Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter Jeg har installeret en del Linux på PC.
-
Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter
Jeg har installeret en del Linux på PC. Det er absolut ingenting i forhold til det her...Mange mærkelige knap manipulationer for at komme ind til det, men nu er den der og den kører bedre
Der er nogle tutorials, men ikke alle virker, selv ikke dem på xdaforums.com, så det tog lidt tid (og frustration) at finde den rigtige til netop denne tablet
Samsung har en ide om at bruge et speciale program til at kommunikere med deres devices. Det hedder Odin og er først for ganske nylig kommet til Linux.
Og så skulle jeg også lige finde en mus med USB-C stik, for TWRP reagerede ikke på skærmen (det stod på 9) i en tråd på forum #argh
Det ville være rart, hvis der kom et krav om at det skulle være lettere at installere på mobil og tablets,
Men nu er der skiftet på tableten her. Ikke mere Bloatware -
Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter
Jeg har installeret en del Linux på PC. Det er absolut ingenting i forhold til det her...Mange mærkelige knap manipulationer for at komme ind til det, men nu er den der og den kører bedre
Der er nogle tutorials, men ikke alle virker, selv ikke dem på xdaforums.com, så det tog lidt tid (og frustration) at finde den rigtige til netop denne tablet
Samsung har en ide om at bruge et speciale program til at kommunikere med deres devices. Det hedder Odin og er først for ganske nylig kommet til Linux.
Og så skulle jeg også lige finde en mus med USB-C stik, for TWRP reagerede ikke på skærmen (det stod på 9) i en tråd på forum #argh
Det ville være rart, hvis der kom et krav om at det skulle være lettere at installere på mobil og tablets,
Men nu er der skiftet på tableten her. Ikke mere Bloatware@FiJe orv, jeg gad også godt få linux på min samsung tablet A9+, men jeg er ikke sikker på, jeg orker at skulle bruge flere timer på det og jeg ville formentlig også blive arrig og irritabel undervejs

-
@FiJe orv, jeg gad også godt få linux på min samsung tablet A9+, men jeg er ikke sikker på, jeg orker at skulle bruge flere timer på det og jeg ville formentlig også blive arrig og irritabel undervejs

@anport jeg tror ikke at der er en uofficiel version til A9+. Så det vil være endnu mere op ad bakke. (Min er en uofficiel version)
-
Men nu er der skiftet på tableten her. Ikke mere Bloatware@FiJe Ja, det er “desværre” en god karakteristik af situationen ift. mobiler/tablets på ARM-platformen.
Sådan kunne det også have set ud på x86, hvis ikke PC-producenterne havde været åbne overfor standardiseringer.
UBports har lavet en pæn installer til Ubuntu Touch
-
@anport jeg tror ikke at der er en uofficiel version til A9+. Så det vil være endnu mere op ad bakke. (Min er en uofficiel version)
@FiJe æv

-
B bettina@mastodon.nu shared this topic