Jeg er i øvrigt på vej nordpå med toget igen.
-
>kontekst: Zürich-Hamborg er en hovedrute. Jeg steg på lidt over halvvejs. Der er 13 vogne i alt (men ingen vogn nr 13, vi springer fra 12 til 14), de tre af dem er 1.kl. Den længde på såvel rejse som tog giver naturligvis andre muligheder for forplejningsudbud end et trevogns IC3 i DK, hvor den længste rutes normale rejsetid er ca 4,5t #livetootsfratogrejsen
>godnat fra hotelelevatoren. Vi snakkes nok ved i morgen hvor #livetootsfratogrejsen fortsætter med turen hjem til Århus. Forhåbentlig uden problemer. Vi får se.
-
>godnat fra hotelelevatoren. Vi snakkes nok ved i morgen hvor #livetootsfratogrejsen fortsætter med turen hjem til Århus. Forhåbentlig uden problemer. Vi får se.
>godmorgen fra toget. Det er i gammeldags kupé (1.kl men det mærker man jo ikke i de dansk-tyske tog). Jeg er i kupé med to svenske par (pensionister) som har været hhv 4 og 7 uger på interrail. De har nok en del at tale om, så jeg håber at mine høretelefoner virker. En kupé er noget mere tæt end at sidde i storrum. Det bliver sjovt med onlinemøde kl 10. #livetootsfratogrejsen
-
>godmorgen fra toget. Det er i gammeldags kupé (1.kl men det mærker man jo ikke i de dansk-tyske tog). Jeg er i kupé med to svenske par (pensionister) som har været hhv 4 og 7 uger på interrail. De har nok en del at tale om, så jeg håber at mine høretelefoner virker. En kupé er noget mere tæt end at sidde i storrum. Det bliver sjovt med onlinemøde kl 10. #livetootsfratogrejsen
>ankom med 4 min forsinkelse til Padborg men er lidt uden for Rødekro gået helt i stå på 20. minut fordi noget med signalerne. Jeg skulle alligevel have sagt ja tak til kaffe fra kaffemennesket! men jeg troede jo, at jeg skulle skifte i Kolding om en halv time, og vil faktisk hellere i 7/11 end have pulver på toget. Heraf kan man lære, at man aldrig skal sige nej tak til kaffe tilbudt på en togrejse

Man skulle tro, at jeg var ny i det her. #livetootsfratogrejsen -
>ankom med 4 min forsinkelse til Padborg men er lidt uden for Rødekro gået helt i stå på 20. minut fordi noget med signalerne. Jeg skulle alligevel have sagt ja tak til kaffe fra kaffemennesket! men jeg troede jo, at jeg skulle skifte i Kolding om en halv time, og vil faktisk hellere i 7/11 end have pulver på toget. Heraf kan man lære, at man aldrig skal sige nej tak til kaffe tilbudt på en togrejse

Man skulle tro, at jeg var ny i det her. #livetootsfratogrejsen@Koefoed kaffemennesket!!
-

Man skulle tro, at jeg var ny i det her. #livetootsfratogrejsen>fra Fredericia var der kaffe. Og da togkonduktøren hørte at jeg kom helt fra Sydtyskland og havde vansmægtet siden Hamburg hentede han straks et par pinde af den kaffe han selv synes er bedst. Det er nescafe gold, men er det ikke fint af ham.
Og ved I hvad. Macaron med citronsmag medbragt fra Frankfurt var faktisk bedre end alt jeg havde forestillet mig. #livetootsfratogrejsen -
>jeg brugte i øvrigt mine 25 min skiftetid i Frankfurt fornuftigt: gik direkte i konditoriet efter fire meget farvestrålende macarons. Dem bliver jeg glad for i morgen til eftermiddagskaffen når jeg venter i Kolding på toget til Århus! #livetootsfratogrejsen
@Koefoed hvor disciplineret at kunne lade dem stå så længe!
-
>har fået serveret dhal (= Linsensuppe). Man bestiller online (ikke app, bare et website som ved hvilket tog man er i når man bruger togets wifi), og så kommer der efter nogle minutter et menneske i uniform, bærende på en bakke. Det er rigtig tallerken og rigtigt bestik. Rejseforsinkelse pt = 11 min. #livetootsfratogrejsen
@Koefoed luksus!
-
@tanyakaroli de har ligget godt beskyttet i min taske så jeg netop havde dem til nu. Jeg føler mig meget dygtig.
-

Man skulle tro, at jeg var ny i det her. #livetootsfratogrejsen@Koefoed haha - ja, du af alle burde vide at sige ja tak til kaffe når den byder sig

-
>fra Fredericia var der kaffe. Og da togkonduktøren hørte at jeg kom helt fra Sydtyskland og havde vansmægtet siden Hamburg hentede han straks et par pinde af den kaffe han selv synes er bedst. Det er nescafe gold, men er det ikke fint af ham.
Og ved I hvad. Macaron med citronsmag medbragt fra Frankfurt var faktisk bedre end alt jeg havde forestillet mig. #livetootsfratogrejsen@Koefoed sikke en sød togkonduktør! Det gør jo en kæmpe forskel på humøret, uanset om det er pulverkaffe eller hvad. Og de der macarons, altså
En gave fra fortids-Lone 
-
@tanyakaroli @Koefoed det er jeg også ret imponeret over

-
>fra Fredericia var der kaffe. Og da togkonduktøren hørte at jeg kom helt fra Sydtyskland og havde vansmægtet siden Hamburg hentede han straks et par pinde af den kaffe han selv synes er bedst. Det er nescafe gold, men er det ikke fint af ham.
Og ved I hvad. Macaron med citronsmag medbragt fra Frankfurt var faktisk bedre end alt jeg havde forestillet mig. #livetootsfratogrejsen>lad os få afsluttet #livetootsfratogrejsen på bagkant. For jeg ankom planmæssigt til Århus og kunne tage direkte på kontoret, hvor jeg har vejledt og været i møde siden. Og NU skal jeg hjemad.
Planen var at mødes med BedreHalvdel til aftensmad på det lokale suppehus, men… han er forsinket i cirka en time pga noget toghejs på Fyn. Så nu spiser jeg om lidt uden ham. Og så kan vi dele de resterende macarons fra Frankfurt senere.
Jeg havde en virkelig god tur (og rejse). Dejligt.
️
-
>lad os få afsluttet #livetootsfratogrejsen på bagkant. For jeg ankom planmæssigt til Århus og kunne tage direkte på kontoret, hvor jeg har vejledt og været i møde siden. Og NU skal jeg hjemad.
Planen var at mødes med BedreHalvdel til aftensmad på det lokale suppehus, men… han er forsinket i cirka en time pga noget toghejs på Fyn. Så nu spiser jeg om lidt uden ham. Og så kan vi dele de resterende macarons fra Frankfurt senere.
Jeg havde en virkelig god tur (og rejse). Dejligt.
️
@Koefoed skøn
🧵! Mange tak for den