Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.

Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
118 Indlæg 21 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • gjoel@mstdn.dkG gjoel@mstdn.dk

@MThaastrup Min far så sci-fi (Star Trek, Lexx, Above and Beyond) og hørte rock (Led Zeppelin, Thin Lizzy osv) samt elektronisk musik (Art of Noise, Yello mm).

Min mor er slet slet slet ikke til sci-fi, men nok mere til krimi og den slags, hvis det endelig skal være. Hun er også mere til Kim Larsen og Shubidua.

Jeg er klart ovre i sci-fi. Musikalsk er jeg nærmere hård elektronisk og metal, men kan da godt klare lidt danskpop hvis det skal være stille og roligt.

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@Gjoel Dine forældre lyder faktisk meget som mine 😂

1 Reply Last reply
    0
    • earthysofa@helvede.netE earthysofa@helvede.net

@MThaastrup Begge mine forældre var vilde med Country, Folk, Gospel, Rock ‘n Roll, Pop og Dansktop, så det var alt fra Johnny Cash, Willie Nelson og Slim Whitman til Four Jacks, Keld og The Donkeys, Gustav Winckler og så noget Travelling Wilburys, Fisker Thomas og De Gyldne Løver og så Mahalia Jackson, Aretha Franklin, Elvis, The Beatles. I TV-et så man krimier, lystspil, James Bond, Dollars, Jagten på Røde Oktober. Mig og mine søskende spiller alle musik og synger og er film buffs 😅

mthaastrup@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@EarthySofa Meget af der lyder genkendeligt - bortset fra at jeg aldrig lærte at spille et instrument, fordi jeg altid fik mikrofonen stukket i hånden 😂

earthysofa@helvede.netE 1 Reply Last reply
      0
      • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@tokeriis Det var et meget alsidigt fundament!

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
        tokeriis@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Til trods for at jeg ikke udfolder det så meget i hverdagen med børn, job og den slags, så forsøger jeg også selv at være åben over for det meste.

Jeg fik desværre også "glæden" af en psykopatisk voldelig, hashsmuglende stedfar, som indførte alle de rigtige kostskole-manerer, og gjorde at jeg i mange år afskyede mennesker, der gik op i overflade-opførsel; det måtte dække over råddenskab.

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
        0
        • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@MThaastrup Til trods for at jeg ikke udfolder det så meget i hverdagen med børn, job og den slags, så forsøger jeg også selv at være åben over for det meste.

Jeg fik desværre også "glæden" af en psykopatisk voldelig, hashsmuglende stedfar, som indførte alle de rigtige kostskole-manerer, og gjorde at jeg i mange år afskyede mennesker, der gik op i overflade-opførsel; det måtte dække over råddenskab.

mthaastrup@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@tokeriis Hvis man tidligt har lært, at voksne er upålidelige og kan pludselig vende på en tallerken, så lærer man at være vagtsom og læse sindsstemninger osv. Jeg kommer aldrig helt til at kunne stoppe med at "mærke" folks humør, temperament osv., når jeg er i et rum.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
          0

@tokeriis Hvis man tidligt har lært, at voksne er upålidelige og kan pludselig vende på en tallerken, så lærer man at være vagtsom og læse sindsstemninger osv. Jeg kommer aldrig helt til at kunne stoppe med at "mærke" folks humør, temperament osv., når jeg er i et rum.

tokeriis@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Jeg reagerede mere ved at flygte ind i en verden af fantasy, scifi, historie, stjernekigning og tegning, og udviklede ikke denne evne/forbandelse.

0
            • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@MThaastrup Jeg reagerede mere ved at flygte ind i en verden af fantasy, scifi, historie, stjernekigning og tegning, og udviklede ikke denne evne/forbandelse.

mthaastrup@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@tokeriis Der er mange måder at overleve på

1 Reply Last reply
              0

@EarthySofa Meget af der lyder genkendeligt - bortset fra at jeg aldrig lærte at spille et instrument, fordi jeg altid fik mikrofonen stukket i hånden 😂

earthysofa@helvede.netE This user is from outside of this forum
                earthysofa@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Det er da heldigvis aldrig for sent, hvis du vil lære at spille et instrument, hvilket jeg synes er lettere at lære end at lære at synge rent, haha 😛

0

@MThaastrup Det er da heldigvis aldrig for sent, hvis du vil lære at spille et instrument, hvilket jeg synes er lettere at lære end at lære at synge rent, haha 😛

mthaastrup@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@EarthySofa I know, men det er ikke i nærheden af at være på prioriteringslisten tidsmæssigt. Jeg har jo at gode grunde ikke rigtigt fritid - jeg er mor, på arbejde, mor igen, og så sover hun et par timer før mig, men aftentimer går med alt det, som alle andre når ved at være to voksne eller kun være forældre på deltid.

Så det bliver nok ikke til noget. Og det er ok, man behøver ikke nå alle ting i livet, man kunne have lyst til 😁

earthysofa@helvede.netE 1 Reply Last reply
                  0

@EarthySofa I know, men det er ikke i nærheden af at være på prioriteringslisten tidsmæssigt. Jeg har jo at gode grunde ikke rigtigt fritid - jeg er mor, på arbejde, mor igen, og så sover hun et par timer før mig, men aftentimer går med alt det, som alle andre når ved at være to voksne eller kun være forældre på deltid.

Så det bliver nok ikke til noget. Og det er ok, man behøver ikke nå alle ting i livet, man kunne have lyst til 😁

earthysofa@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af earthysofa@helvede.net

@MThaastrup Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har en veninde som valgte at få sit barn selv og SÅ var hun klar til at møde en mand, men mange af dem hun mødte kunne jo slet ikke fatte at hun aldrig havde en “friuge” for der var jo kun hende. Så de fleste solomødre jeg kender er singler fordi de prioriterer deres tid på det der virkelig er vigtigt. Og meget få har mødt nogen, der er så vigtige 😅

0

@MThaastrup Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har en veninde som valgte at få sit barn selv og SÅ var hun klar til at møde en mand, men mange af dem hun mødte kunne jo slet ikke fatte at hun aldrig havde en “friuge” for der var jo kun hende. Så de fleste solomødre jeg kender er singler fordi de prioriterer deres tid på det der virkelig er vigtigt. Og meget få har mødt nogen, der er så vigtige 😅

mthaastrup@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@EarthySofa Jeg føler mig nogle gange lidt "snydt" forstå mig ret. For jeg har absolut ikke selv valgt at være aleneforælder.

Men sådan er det jo bare.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.