Nu hvor plakaterne er ved at blive pillet ned er jeg ved at lave en.
-
Nu hvor plakaterne er ved at blive pillet ned er jeg ved at lave en. Og jeg synes det er mega svært! Det skal være en invitation til virup.social. Den skal være simpel, men iøjnefaldende. Uden for meget tekst, men nok til at man forstår hvad det drejer sig om. Den skal nok ikke op i alle lygtepæle, bare hænges op et par centrale steder i byen. Måske i starten af december hvor vi også bliver nævnt i det lokale blad "Folk i Hjortshøj".
Hvis i har noget input hører jeg det meget gerne!
-
Nu hvor plakaterne er ved at blive pillet ned er jeg ved at lave en. Og jeg synes det er mega svært! Det skal være en invitation til virup.social. Den skal være simpel, men iøjnefaldende. Uden for meget tekst, men nok til at man forstår hvad det drejer sig om. Den skal nok ikke op i alle lygtepæle, bare hænges op et par centrale steder i byen. Måske i starten af december hvor vi også bliver nævnt i det lokale blad "Folk i Hjortshøj".
Hvis i har noget input hører jeg det meget gerne!
@benjaminlj måske tilføje ‘gratis tilmelding’? Bare en idé.
Selv er jeg supermistroisk overfor QR-koder i det offentlige rum, har aldrig brugt teknologien på min egen telefon (jo, måske to gange).
Ellers: meget flot logo. Flotte farver, nemt at afkode.
-
@benjaminlj måske tilføje ‘gratis tilmelding’? Bare en idé.
Selv er jeg supermistroisk overfor QR-koder i det offentlige rum, har aldrig brugt teknologien på min egen telefon (jo, måske to gange).
Ellers: meget flot logo. Flotte farver, nemt at afkode.
@anport Der rammer du nogle lidt ømme punkter. Jeg vil helst ikke skrive "gratis" fordi jeg gerne på et tidspunkt vil indføre et (lille) medlemsgebyr. Men det er rigtig svært at få plads til på plakaten.
QR-koder er rigtig godt at være skeptiske over for! Mit indtryk er dog at mange qr-scannere er begyndt at vise URL'en og spørge inden man går ind på en sketchy side. Her vil man kunne se at det er samme side som der står (to gange) på plakaten.
Logo er af @katharsisdrill
-
@anport Der rammer du nogle lidt ømme punkter. Jeg vil helst ikke skrive "gratis" fordi jeg gerne på et tidspunkt vil indføre et (lille) medlemsgebyr. Men det er rigtig svært at få plads til på plakaten.
QR-koder er rigtig godt at være skeptiske over for! Mit indtryk er dog at mange qr-scannere er begyndt at vise URL'en og spørge inden man går ind på en sketchy side. Her vil man kunne se at det er samme side som der står (to gange) på plakaten.
Logo er af @katharsisdrill
@benjaminlj ja, ok, så skal du ikke skrive ‘gratis’ :).
Jeg synes, plakaten mangler noget tekst med en mindre font, noget med om, hvad jeg får ud af at tilmelde mig? Hvad jeg kan bruge virup.social til? Bare 3-4 linjer. -
@benjaminlj ja, ok, så skal du ikke skrive ‘gratis’ :).
Jeg synes, plakaten mangler noget tekst med en mindre font, noget med om, hvad jeg får ud af at tilmelde mig? Hvad jeg kan bruge virup.social til? Bare 3-4 linjer.@anport det kan være at jeg skal skrive "gratis prøveperiode" selvom jeg ikke aner hvornår og hvordan jeg har tænkt mig at opkræve betaling.

Det er måske en god idé med lidt mere tekst. Ellers var min tanke at man skulle gå ind på siden for at læse mere. Men jeg tror de fleste helt instinktivt trykker "opret bruger" før de har læst beskrivelsen. -
@anport det kan være at jeg skal skrive "gratis prøveperiode" selvom jeg ikke aner hvornår og hvordan jeg har tænkt mig at opkræve betaling.

Det er måske en god idé med lidt mere tekst. Ellers var min tanke at man skulle gå ind på siden for at læse mere. Men jeg tror de fleste helt instinktivt trykker "opret bruger" før de har læst beskrivelsen.@benjaminlj måske noget á la ‘Tilmeld og opret dig som bruger på virup.social og vær med til at starte et digitalt fællesskab i dit nærområde’? Eller noget i den dur.
‘Vi forsøger med dette nye projekt at skabe vores egen lokalavis uden reklamer og datatyveri’ … måske? -
@benjaminlj måske noget á la ‘Tilmeld og opret dig som bruger på virup.social og vær med til at starte et digitalt fællesskab i dit nærområde’? Eller noget i den dur.
‘Vi forsøger med dette nye projekt at skabe vores egen lokalavis uden reklamer og datatyveri’ … måske?@anport Nå, ja - det minder mig om: Jeg har vist et sted brugt "dit lokalsamfund på nettet" som tag-line. Det tager jeg lige med.
Og så lidt ekstra forklaringer og lidt mindre fokus på QR-koden. Så ender vi sådan her: -
@anport Nå, ja - det minder mig om: Jeg har vist et sted brugt "dit lokalsamfund på nettet" som tag-line. Det tager jeg lige med.
Og så lidt ekstra forklaringer og lidt mindre fokus på QR-koden. Så ender vi sådan her:@benjaminlj helt klart, meget bedre nu (synes jeg) som appetitvækker og hurtig "teaser".
-
@anport Nå, ja - det minder mig om: Jeg har vist et sted brugt "dit lokalsamfund på nettet" som tag-line. Det tager jeg lige med.
Og så lidt ekstra forklaringer og lidt mindre fokus på QR-koden. Så ender vi sådan her:@benjaminlj Så flot - netværket og plakaten og tiltaget! Og logoet er bare
De forklarende bullets er super og jeg elsker tag-line 'dit lokalsamfund på nettet'.
Hvis jeg gik på gaden og så plakaten uden forudgående viden ville jeg måske tænke: 'hvem står bag?' Et ukendt firma, der vil sælge mig noget? Den lokale avis? En Virup forening? Det ville gøre mig endnu mere interesseret, hvis jeg så et hint at der er en god, lokal, reel person bag, en nabo; at det er et lokalt fællesskabs-tiltag.
-
@benjaminlj Så flot - netværket og plakaten og tiltaget! Og logoet er bare
De forklarende bullets er super og jeg elsker tag-line 'dit lokalsamfund på nettet'.
Hvis jeg gik på gaden og så plakaten uden forudgående viden ville jeg måske tænke: 'hvem står bag?' Et ukendt firma, der vil sælge mig noget? Den lokale avis? En Virup forening? Det ville gøre mig endnu mere interesseret, hvis jeg så et hint at der er en god, lokal, reel person bag, en nabo; at det er et lokalt fællesskabs-tiltag.
@CiaraNi @benjaminlj sjovt, jeg tænkte også på, om der på plakaten skulle stå noget med 'Med venlig hilsen Benjamin' for ligesom at gøre det klart, at her er der tale om et menneske og ikke et IT-firma