Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Ovre på Altinget har David Heinemeier Hansson skrevet et debatindlæg.

Ovre på Altinget har David Heinemeier Hansson skrevet et debatindlæg.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
6 Indlæg 5 Posters 30 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • lodahl@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
    lodahl@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
    lodahl@mstdn.dk
    wrote on sidst redigeret af

https://www.altinget.dk/digital/artikel/ivaerksaetter-trump-giver-os-kun-grund-til-at-droppe-microsoft-alt-andet-er-naivt

Han skriver blandt andet følgende:
    "Det kræver en kovending. Et helt nyt syn på parametrene. Det er ikke noget, vi kan overlade til de sædvanlige konsulenter og deres snævre cost-benefit-analyser. Vi mangler hverken rapporter eller kompetencer, vi mangler mod."

Der tror jeg han har en vigtig årsag til, at det endnu ikke er sket. Det manglende mod. Jeg er selv såkaldt embedsmand, og jeg er ikke selv og kender ikke nogen embedsmænd, for hvem det at være modige er en del af jobbeskrivelsen. Tværtimod. Embedsmænd lærer at fedtspille, spille sikre kort og helt sikker undgå at evt. fejl kan føres tilbage til dem.

Embedsværket er ikke dem der kommer til at starte den næste revolution. Desværre.

abekonge@venner.networkA bettina@mastodon.nuB bott@expressional.socialB 3 Replies Last reply
    3
    0
    • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop shared this topic on
    • lodahl@mstdn.dkL lodahl@mstdn.dk

https://www.altinget.dk/digital/artikel/ivaerksaetter-trump-giver-os-kun-grund-til-at-droppe-microsoft-alt-andet-er-naivt

"Det kræver en kovending. Et helt nyt syn på parametrene. Det er ikke noget, vi kan overlade til de sædvanlige konsulenter og deres snævre cost-benefit-analyser. Vi mangler hverken rapporter eller kompetencer, vi mangler mod."

Der tror jeg han har en vigtig årsag til, at det endnu ikke er sket. Det manglende mod. Jeg er selv såkaldt embedsmand, og jeg er ikke selv og kender ikke nogen embedsmænd, for hvem det at være modige er en del af jobbeskrivelsen. Tværtimod. Embedsmænd lærer at fedtspille, spille sikre kort og helt sikker undgå at evt. fejl kan føres tilbage til dem.

Embedsværket er ikke dem der kommer til at starte den næste revolution. Desværre.

abekonge@venner.networkA This user is from outside of this forum
      abekonge@venner.networkA This user is from outside of this forum
      abekonge@venner.network
      wrote on sidst redigeret af

@Lodahl jeg kan desværre bare ikke tage noget dhh skriver for gode varer. Han vil sikkert bare sælge sin linux-distro til staten imens han præker anti-woke og anti-DEI bullshit.

Lomme-Elon-Musk...

1 Reply Last reply
      0
      • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu shared this topic

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nu
        wrote sidst redigeret af

@Lodahl Jep. Som Kristian Vendelboe fra KL sagde til åb­nings­reception hos Institut for Vilde problemer i maj 2024: Man avancerer ikke til de store pos­ter ved at tænke nyt, men snarere ved at gøre som forventet… for man bliver ikke beløn­net for at tage chancer. Det er sikkert fint i organisationer, der skal lave det samme hver dag i årtier. Men i nutidens verden, der kalder på store forandringer, er det ret skidt.

1 Reply Last reply
        0

bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
          bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
          bott@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@Lodahl @bettina
          Skide godt at sådan en som ham råber op.. håber VIRKELIGT at det kan åbne øjne. Jeg er med på at han kan gå hen og score penge på det, men heller en som ham end at overlade al vores data til US tech.

h0gh@mastodon.socialH 1 Reply Last reply
          0
          • jonassmith@theforkiverse.comJ jonassmith@theforkiverse.com shared this topic
          • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@Lodahl @bettina
            Skide godt at sådan en som ham råber op.. håber VIRKELIGT at det kan åbne øjne. Jeg er med på at han kan gå hen og score penge på det, men heller en som ham end at overlade al vores data til US tech.

h0gh@mastodon.socialH This user is from outside of this forum
            h0gh@mastodon.socialH This user is from outside of this forum
            h0gh@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af

@Lodahl @bott @bettina DHH sidder i bestyrelsen for Shopify, og det klinger hult at høre ham prædike om open source når man har fulgt kontroversen om deres forsøg på fjendtlig overtagelse af Ruby-økosystemet. At hans blog er fuld af fanpost til Tommy Robinson og lignende højrerabiat vrøvl gør det ikke bedre

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
            0
            • h0gh@mastodon.socialH h0gh@mastodon.social

@Lodahl @bott @bettina DHH sidder i bestyrelsen for Shopify, og det klinger hult at høre ham prædike om open source når man har fulgt kontroversen om deres forsøg på fjendtlig overtagelse af Ruby-økosystemet. At hans blog er fuld af fanpost til Tommy Robinson og lignende højrerabiat vrøvl gør det ikke bedre

bettina@mastodon.nu
              wrote sidst redigeret af bettina@mastodon.nu

@h0gh @Lodahl @bott Jeg kender ikke DHH, har aldrig hørt om ham før i dag. Men hans strategi om at sørge for at nye systemer ligger i en europæisk sky fra nu af og en afvikling af eksisterende systemer over de næste ti år er svær at være uenig i. Hvis jeg kun skulle lytte til folk, jeg var 100 % enig med, så kunne jeg ikke lytte til nogen?

For mig er det vigtigt at have så mange aspekter med som muligt. Det bedste er det godes værste fjende - især når vi lever i et multikulturelt samfund.

1 Reply Last reply
              0
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.