Der bliver foreslået at nye partier skal have flere underskrifter for at undgå implosioner.
-
Der bliver foreslået at nye partier skal have flere underskrifter for at undgå implosioner. Jeg tror ikke det er dér problemet ligger.
> - Jeg synes, det er relevant at diskutere en ændring af de regler, for vi har set nogle eksempler - nu her med Borgernes Parti - hvor det relativt hurtigt går i opløsning, siger Henrik Dam Kristensen.
> Han mener, at man bør hæve antallet af underskrifter, som et parti skal indsamle for at komme på stemmesedlen.
-
Der bliver foreslået at nye partier skal have flere underskrifter for at undgå implosioner. Jeg tror ikke det er dér problemet ligger.
> - Jeg synes, det er relevant at diskutere en ændring af de regler, for vi har set nogle eksempler - nu her med Borgernes Parti - hvor det relativt hurtigt går i opløsning, siger Henrik Dam Kristensen.
> Han mener, at man bør hæve antallet af underskrifter, som et parti skal indsamle for at komme på stemmesedlen.
@reynir det er lidt som at sige, at hvis der er problemer med nye partier, så skal vi gøre så der bliver færre nye partier. Men det er jo omtrent samme niveau som integrationsdebatten, måske der er opstået en slags freudiansk fuckup hvor Borgernes Parti bliver behandlet som asylansøgere på Borgen.
I øvrigt hvad er problemet lige... jeg kan ikke se det... især ikke fra Henrik Dams synspunkt... han er vel netto-modtager af politisk indflydelse som følge af højrefløjens klovnebusser.