Jeg er rigtig glad for min laptops Endeavour OS, og når jeg skal sætte noget serverlegetøj op herhjemme er det som regel Debian der kommer i brug...
-
@fanden Jeg ruller også en Fedora.. Den kører som smurt
(jeg har intet helligt forhold til distrotype, jeg er bare nysgerrig.. Jo, jeg kommer nok ikke til at køre den der Bieber-Linux)
@simonjust Heller ikke Hannah Montana-Linux?
Jeg er tiltrukket af Fedora, men også lidt mistænksom, fordi den på så mange måder minder mig om MacOS. Det er næsten som om jeg aldrig vil behøve pille ved setting-filer i editoren, hvis jeg installerer det. Og hvad er så sjovet ved Linux?!
-
@simonjust Heller ikke Hannah Montana-Linux?
Jeg er tiltrukket af Fedora, men også lidt mistænksom, fordi den på så mange måder minder mig om MacOS. Det er næsten som om jeg aldrig vil behøve pille ved setting-filer i editoren, hvis jeg installerer det. Og hvad er så sjovet ved Linux?!
@fanden Ja, det er jo det
Nej, heller ikke Hanna Montana Linux, selvom jeg overvejer
Måske NixOS? Jeg har leget lidt med pakkemanageren, og det er sgu meget lækkert, at man kan stole på "ting virker"
-
Måske NixOS? Jeg har leget lidt med pakkemanageren, og det er sgu meget lækkert, at man kan stole på "ting virker"
@simonjust Men så har jeg heldigvis min "skrivemaskine," en gammel 32-bit ThinkPad uden desktop environment. Den kan jeg altid hive frem som modgift, hvis der er en brugerflade som Bare Fungerer
...
Hmm, jeg tror faktisk den stadig kører Debian Bullseye
-
@simonjust Men så har jeg heldigvis min "skrivemaskine," en gammel 32-bit ThinkPad uden desktop environment. Den kan jeg altid hive frem som modgift, hvis der er en brugerflade som Bare Fungerer
...
@fanden Bullseye, wow - det er et par dage siden
-
...
@simonjust Prøv TempleOS, I DARE YOU
-
@simonjust Prøv TempleOS, I DARE YOU
@fanden No!
-
@simonjust NixOS... burde jo prøves
Jeg føler alligevel det er lidt længere ude end jeg kan bunde, men det er kun på Hörensagen.
For pokker, Simon. Nu rykkede Nix længere op på to do-listen!
-
@simonjust NixOS... burde jo prøves
Jeg føler alligevel det er lidt længere ude end jeg kan bunde, men det er kun på Hörensagen.
For pokker, Simon. Nu rykkede Nix længere op på to do-listen!
@fanden Hehe, det tager lidt tid at komme i gang med, men der er en rigtig god dokumentation
-
@fanden Hehe, det tager lidt tid at komme i gang med, men der er en rigtig god dokumentation
@simonjust @fanden Jeg kørte NixOS i sammenlagt to års tid. Fik aldrig rigtig styr på derivations og den slags. Havde ofte problemet med pakker der ikke gad bygge og den slags.
Efter jeg gik over til Bluefin (Fedora Silverblue afart) for snart toår siden har jeg ikke haft nogen problemer. https://docs.projectbluefin.io/ -
@simonjust @fanden Jeg kørte NixOS i sammenlagt to års tid. Fik aldrig rigtig styr på derivations og den slags. Havde ofte problemet med pakker der ikke gad bygge og den slags.
Efter jeg gik over til Bluefin (Fedora Silverblue afart) for snart toår siden har jeg ikke haft nogen problemer. https://docs.projectbluefin.io/