I mangel af overskud til andet, fordi jeg stadigvæk er syg, ser jeg YouTube.
-
Jeg får lyst til at vise dem mit forrådsskab som bare indeholder alt muligt i en form for kaos
Incl. aaalt for mange bønner.
Jeg har dog ens marmeladeglas, for ellers kan jeg ikke få plads til de 50 glas jeg åbenbart skal have på lager for at føle mig rolig
️
@EvilCartyen @MThaastrup hahaha, det er også lidt noget andet. Sådan har min kæreste det med tun; vi har altid mindst ti dåser 🤪 Resten af vores forråd er også hulter til bulter i skabet og i en kasse i bryggerset, som vi kalder fjernlageret.
-
@fanden Men den slags giver endda mening. Det gør grocery hauls, hvor de bruger 400 dollars for at fylde et skab til randen, hvor alt kan stå snorlige omhældt til pæne ens bøtter ikke. Det er bare overforbrug og pjat.
@MThaastrup Okay, vi har måske forskellige prioriteringer, når det kommer til ostepops i pallemål
For mig er det ret meget i "overforbrug og pjat"-kategorien.
Men jeg forstår absolut hvad du mener mht kombinationen med ordensfetich...
-
@EvilCartyen @MThaastrup hahaha, det er også lidt noget andet. Sådan har min kæreste det med tun; vi har altid mindst ti dåser 🤪 Resten af vores forråd er også hulter til bulter i skabet og i en kasse i bryggerset, som vi kalder fjernlageret.
@IbenChristiane @EvilCartyen Jeg har intet, der passer sammen, jo måske delvist krydderier (fordi alt Mill & Mortar er pakket ens ind
), men ellers....
-
Jeg forestiller mig dig at i kan LIDE tun, jeg tror mest vi har bønner fordi vi IKKE kan lide dem særligt godt
-
@MThaastrup jeg ved det slet ikke. Jeg har så svært ved den slags performativitet. Jeg tror på hemmeligt skab, som også gemmer al deres panik for at blive set som et ægte menneske med måske fejl.
@IbenChristiane Seriøst, PYNTE KØLESKABET MED BLOMSTER OSV., SÅ DER DÅRLIGT ER PLADS TIL MAD DERINDE
Det er simpelthen vanvid, og jeg bliver faktisk vred over den slags uartig overfladiskhed
-
@IbenChristiane Seriøst, PYNTE KØLESKABET MED BLOMSTER OSV., SÅ DER DÅRLIGT ER PLADS TIL MAD DERINDE
Det er simpelthen vanvid, og jeg bliver faktisk vred over den slags uartig overfladiskhed
@MThaastrup ja, jeg ser det gudskelov sjældent, for jeg hidser mig også op over det ressourcespild, det ofte medfører.
-
@tofticles Og det her er ikke prepping, men rent visuelt pral uden praktisk betydning andet end "se mig"
@MThaastrup Ja, enig - jeg synes også det er meningsløst - og synes nok egentlig det er resourceforbruget, der tænder min vrede mest.
-
@MThaastrup ja, jeg ser det gudskelov sjældent, for jeg hidser mig også op over det ressourcespild, det ofte medfører.
@IbenChristiane det gør jeg normalt absolut heller ikke, men i dag har jeg kun ork til "WTF"-reaktion, og det passer indholdet fint til
-
@MThaastrup Okay, vi har måske forskellige prioriteringer, når det kommer til ostepops i pallemål
For mig er det ret meget i "overforbrug og pjat"-kategorien.
Men jeg forstår absolut hvad du mener mht kombinationen med ordensfetich...
@MThaastrup ...og performativ opvisning, ser jeg af dine andre svar, er lige så stor del af det.
Der kan jeg heldigvis slippe hvilket som helst emne. "Ah, det her er en selvudnævnt influencer. Så har det hverken betydning eller værdi."
-
@MThaastrup Ja, enig - jeg synes også det er meningsløst - og synes nok egentlig det er resourceforbruget, der tænder min vrede mest.
@tofticles Same
-
@MThaastrup ...og performativ opvisning, ser jeg af dine andre svar, er lige så stor del af det.
Der kan jeg heldigvis slippe hvilket som helst emne. "Ah, det her er en selvudnævnt influencer. Så har det hverken betydning eller værdi."
@fanden Normalt ville jeg slet ikke se det. Men sygdom og ingen energi, så det her vækker mig en smule uden at forlange ret meget af mig
-
@IbenChristiane det gør jeg normalt absolut heller ikke, men i dag har jeg kun ork til "WTF"-reaktion, og det passer indholdet fint til
@MThaastrup ja det gør det virkelig godt! Måske kan du også kigger på nogle kost- og træningsinfluenter, der siger at havregryn er usundt, at vi skal drikke tre liter vand om dagen og sove 1 time i døgnet eller sådan noget. Hvis du har mere ras til overs.
-
@MThaastrup ja det gør det virkelig godt! Måske kan du også kigger på nogle kost- og træningsinfluenter, der siger at havregryn er usundt, at vi skal drikke tre liter vand om dagen og sove 1 time i døgnet eller sådan noget. Hvis du har mere ras til overs.
@IbenChristiane Åh gud, det kaninhul tør jeg vist ikke hoppe i
-
@IbenChristiane Åh gud, det kaninhul tør jeg vist ikke hoppe i
@MThaastrup oh I hear ya; det var lige det mest infuriating, jeg kunne komme i tanke om
Og god bedring i øvrigt!
-
@fanden Normalt ville jeg slet ikke se det. Men sygdom og ingen energi, så det her vækker mig en smule uden at forlange ret meget af mig
@MThaastrup De ramte dig, da du var svagest
Klassisk rovdyrtaktik!
-
@MThaastrup oh I hear ya; det var lige det mest infuriating, jeg kunne komme i tanke om
Og god bedring i øvrigt!
@IbenChristiane Tak
-
@hunspirillen Det er ikke prepperangst. Det er personer, der gerne vil vise overflod og/eller ASMR frem på YouTube.
@MThaastrup Trælse typer. Men jeg tænker mere på dem, der ser videoerne. Isterninger er ikke det værste de kan bruge deres energi på.
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
I mangel af overskud til andet, fordi jeg stadigvæk er syg, ser jeg YouTube.
HVAD HELV... ER DEN DER TREND MED AT "GENOPFYLDE" forrådsskabe, og skønhedsprodukter og freaking hele isterningeskuffer og hvad ved jeg?
Organiseret/ segmenteret hoarding er stadigvæk hoarding!
Det er sygeligt
End stage kapitalisme.DU BEHØVER IKKE ET HELT SKAB MED ORGANISEREDE BØRNESNACKS ELLER EN HEL SKUFFE MED RUMINDDELTE FARVEDE ISTERNINGER MED BLOMSTER I.
@MThaastrup Ved ik om det hjælper, men jeg har også kun overskud til YT lige nu & har meget gavn af, at hele Mythbusters-serien er ved at blive lagt op - lige nu kører de en live-stream af fulde episoder på 20. time
https://www.youtube.com/watch?v=UI-3_5D0Fi0
-
@MThaastrup Ved ik om det hjælper, men jeg har også kun overskud til YT lige nu & har meget gavn af, at hele Mythbusters-serien er ved at blive lagt op - lige nu kører de en live-stream af fulde episoder på 20. time
https://www.youtube.com/watch?v=UI-3_5D0Fi0
@jwcph God ide!
-
@MThaastrup jeg fatter slet ikke, hvordan folk har 1 råd, 2 plads, 3 overskud og gid og ork til alt det. Hold dog op.
@IbenChristiane @MThaastrup Jeg bliver altid helt fucked i hjernen når det er vaskemiddel og rengøringsmidler og den slags de hælder fra de rette beholdere over i glas fordi det er mere æstetisk, I guess. Det er VASKEMIDDEL. Det er ikke meningen det skal være æstetisk.