Rollespilsidé:Cthulhu i Korsbæk.
-
Rollespilsidé:
Cthulhu i Korsbæk.Regel: alle taler med sådan lidt 60er-70er sjællandsk accent også hvis din karakter kommer fra Jylland eller Tyskland.
Man drikker jævnligt håndbajere, bittesmå glas sherry, eller prædiker afholdenhed.
Karakterer kan tage inspiration fra fx Matador, Sonja fra Saksegade, Huset på Christianshavn, Olsenbanden osv.
Av min arm, siger jeg bare

️ -
Rollespilsidé:
Cthulhu i Korsbæk.Regel: alle taler med sådan lidt 60er-70er sjællandsk accent også hvis din karakter kommer fra Jylland eller Tyskland.
Man drikker jævnligt håndbajere, bittesmå glas sherry, eller prædiker afholdenhed.
Karakterer kan tage inspiration fra fx Matador, Sonja fra Saksegade, Huset på Christianshavn, Olsenbanden osv.

️@BogWitch Ha, fremragende idé!

-
Rollespilsidé:

️@BogWitch hold nu kæft, hvor ville Korsbæk have godt af lidt galaktisk horror! Genial idé. Jeg har en svag fornemmelse, at nogen - måske Paul Hartvigson? - lavede et DK i 50erne-Cthulhu scenarie engang, måske på Viking Con i slutfirserne/start halvfemserne?
-
@BogWitch hold nu kæft, hvor ville Korsbæk have godt af lidt galaktisk horror! Genial idé. Jeg har en svag fornemmelse, at nogen - måske Paul Hartvigson? - lavede et DK i 50erne-Cthulhu scenarie engang, måske på Viking Con i slutfirserne/start halvfemserne?
@andersvb det var lidt af et deep cut!

Kender også nogle typer der kunne have fundet på det (Clausen - kan sgu ikke huske hans fornavn lige nu. Stor kaotisk gut fra Århus).
Ideen faldt mig pludselig ind nu her. Jeg kunne godt finde på bare at være tante Møghe. Sidde og drikke portvin med kattetunger hele aftenen. Og så råbe "hvad siger han, Misse!?“ på kritiske tidspunkter

TBH tror Dr Hansen kunne være en ægte god detektiv-agtig call of Cthulhu figur.
-
@andersvb det var lidt af et deep cut!

Kender også nogle typer der kunne have fundet på det (Clausen - kan sgu ikke huske hans fornavn lige nu. Stor kaotisk gut fra Århus).
Ideen faldt mig pludselig ind nu her. Jeg kunne godt finde på bare at være tante Møghe. Sidde og drikke portvin med kattetunger hele aftenen. Og så råbe "hvad siger han, Misse!?“ på kritiske tidspunkter

TBH tror Dr Hansen kunne være en ægte god detektiv-agtig call of Cthulhu figur.
@BogWitch er begyndt at skrive på et efterkrigstids-scenarie nu. har pakket sommerlæselisten med relevant pulp- og popkulturelle sager.
Det gamle Carlsberg, cisternerne i Søndermarken, esoteriske selskaber i rigmandsvillaer nær Frb Allé, natlige møder i Mindelunden, Adelgade & den sorte firkant, ægte havneknejper i Nyhavn, B&Ws haller på Refshaleøen...
-
@BogWitch er begyndt at skrive på et efterkrigstids-scenarie nu. har pakket sommerlæselisten med relevant pulp- og popkulturelle sager.
Det gamle Carlsberg, cisternerne i Søndermarken, esoteriske selskaber i rigmandsvillaer nær Frb Allé, natlige møder i Mindelunden, Adelgade & den sorte firkant, ægte havneknejper i Nyhavn, B&Ws haller på Refshaleøen...
@andersvb Det lyder mega fedt
Jeg er virkelig slet ikke godt nok bevandret i Kbh til at kunne være kommet med din liste af fede locations. Min eneste tanke er om der mon er en bonusscene i kældrene på Riget også?

-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic