Årets designopgave til de nystartede studerende på Digital Design (Aarhus Uni) er her.
-
>(2/2)
Jeg har derfor mindet dem om, at privatøkonomi ikke kun er beløb og tal, men fx også er relationer (til andre msk), situationer, følelser, osv.
I morgen må de få ideer, på torsdag skal de bygge deres model/illustration med de forhåndenværende materialer og vores maker-lab, og så skal de ultrakort præsentere dem for hinanden. Om 10 dage indgår arbejdet i deres semester som et eksempel, de skal analysere og arbejde med.Jeg elsker studiestart. 🧡
@Koefoed Nøich det lyder spændende - jeg får jo fire-hundrede løse ideer bare ud fra at læse oplægget
.
-
@Koefoed Nøich det lyder spændende - jeg får jo fire-hundrede løse ideer bare ud fra at læse oplægget
.
@tofticles jeg lavede ikke andet i dag end at sige at ideerne får de i morgen, i dag roder de med spørgsmålet.
Det bliver spændende, hvad de kommer op med. 10 grupper. Det kan gå i alle retninger så vi ser. -
.
@tofticles @Koefoed Gid jeg havde en snas af din hjerne. Jeg har ikke fået en eneste. Jeg forstår måske i virkeligheden slet ikke opgaven.
-
@tofticles @Koefoed Gid jeg havde en snas af din hjerne. Jeg har ikke fået en eneste. Jeg forstår måske i virkeligheden slet ikke opgaven.
@lottelythje @tofticles @Koefoed
Jeg var lige ved at hente børnenes (19 og 24) Lego og gå i gang
-
@lottelythje @tofticles @Koefoed
Jeg var lige ved at hente børnenes (19 og 24) Lego og gå i gang
@tofticles @lottelythje @alf149 @Koefoed Jeg tænkte straks strikketøj…
-
@tofticles @lottelythje @alf149 @Koefoed Jeg tænkte straks strikketøj…
@SorenMRiis @tofticles @alf149 @Koefoed
Jamen, hvordan??? Sådan fungerer mit hoved altså ikke - I bliver nødt til at skrive noget mere. Eller vise noget.
-
Jamen, hvordan??? Sådan fungerer mit hoved altså ikke - I bliver nødt til at skrive noget mere. Eller vise noget.
@lottelythje @SorenMRiis @alf149 @Koefoed Altså, jeg var ude i standard klodser fra barneværelset, hvor de grønne var lønnen, udgifterne repræsenteret i farver jeg godt kan li (chokolade og biografture) og dem jeg ikke kan li (elregninger osv.)
Så kunne der være snore mellem nogle af dem og de folk, jeg skulle sammen med ud på oplevelser... Måske kunne der være ansigter klistret på..
Den henretning
.
-
@lottelythje @SorenMRiis @tofticles @alf149 Lotte grundideen er, at de skal lave noget, hvor man med en fysisk form kan vise noget privatøkonomi. En ballon der er stor hvis man har fyldt konto og slatten hvis man ikke har, fx. Eller en pung der er tung eller let. Bare for at tage nogle helt enkle ideer.
-
@lottelythje @SorenMRiis @alf149 @Koefoed Altså, jeg var ude i standard klodser fra barneværelset, hvor de grønne var lønnen, udgifterne repræsenteret i farver jeg godt kan li (chokolade og biografture) og dem jeg ikke kan li (elregninger osv.)
Så kunne der være snore mellem nogle af dem og de folk, jeg skulle sammen med ud på oplevelser... Måske kunne der være ansigter klistret på..
Den henretning
.
@lottelythje @SorenMRiis @alf149 @Koefoed Forestil dig et legohus, hvor at farverne skifter efterhånden som gælden bliver afdraget...
Det kunne være forskel mellem om klodserne var runde eller trekantede alt efter om det repræsenterer noget blivende (ny sofa), rent forbrug (chokoladen igen) og sådan.
Det kunne også være et lodret brædt med søm i, hvor året er repræsenteret med, hvornår der skal bruges penge på ferie.. planlægning af udflugter, studiestart (bøger og sådan).
-
@lottelythje @SorenMRiis @alf149 @Koefoed Forestil dig et legohus, hvor at farverne skifter efterhånden som gælden bliver afdraget...
Det kunne være forskel mellem om klodserne var runde eller trekantede alt efter om det repræsenterer noget blivende (ny sofa), rent forbrug (chokoladen igen) og sådan.
Det kunne også være et lodret brædt med søm i, hvor året er repræsenteret med, hvornår der skal bruges penge på ferie.. planlægning af udflugter, studiestart (bøger og sådan).
@tofticles @lottelythje @SorenMRiis @alf149 (lige præcis noget i den stil)