(Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)
-
(Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)
Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.
-
(Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)
Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.
Jeg har det personligt lidt svært med når samtalen om køn bliver ensidigt kvinde/mand, fordi jeg ved der findes så mange der ikke er afklaret det ene eller det andet, eller noget helt tredje/fjerde.
Hvorfor kan vi ikke have diskussioner der rummer det hele?
Eller skal man leve med, at fordi majoriteten af befolkningen identificerer sig som enten m/k, er det styrende for den overordnede samtale om køn i samfundet?
-
(Beklager hvis dette spørgsmål fremstår sårene for nogen, det er ikke meningen)
Jeg får engang imellem sådan en følelse af, at der er grene af feminisme, der i sin stærke position for kvinders rettigheder/vilkår - set som det modsatte af mænds rettigheder/vilkår - kommer til (tilsigtet eller utilsigtet) at frasige sig transkønnedes rettigheder som mindre vigtige eller uvigtige, fordi diskussionen bliver ensidigt et spørgsmål om to køn: Det ene mod det andet.
@mosgaard Du er ikke ene med den analyse. Det er “min” generation feminister, tror jeg. Som har skulle kæmpe for hvert skridt fremad, og som ikke vil dele rettighederne - og som i den proces bliver Terfs (eller derhenad).
-
@mosgaard Du er ikke ene med den analyse. Det er “min” generation feminister, tror jeg. Som har skulle kæmpe for hvert skridt fremad, og som ikke vil dele rettighederne - og som i den proces bliver Terfs (eller derhenad).
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport. -
@MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport.@svuorela Tænk at gøre noget så sjældent til sin mærkesag.
-
@MThaastrup @Camlarsch @mosgaard jeg tror ogsp der er en del mænd der puster til det fordi de er bange for tanken om surprisediller i et onenightstand.
Nu er jeg heller ikke selv fan af surprisediller, men jeg har indtryk af at det er lige så sjældent i praksis om transkønnede vinder medaljer i elitesport.Dette indlæg er slettet!