Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. (Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)

(Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 4 Posters 14 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af
    #1

    (Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)

    Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.

    mosgaard@uddannelse.socialM camlarsch@helvede.netC 2 Replies Last reply
    0
    • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

      (Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)

      Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.

      mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
      mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
      mosgaard@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af
      #2

      Jeg har det personligt lidt svært med når samtalen om køn bliver ensidigt kvinde/mand, fordi jeg ved der findes så mange der ikke er afklaret det ene eller det andet, eller noget helt tredje/fjerde.

      Hvorfor kan vi ikke have diskussioner der rummer det hele?

      Eller skal man leve med, at fordi majoriteten af befolkningen identificerer sig som enten m/k, er det styrende for den overordnede samtale om køn i samfundet?

      1 Reply Last reply
      0
      • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

        (Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)

        Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.

        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
        camlarsch@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @mosgaard Du er ikke ene med den analyse. Det er “min” generation feminister, tror jeg. Som har skulle kæmpe for hvert skridt fremad, og som ikke vil dele rettighederne - og som i den proces bliver Terfs (eller derhenad).

        mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
        0
        • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

          @mosgaard Du er ikke ene med den analyse. Det er “min” generation feminister, tror jeg. Som har skulle kæmpe for hvert skridt fremad, og som ikke vil dele rettighederne - og som i den proces bliver Terfs (eller derhenad).

          mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
          mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
          mthaastrup@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #4
          Dette indlæg er slettet!
          svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

            Dette indlæg er slettet!

            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
            Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport.

            camlarsch@helvede.netC mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
            0
            • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

              @MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
              Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport.

              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #6

              @svuorela Tænk at gøre noget så sjældent til sin mærkesag.

              @mosgaard @MThaastrup

              1 Reply Last reply
              0
              • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                @MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
                Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport.

                mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                mthaastrup@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #7
                Dette indlæg er slettet!
                1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes


                • Log ind

                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                • Login or register to search.
                Powered by NodeBB Contributors
                Graciously hosted by data.coop
                • First post
                  Last post
                0
                • Hjem
                • Seneste
                • Etiketter
                • Populære
                • Verden
                • Bruger
                • Grupper