Syddansk Universitet er lige skiftet fra Exam Monitor til Arcanic Observer til overvågning af elever under eksaminer.
-
@snue Der er mange firmaer, organisation m.m. der er ligeglad med deres valg, så længe det køre på windows og mac.
@snue Som Linux/BSD bruger siden 1998 er det desværre noget jeg oplever tit.
pt. har jeg ofte problemer når der vælges Teams. Der findes en klient, men den er langt fra god på Linux.
-
@snue Jeg begriber simpelthen ikke, at de bliver ved med at lave distro-specifikke pakker.
Jeg ved ikke nok om, hvordan man laver linux pakker.
Er det muligt at lave distro-agnostiske pakker ?

-
@snue Som Linux/BSD bruger siden 1998 er det desværre noget jeg oplever tit.
pt. har jeg ofte problemer når der vælges Teams. Der findes en klient, men den er langt fra god på Linux.
Det er vældigt irriterende - forhåbentlig er der snart noget der ændrer sig. Det ligner, at der sker nogle gode ting på open-source fronten lige nu

-
@snue det lugter af at det i praksis er en keylogger - jeg vil nok foreslå en dedikeret installation der ikke har adgang til noget som helst andet såsom din browserhistorik, dine gemte kodeord og så videre.
Det lyder vældig fornuftigt.
Jeg skiftede kodeord på min password manager forrige år, fordi jeg kom til at logge ind på den mens exam monitor kørte ...
Man skal holde tungen lige i munden, når man bruger de programmer

-
Det lyder vældig fornuftigt.
Jeg skiftede kodeord på min password manager forrige år, fordi jeg kom til at logge ind på den mens exam monitor kørte ...
Man skal holde tungen lige i munden, når man bruger de programmer

@snue blandt andet det at de ikke understøtter wayland tyder på at de gør ting man ikke bør. Det kræver samarbejde med wayland compositor for at få tastaturevents og for at kunne tage screenshots og lignende som alle kan i x11.
-
@snue blandt andet det at de ikke understøtter wayland tyder på at de gør ting man ikke bør. Det kræver samarbejde med wayland compositor for at få tastaturevents og for at kunne tage screenshots og lignende som alle kan i x11.
Det er gode tanker - det vil jeg være opmærksom på

-
Syddansk Universitet er lige skiftet fra Exam Monitor til Arcanic Observer til overvågning af elever under eksaminer.
Exam Monitor fungerede på alle maskiner der understøttede JVM.
Jeg ved ikke, hvordan Observer fungerer, men jeg kan konstatere at det ikke kører på min maskine

Jeg har heldigvis fundet en anden computer der kan køre Observer til mine eksaminer her til januar, men det er vældig irriterende at skulle låne en computer for at kunne tage til eksamen :((
"Udgave til Mac og PC: Observer er tilgængelig både til Mac og PC, hvilket sikrer bred kompatibilitet og brugervenlighed for alle brugere, uanset deres foretrukne operativsystem."
I 2025...
-
"Udgave til Mac og PC: Observer er tilgængelig både til Mac og PC, hvilket sikrer bred kompatibilitet og brugervenlighed for alle brugere, uanset deres foretrukne operativsystem."
I 2025...
Jaa, det er ret vildt at de ikke officielt understøtter Linux

-
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
-
Dette indlæg er slettet!