Der bliver kogt virkelig meget medie-suppe på en #ulv der har vist tænder.
-
Der bliver kogt virkelig meget medie-suppe på en #ulv der har vist tænder. Det er som public service er at gejle befolkningen op. Mærkelig blanding af panik, normalisering af alskens mærkelige forestillinger, lidt ophidset sadisme og sladder-stemning. Biologer med ekspertise i ulve stiller villigt op og prøver at forklare, men det er som om fakta ikke helt fiser ind. Pressemøde med minister foran en skudt ulv, man lige så godt kunne have skudt med paintball. Jeg hader den side af Danmark.
-
Der bliver kogt virkelig meget medie-suppe på en #ulv der har vist tænder. Det er som public service er at gejle befolkningen op. Mærkelig blanding af panik, normalisering af alskens mærkelige forestillinger, lidt ophidset sadisme og sladder-stemning. Biologer med ekspertise i ulve stiller villigt op og prøver at forklare, men det er som om fakta ikke helt fiser ind. Pressemøde med minister foran en skudt ulv, man lige så godt kunne have skudt med paintball. Jeg hader den side af Danmark.
@malte Min holdning er, at folk der kan manipuleres til at reagere på en ulv har de grundlæggende mentale defekter der gør at de kan rettes mod andre "trusler", f.eks. minoriteter.
(Disclaimer: Jeg har ikke set noget af dækningen ud over en overskrift om en ulv der viste tænder.)
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@malte
Min far fortalte for nylig at historien om den lille rødhætte er propaganda fra sidst man udryddede ulven. Så ikke meget nyt på den front. -
@malte
Min far fortalte for nylig at historien om den lille rødhætte er propaganda fra sidst man udryddede ulven. Så ikke meget nyt på den front.@leeloo Det giver mening! Den danske stat har arbejdet målrettet på at skabe et problem ud af ulven i århundreder. Vi har haft ulveskat her i landet fra middelalderen af og flere århundreder, så befolkningen ansporedes til at skyde ulvene. Man skulle simpelthen betale i ulveskind.