Et spørgsmål.
-
Et spørgsmål. Alle de nye elbiler med alt muligt sensorer, kamera osv. hvad sker der med alt det data elbilen indsamler? Det er vel ikke bedre en alt det big tech indsamler forestiller jeg mig.
#danmarkskifter #DigitalSelvbestemmelse -
M malte@radikal.social shared this topic
-
Et spørgsmål. Alle de nye elbiler med alt muligt sensorer, kamera osv. hvad sker der med alt det data elbilen indsamler? Det er vel ikke bedre en alt det big tech indsamler forestiller jeg mig.
#danmarkskifter #DigitalSelvbestemmelse@martinodder tænker også når de eventually begynder forsøge at tilføje ansigtsgenkendelse software på ligesom meta brillerne mv., men hvem siger de ikke allerede træner ting på dataen? Who knows
-
#danmarkskifter #DigitalSelvbestemmelse@martinodder Jeg ved ikke så meget om biler specifikt, men EUs GDPR love er meget mere strikse end datalovgivningen i USA, hvilket også generelt resulterer i at europæiske firmaer bruger, gemmer og deler din data i meget mindre grad. Derfor, som tommelfingerregel, ville jeg tænke at en BMW, f.eks. passer bedre på din data end en Tesla. Man gør også sig selv en stor tjeneste ved ikke at bruge Android Auto. Man kan også undersøge, hvilke systemer bilerne bruger og hvem deres samarbejdspartnere er.
-
#danmarkskifter #DigitalSelvbestemmelse@martinodder Det er stort set alle bilmærker, der samler massivt ind af data. Renault klarer sig bedst i sammenligning.