @anport
-
@liebach @simonjust @anport ikke nødvendigvis. Der kan være en del inerti i visse former for kraftværker, så det kan faktisk være at elselskaberne (eller måske en anden entitet) skal betale nogen for at tænde en masse oversized elkogere for at matche det reelle forbrug med den planlagte strømforbrug.
-
@simonjust vi spiser som regel omkring kl 17 alligevel, så det rammer ikke os ret hårdt. Der er bare ingen PlayStation efter aftensmad i dag

@benjaminlj Det lyder nu ellers hårdt
(Spilstationen ku' jeg undvære, men ikke maden... :blobgrin:) -
@benjaminlj Det lyder nu ellers hårdt
(Spilstationen ku' jeg undvære, men ikke maden... :blobgrin:)@simonjust @benjaminlj
Jeg er blevet helt glad for min anbernic 34xxsp
Så skal der games supermario i aften

Eller også skal jeg komme lidt længere i Bruce Lee (C64), efter 30+ år er jeg ikke længere end 4 baner