En till nybörjarfråga: Jag håller ju på och känner mig för om jag ska ha Mastodon eller Lemmy som mitt primära hem på Fediverse.
-
En till nybörjarfråga: Jag håller ju på och känner mig för om jag ska ha Mastodon eller Lemmy som mitt primära hem på Fediverse. Några tips på hur jag ska bete mig tills jag vet? Korsposta allt? Länka mellan mina profiler? Flytta över relationer allt eftersom?
-
En till nybörjarfråga: Jag håller ju på och känner mig för om jag ska ha Mastodon eller Lemmy som mitt primära hem på Fediverse. Några tips på hur jag ska bete mig tills jag vet? Korsposta allt? Länka mellan mina profiler? Flytta över relationer allt eftersom?
@SJB
Tror det landar i personliga preferenser. Jag har båda. Mastodon är min primära, mitt "fediversehem", men det beror också på den solidaritet jag känner med min instans (todon.nl/todon.eu är uttalat frihetlig, antirasistisk, feministisk, queer, dekolonialistisk, etc).
Plus kan bero på att jag var mer aktiv på Twitter än Reddit på den tid det begav sig. Lemmy konsumerar jag mer.Luta dig tillbaka och känn efter vår du finner din "hemkänsla". I Fediversumet utesluter inte det ena det andra.
Om du väljer Mastodon, referera till ditt Lemmy konto i profilen? Kan vara jag, men det känns som folk kollar profiler mycket mer på Masto än Lemmy. -
@SJB
Tror det landar i personliga preferenser. Jag har båda. Mastodon är min primära, mitt "fediversehem", men det beror också på den solidaritet jag känner med min instans (todon.nl/todon.eu är uttalat frihetlig, antirasistisk, feministisk, queer, dekolonialistisk, etc).
Plus kan bero på att jag var mer aktiv på Twitter än Reddit på den tid det begav sig. Lemmy konsumerar jag mer.Luta dig tillbaka och känn efter vår du finner din "hemkänsla". I Fediversumet utesluter inte det ena det andra.
Om du väljer Mastodon, referera till ditt Lemmy konto i profilen? Kan vara jag, men det känns som folk kollar profiler mycket mer på Masto än Lemmy.@sintrenton
Ja, låter som att det blir det som blir min metod också!
Om jag skriver nåt mer artikelliknande på Lemmy, kan jag boosta den posten här då? -
@sintrenton
Ja, låter som att det blir det som blir min metod också!
Om jag skriver nåt mer artikelliknande på Lemmy, kan jag boosta den posten här då?@SJB Ja, folk som boostar och länkar mellan plattformar gör ett viktigt arbete för hela ekosystemet. Numera är det en av de primära begränsningar i mitt eget hörn av fediversum att de flesta fyller sitt flöde bara med saker från samma platform @sintrenton