Sidst jeg købte en internetdims var en Lenovo Thinkpad.
-
@simonjust hmmm … jeg bliver i tvivl om jeg skal vælge Deb eller Ubu.
Dette er softwaren på tabbeletten:Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust ok, jeg tror, jeg kaster mig ud i det der Ubuntu. Aftenen er jo ung. Og jeg er allerede træt af, ikke at have fuld egenkontrol over MIN nye tablet!

-
@simonjust hmmm … jeg bliver i tvivl om jeg skal vælge Deb eller Ubu.
Dette er softwaren på tabbeletten:Dette indlæg er slettet! -
@simonjust ok, jeg tror, jeg kaster mig ud i det der Ubuntu. Aftenen er jo ung. Og jeg er allerede træt af, ikke at have fuld egenkontrol over MIN nye tablet!

Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust super fedt, tak for link, begrænsningerne med Ubuntu via Andronix er fint med mig.
-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust tænker dog at det er en god idé at få slettet alle de pre-installerede apps inden, så de ikke ligger og fylder på harddisken … så går der lige en halv time med det

-
@simonjust tænker dog at det er en god idé at få slettet alle de pre-installerede apps inden, så de ikke ligger og fylder på harddisken … så går der lige en halv time med det

@simonjust nå for dælen, der er problemer med Android 15 og Andronix, det skulle åbenbart ikke være så nemt

-
@simonjust nå for dælen, der er problemer med Android 15 og Andronix, det skulle åbenbart ikke være så nemt
Sidst jeg købte en internetdims var en Lenovo Thinkpad. Brugt. 2500 ,-. For 10 år siden.
I dag har jeg så købt en tablet, Samsung Galaxy Tab 9+. 888,-. På tilbud.
Min allerførste tablet!Men holy shit - det medfølgende Android system er godt nok inficeret med Samsung og Google apps. *skrig*. Links til Temu og Addidas første gang man åbner browseren. Herre Jemini!
Nå, så hvordan fa’en får jeg renset den?
Der er en app: Andronix, som kan installere Ubuntu på den. I “rødderne”.
Tør jeg det?@anport Jeg har installeret /e/os på min samsung tablet, og bruger hovedsagelig apps fra F-droid. Det fungerer fint. Ellers kan man jo nok køre en linux desktop på en tablet, men der skal nok tweakes noget før det fungerer godt

-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust @anport Jeg har en Samsung Tablet FE 7 eller hvad den hedder, og jeg er også så træt af Google på den, jeg vil så gerne have en Linux tablet

Så jeg følger lige med

-
@simonjust @anport Jeg har en Samsung Tablet FE 7 eller hvad den hedder, og jeg er også så træt af Google på den, jeg vil så gerne have en Linux tablet

Så jeg følger lige med

@svedigtype @simonjust jeg kan rapportere dugfriskt: Kan ikke få Andronix til at virke på Android version 15 pt.
. -
@svedigtype @simonjust jeg kan rapportere dugfriskt: Kan ikke få Andronix til at virke på Android version 15 pt.
.@anport @svedigtype @simonjust Næ, men du ville jo i princippet også køre to styresystemer på en gang. Det må give lidt flaskehals på RAM og processor.
Jeg ville i stedet finde en fornuftig, Google-fri ROM og installere i stedet for Samsungs styresystem

-
@anport @svedigtype @simonjust Næ, men du ville jo i princippet også køre to styresystemer på en gang. Det må give lidt flaskehals på RAM og processor.
Jeg ville i stedet finde en fornuftig, Google-fri ROM og installere i stedet for Samsungs styresystem

@fanden @svedigtype @simonjust der er også noget, der hedder ‘Debian noroot’, en app. Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle installere noget fra bunden, der er ikke usb-indgang på tabberlatteletten

-
@fanden @svedigtype @simonjust der er også noget, der hedder ‘Debian noroot’, en app. Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle installere noget fra bunden, der er ikke usb-indgang på tabberlatteletten

@anport @svedigtype @simonjust Så ingen stik eller porte, som kan overføre data overhovedet? Det var pokkers.
Hvordan med trådløs ADB, måske? https://www.androidpolice.com/use-wireless-adb-android-phone/
-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust nix, den vil kun blive på 15

-
@anport @svedigtype @simonjust Så ingen stik eller porte, som kan overføre data overhovedet? Det var pokkers.
Hvordan med trådløs ADB, måske? https://www.androidpolice.com/use-wireless-adb-android-phone/
@fanden nej, ikke noget ud over strømforsyningen, desværre.
Der findes åbenbart en del apps, som forsøger at lave en virtual maskine oven på Android. Det kan være, det bliver der, jeg ender. Hmmm 🤨 -

Så jeg følger lige med
@simonjust nix, den vil kun blive på 15
Dette indlæg er slettet!
@simonjust @anport Ja, jeg indså også at den jeg linkede til har Google Apps indbygget af en eller anden årsag. Og så er man jo (næsten) lige vidt.
-
@simonjust @anport Ja, jeg indså også at den jeg linkede til har Google Apps indbygget af en eller anden årsag. Og så er man jo (næsten) lige vidt.
Dette indlæg er slettet!