Tankeeksperiment: vi indfører borgerløn, som er nok til at du ikke behøver at arbejde for at tjene penge (nok ikke realistisk, men leg med).
-
Jeg tror gerne jeg ville undervise.
Løfte niveauet i forhold til naturvidenskabelig viden i lokalbefolkningen.Det ville dog være nødvendigt at dem jeg skal snakke med var interesseret tror jeg.
Jeg ville også gerne være med til at lave noget af det jeg har lavet før.
Forske i proteiner og enzymer og udvikle nyt som kan gavne i samfundet. Eventuelt arbejde med at producere medicin (biologics specifikt).
Jeg ville også flytte tilbage til Sønderjylland.
@folfdk @infonauten hvis du giver folket mulighed for at høre om nathist kommer de interesserede og nogle gange opdager folk at de er interreseret helt uden de vidste det. Alt det kræver er et forum og at du holder gode pauser så “undervisningen” bliver drevet af folks interesserede spørgsmål i stedet for at du kommer til at tale på folk i stedet for med dem. Jeg hepper på guerillaforedrag for folket!
-
@BogWitch @infonauten UBI ville skabe en eksplosion i menneskelig kreativitet og lykke. Det ville gøre verden ufatteligt meget bedre på mange uventede måder, tror jeg.
-
Det var en af de fantastiske ting, da jeg var med i Coding Pirates - det at sam-lege med (i det her tilfælde) børn, der var 100p entusiastiske omkring at lære-lege.
Jeg elsker engagerede folk - om det er orakler eller orakler-in-spe er lige gyldigt - men den energi der er i sådan et forum er berusende!
@tofticles @folfdk min salig moder (som var læreruddannet) sagde altid at man ikke kan lære noget, hvis ikke man er motiveret. Glem det.
Hvis man er motiveret derimod, er der næsten ingen grænser. -
@tofticles @folfdk min salig moder (som var læreruddannet) sagde altid at man ikke kan lære noget, hvis ikke man er motiveret. Glem det.
Hvis man er motiveret derimod, er der næsten ingen grænser.@infonauten @tofticles @folfdk Man kan heller ikke lære, hvis man ikke er tryg. Eller noget kan man jo nok godt lære. Men det påvirker indlæringen.
-
Tankeeksperiment: vi indfører borgerløn, som er nok til at du ikke behøver at arbejde for at tjene penge (nok ikke realistisk, men leg med). Hvad ville du gøre? Ville du arbejde og i så fald med hvad?
Jeg tænker at jeg ville lave flere kreative ting og nok også mere frivilligt arbejde på foreningsniveau. Måske prøve at starte et niche pladeselskab eller forlag. Men jeg tror jeg ville have et bedre liv.
@infonauten
Definer arbejde.Jeg er programmør, jeg ville kaste mig over alle de programmeringsprojekter jeg ellers ikke ville have tid til, og så vil det være en vurdering per projekt om det er en ting kun til mig selv, et potentielt open source projekt eller noget der måske kan sælges.
Men et det arbejde, eller en hobby? Det kommer nok an på øjnene der ser.
Personligt ville jeg se det som en hobby, arbejde forbinder jeg med deadlines, fejl der aldrig bliver rettet, fordi nye halvfærdige features har højere prioritet, og en person der ser det som sin primære opgave at ødelægge enhver form for entusiasme, aka en chef.
-
@infonauten
Definer arbejde.Jeg er programmør, jeg ville kaste mig over alle de programmeringsprojekter jeg ellers ikke ville have tid til, og så vil det være en vurdering per projekt om det er en ting kun til mig selv, et potentielt open source projekt eller noget der måske kan sælges.
Men et det arbejde, eller en hobby? Det kommer nok an på øjnene der ser.
Personligt ville jeg se det som en hobby, arbejde forbinder jeg med deadlines, fejl der aldrig bliver rettet, fordi nye halvfærdige features har højere prioritet, og en person der ser det som sin primære opgave at ødelægge enhver form for entusiasme, aka en chef.
@leeloo yeah, jeg skulle have skrevet "hvad ville du bruge din tid på?".
-
Tankeeksperiment: vi indfører borgerløn, som er nok til at du ikke behøver at arbejde for at tjene penge (nok ikke realistisk, men leg med). Hvad ville du gøre? Ville du arbejde og i så fald med hvad?
Jeg tænker at jeg ville lave flere kreative ting og nok også mere frivilligt arbejde på foreningsniveau. Måske prøve at starte et niche pladeselskab eller forlag. Men jeg tror jeg ville have et bedre liv.
@infonauten Fra mit perspektiv som førtidspensionist ser jeg også gerne borgerløn, men samtidigt tror jeg ikke, penge alene vil være nok. Der er også brug for mere fællesskab og rummelighed. Der vil nok komme mere af det med borgerløn, men der ville stadig skulle gøres et stort arbejde for at få givet plads til alle de brændte og skæve eksistenser.
-
@infonauten Fra mit perspektiv som førtidspensionist ser jeg også gerne borgerløn, men samtidigt tror jeg ikke, penge alene vil være nok. Der er også brug for mere fællesskab og rummelighed. Der vil nok komme mere af det med borgerløn, men der ville stadig skulle gøres et stort arbejde for at få givet plads til alle de brændte og skæve eksistenser.
@saederup ja, der ville skulle et nyt mindset og samfundsstruktur til. Hvilket vi trænger til under alle omstændigheder. Tænk hvis staten mødte os med andet end mistænksomhed.
-
@nichni åh ja, fordybelse i et fag. Det giver mening.
@infonauten Ja, og nu er jeg også så heldig at mit arbejde ikke er fysisk hårdt, så jeg kan forhåbentlig godt blive ved til jeg når den officielle pensionsalder. Det mest belastende er rettearbejde og relationen til mange elever i de forskellige klasser. Derfor vil det være dejligt selv at kunne styre hvor mange jeg skal have i løbet af et skoleår. Ledelsen vil nok foretrække at få besked i god tid. Men det gælder jo for alle jobs hvor man skal kunne regne med at folk møder op ifølge skemaer og vagtplaner!
-
@infonauten Jeg tror, at jeg ville blive hjemmegående husfar med en hobby/et bidrag i open source-softwareoversættelse.
Min kone er formidabel - hun er oprindelig sygeplejerske, har været leder også, er i gang med tværfaglig sundhedsvidenskab-kandidatuddannelsen, og hun vil og kan SÅ meget med mennesker. Hvis hun havde frie hænder til projekter, så ville Danmark blive et bedre sted. Vi deler det mest muligt ligeligt nu, men vi har mange timer i gang med arbejde og alt muligt rundt om.
Så hvis regnestykket hang sammen, så kunne jeg bare fuldtids tage tjansen for, at hjemmet virker, børnene var hjulpet godt på vej hver dag og køre dem rundt efter behov, så ville jeg sørge for at de bedste open source-værktøjer havde smidige og gode oversættelser på dansk, og jeg ville bidrage til udviklingen i et netværk med samme tankesæt - med besparelser og styrkelser i det offentlige på en måde, hvor politikere ville konkludere, at Danmark ikke havde råd til IKKE at indføre borgerløn. -
@infonauten Jeg ville blive ved at gå og hygge mig med maling og skriverier som førtidspensionist.
Og være lykkelig for alle de andre, som nu også får mulighed for at bruge mere af deres tid som de selv vil.
-
@infonauten Jeg tror, at jeg ville blive hjemmegående husfar med en hobby/et bidrag i open source-softwareoversættelse.
Min kone er formidabel - hun er oprindelig sygeplejerske, har været leder også, er i gang med tværfaglig sundhedsvidenskab-kandidatuddannelsen, og hun vil og kan SÅ meget med mennesker. Hvis hun havde frie hænder til projekter, så ville Danmark blive et bedre sted. Vi deler det mest muligt ligeligt nu, men vi har mange timer i gang med arbejde og alt muligt rundt om.
Så hvis regnestykket hang sammen, så kunne jeg bare fuldtids tage tjansen for, at hjemmet virker, børnene var hjulpet godt på vej hver dag og køre dem rundt efter behov, så ville jeg sørge for at de bedste open source-værktøjer havde smidige og gode oversættelser på dansk, og jeg ville bidrage til udviklingen i et netværk med samme tankesæt - med besparelser og styrkelser i det offentlige på en måde, hvor politikere ville konkludere, at Danmark ikke havde råd til IKKE at indføre borgerløn.@mjj kender, jeg har også været hjemmegående husfar da jeg havde hjemmeboende børn, primært fordi det havde jeg det bedst med og fruen slet ikke kan sidde stille så længe.
-
@infonauten tror faktisk at jeg ville fortsætte som stagehand. Jeg er heldig nok til at have haft den der restorative periode indenfor det seneste år (efter 20+ år i IT), og jeg nyder at lave noget fysisk som hjælper folk til at opleve kunstneriske ting

-
@infonauten tror faktisk at jeg ville fortsætte som stagehand. Jeg er heldig nok til at have haft den der restorative periode indenfor det seneste år (efter 20+ år i IT), og jeg nyder at lave noget fysisk som hjælper folk til at opleve kunstneriske ting

@mercy det kan jeg godt forstå. Det lyder umiddelbart også spændende.
-
@infonauten Jeg ville hjælpe f.eks. hospitaler og biblioteker med deres forretningssikkerhed.
Og måske blive bedre til at tegne. Og lave mad. Og nusse min kæreste.
-
@infonauten Jeg ville hjælpe f.eks. hospitaler og biblioteker med deres forretningssikkerhed.
Og måske blive bedre til at tegne. Og lave mad. Og nusse min kæreste.
@holsta det lyder altsamme som virkeligt gode ting at lave.
-
@infonauten Tempoet ned, mere tid til famlie, værksted og have.
Jeg ville nok stadigt arbejde med nogenlunde det jeg laver for tiden - kode&koordinering, men mindre tid og mere kvalitet.
Et sikkerhedsnet, som er reelt og rigeligt er helt sikkert en god måde at undgå bullshit arbejde og sige nej tak til at forhaste sig til noget rod som nogen har forhastet sig til at drømme op er en god ide.
Som @pmakholm siger meget mindre bullshit arbejde
-
@infonauten Tempoet ned, mere tid til famlie, værksted og have.
Jeg ville nok stadigt arbejde med nogenlunde det jeg laver for tiden - kode&koordinering, men mindre tid og mere kvalitet.
Et sikkerhedsnet, som er reelt og rigeligt er helt sikkert en god måde at undgå bullshit arbejde og sige nej tak til at forhaste sig til noget rod som nogen har forhastet sig til at drømme op er en god ide.
Som @pmakholm siger meget mindre bullshit arbejde
-
@infonauten jeg ville lægge 10-20 timer om ugen i open source udvikling, primært med fokus på 1) decentrale demokratiske sociale medier og 2) distribution/salg af ebøger.
Og så ville jeg hvile og prøve at komme ud af stress og autistisk burnout. Og støtte min søn i at komme ud af og undgå autistisk burnout.
-
@infonauten jeg ville lægge 10-20 timer om ugen i open source udvikling, primært med fokus på 1) decentrale demokratiske sociale medier og 2) distribution/salg af ebøger.
Og så ville jeg hvile og prøve at komme ud af stress og autistisk burnout. Og støtte min søn i at komme ud af og undgå autistisk burnout.
@infonauten og måske ville jeg spille og skrive musik. Eller tegne. Eller lave/spille/arrangere computerspil—rollespil—brætspil. Eller bygge en rumskibssimulator. Eller skrive en fantasybog(-serie) (nuværende first draft er estimeret til at blive færdig tidligst 2030)