Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen?
-
@pms Yeah! Vi kunne fylde det rum med alle de chefer, der synes, storrumskontorer er en god ide!
@Camlarsch En kollega opfordrede faktisk vores institutleder til at komme og arbejde på storrumskontoret. Hun mente at hun havde for mange møder til det … (SO close)
@pms @Ruth_Mottram -
@tanyakaroli Da jeg var barn/ung troede jeg, voksne kunne være oppe så længe de havde lyst til...
Nu skal jeg hver morgen nå en bus kl. 5:18, så... Jeg er helt klart i "kl. 22 er lidt sent, og 22:30 er ALT for sent!"-segmentet!
(Og jeg bliver kun så sent oppe fordi min mand møder senere end mig - og jeg vil jo gerne sidde og aftenhygge med ham. Men jeg burde gå i seng 20:30 for at sove 7-8 timer inden jeg står op 4:30!)
@SorenMRiis yikes, altså! Jeg ved jo godt at du står tidligt op, men 4.30 ville slå mig langsomt ihjel. Herhjemme er min mand lige så tidligt træt som mig, så det gør det nemmere at smutte hurtigt i seng
-
Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen? Jeg trisser i seng ved 21-tiden, læser lidt og falder i søvn 21.30-45. Det samme gælder min mand og til dels også YngsteSøn på 21 (!). Vi har alle tre mere krævende og udmattende vilkår på arbejdet / i skolen end vi plejer, så det kan forklare det.
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli 21.30 her - mest fordi at før så risikerer jeg at vågne midt om natten til en ulogisk hjerne der holder mig vågen, og senere så får jeg for lidt søvn når skal op kl 5.45. Jeg er som regel træt og har lyst til at gå i seng kl 20...
-
@SorenMRiis yikes, altså! Jeg ved jo godt at du står tidligt op, men 4.30 ville slå mig langsomt ihjel. Herhjemme er min mand lige så tidligt træt som mig, så det gør det nemmere at smutte hurtigt i seng
@tanyakaroli 4:30 *er* tidligt, også for mig.
Jeg plejede jo at sove ekstremt lidt, men det var fordi stomierne gav mig så mange problemer og sjældent lod mig sove mere end måske 4-5 timer pr. nat. Det var ikke sundt for min psyke at sove så lidt!
Min naturlige døgnrytme ville nok være at stå tidligt op - kl. 6 er tidligt, ikke? Og så gå i seng 8 timer før.
Jeg *kunne* stå op 5:45 hvis jeg købte en bil. (Jeg møder nu kl. 6 fordi sådan går bussen, men behøver først møde senest kl. 7.)
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@Camlarsch En kollega opfordrede faktisk vores institutleder til at komme og arbejde på storrumskontoret. Hun mente at hun havde for mange møder til det … (SO close)
@pms @Ruth_Mottram@tanyakaroli @Camlarsch @pms @Ruth_Mottram Oh, damn, godt nok for jer, men ikke godt nok til mig.
-
@tanyakaroli 21.30 her - mest fordi at før så risikerer jeg at vågne midt om natten til en ulogisk hjerne der holder mig vågen, og senere så får jeg for lidt søvn når skal op kl 5.45. Jeg er som regel træt og har lyst til at gå i seng kl 20...
@MieKNielsen me too!
-
@tanyakaroli @Camlarsch @pms @Ruth_Mottram Oh, damn, godt nok for jer, men ikke godt nok til mig.
@for Præcis!
@Camlarsch @pms @Ruth_Mottram -
@tanyakaroli 4:30 *er* tidligt, også for mig.
Jeg plejede jo at sove ekstremt lidt, men det var fordi stomierne gav mig så mange problemer og sjældent lod mig sove mere end måske 4-5 timer pr. nat. Det var ikke sundt for min psyke at sove så lidt!
Min naturlige døgnrytme ville nok være at stå tidligt op - kl. 6 er tidligt, ikke? Og så gå i seng 8 timer før.
Jeg *kunne* stå op 5:45 hvis jeg købte en bil. (Jeg møder nu kl. 6 fordi sådan går bussen, men behøver først møde senest kl. 7.)
@SorenMRiis det er også bare noget møg at offentlig transport er så ringe at man skal være nødsaget til at købe bil for at få det til at gå op. Men hvor ville jeg ønske for dig at du kunne få lov at sove til kl 6!
-
@pms @Ruth_MottramDette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Jeg skal faktisk heller ikke brokke. Min chef har kæmpet for, at vi fik tomandskontorer i et hus, der kun går mod flere og flere storrumskontorer.
-
@SorenMRiis det er også bare noget møg at offentlig transport er så ringe at man skal være nødsaget til at købe bil for at få det til at gå op. Men hvor ville jeg ønske for dig at du kunne få lov at sove til kl 6!
@tanyakaroli Når vi lige bliver fuldt bemandede i min afdeling vil jeg kunne arbejde 6-14, og så kan jeg nå en times eftermiddagslur hver dag når jeg kommer hjem. Det vil kunne få søvn-regnskabet til at gå op - og faktisk også være til avisens fordel, for det *er* godt at have en på kontoret når lastbilen med aviser og breve ankommer fra dagens første færge.
(Jeg *kan* også tage en bus, så jeg er på kontoret kl. 7. Men den afgang kører via Allinge og tager 50 minutter længere, så...)
-
@tanyakaroli Når vi lige bliver fuldt bemandede i min afdeling vil jeg kunne arbejde 6-14, og så kan jeg nå en times eftermiddagslur hver dag når jeg kommer hjem. Det vil kunne få søvn-regnskabet til at gå op - og faktisk også være til avisens fordel, for det *er* godt at have en på kontoret når lastbilen med aviser og breve ankommer fra dagens første færge.
(Jeg *kan* også tage en bus, så jeg er på kontoret kl. 7. Men den afgang kører via Allinge og tager 50 minutter længere, så...)
@SorenMRiis ej, okay, jeg undgik også gerne 50 minutters ekstra transport