Sidst jeg købte en internetdims var en Lenovo Thinkpad.
-
Sidst jeg købte en internetdims var en Lenovo Thinkpad. Brugt. 2500 ,-. For 10 år siden.
I dag har jeg så købt en tablet, Samsung Galaxy Tab 9+. 888,-. På tilbud.
Min allerførste tablet!Men holy shit - det medfølgende Android system er godt nok inficeret med Samsung og Google apps. *skrig*. Links til Temu og Addidas første gang man åbner browseren. Herre Jemini!
Nå, så hvordan fa’en får jeg renset den?
Der er en app: Andronix, som kan installere Ubuntu på den. I “rødderne”.
Tør jeg det?Nå, god nyhed: Jeg har lige fundet ud dér, hvor man manuelt kan slette apps. Ja, hele det her Android-halløj er jo helt nyt. Men Android i den skrabede version er #linux - ikke?
-
Nå, god nyhed: Jeg har lige fundet ud dér, hvor man manuelt kan slette apps. Ja, hele det her Android-halløj er jo helt nyt. Men Android i den skrabede version er #linux - ikke?
Ej helt ærligt, co-pølse365 og Outlook er også pre-installeret
og Spotify + Netflix …
Jeg føler mere, jeg har købt en reklameblok end en tablet. Suk!
Nå, det manuelle arbejder kalder … slet … slet … slet -
Sidst jeg købte en internetdims var en Lenovo Thinkpad. Brugt. 2500 ,-. For 10 år siden.
Min allerførste tablet!Men holy shit - det medfølgende Android system er godt nok inficeret med Samsung og Google apps. *skrig*. Links til Temu og Addidas første gang man åbner browseren. Herre Jemini!
Tør jeg det?Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust ok, mange tak. Ubuntu ville være oplagt, ikke?

-
@simonjust ok, mange tak. Ubuntu ville være oplagt, ikke?
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust Android 15? Men hvor i al verden finder jeg info om LMDE henne?
-
Nå, god nyhed: Jeg har lige fundet ud dér, hvor man manuelt kan slette apps. Ja, hele det her Android-halløj er jo helt nyt. Men Android i den skrabede version er #linux - ikke?
@simonjust Android 15? Men hvor i al verden finder jeg info om LMDE henne?
Dette indlæg er slettet!
@simonjust hmmm … jeg bliver i tvivl om jeg skal vælge Deb eller Ubu.
Dette er softwaren på tabbeletten: -
Dette er softwaren på tabbeletten:Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust ok, jeg tror, jeg kaster mig ud i det der Ubuntu. Aftenen er jo ung. Og jeg er allerede træt af, ikke at have fuld egenkontrol over MIN nye tablet!

-
Dette er softwaren på tabbeletten:Dette indlæg er slettet! -
@simonjust ok, jeg tror, jeg kaster mig ud i det der Ubuntu. Aftenen er jo ung. Og jeg er allerede træt af, ikke at have fuld egenkontrol over MIN nye tablet!

Dette indlæg er slettet!
@simonjust super fedt, tak for link, begrænsningerne med Ubuntu via Andronix er fint med mig.
-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust tænker dog at det er en god idé at få slettet alle de pre-installerede apps inden, så de ikke ligger og fylder på harddisken … så går der lige en halv time med det

-
@simonjust tænker dog at det er en god idé at få slettet alle de pre-installerede apps inden, så de ikke ligger og fylder på harddisken … så går der lige en halv time med det

@simonjust nå for dælen, der er problemer med Android 15 og Andronix, det skulle åbenbart ikke være så nemt

-
@simonjust nå for dælen, der er problemer med Android 15 og Andronix, det skulle åbenbart ikke være så nemt
Tør jeg det?@anport Jeg har installeret /e/os på min samsung tablet, og bruger hovedsagelig apps fra F-droid. Det fungerer fint. Ellers kan man jo nok køre en linux desktop på en tablet, men der skal nok tweakes noget før det fungerer godt

-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust @anport Jeg har en Samsung Tablet FE 7 eller hvad den hedder, og jeg er også så træt af Google på den, jeg vil så gerne have en Linux tablet

Så jeg følger lige med

-
@simonjust @anport Jeg har en Samsung Tablet FE 7 eller hvad den hedder, og jeg er også så træt af Google på den, jeg vil så gerne have en Linux tablet

Så jeg følger lige med

@svedigtype @simonjust jeg kan rapportere dugfriskt: Kan ikke få Andronix til at virke på Android version 15 pt.
.