Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter Jeg har installeret en del Linux på PC.

Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter Jeg har installeret en del Linux på PC.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifterargh
5 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fije@mstdn.dkF This user is from outside of this forum
    fije@mstdn.dkF This user is from outside of this forum
    fije@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter
    Jeg har installeret en del Linux på PC. Det er absolut ingenting i forhold til det her...

Mange mærkelige knap manipulationer for at komme ind til det, men nu er den der og den kører bedre

Der er nogle tutorials, men ikke alle virker, selv ikke dem på xdaforums.com, så det tog lidt tid (og frustration) at finde den rigtige til netop denne tablet

Samsung har en ide om at bruge et speciale program til at kommunikere med deres devices. Det hedder Odin og er først for ganske nylig kommet til Linux.
    Og så skulle jeg også lige finde en mus med USB-C stik, for TWRP reagerede ikke på skærmen (det stod på 9) i en tråd på forum #argh
    Det ville være rart, hvis der kom et krav om at det skulle være lettere at installere på mobil og tablets,
    Men nu er der skiftet på tableten her. Ikke mere Bloatware

anport@mastodon.socialA simonjust@mstdn.dkS 2 Replies Last reply
    1
    0
    • fije@mstdn.dkF fije@mstdn.dk

Efter en lang kamp, så lykkedes det at få LineageOS på en Samsung A8 tablet #danmarkskifter
      Jeg har installeret en del Linux på PC. Det er absolut ingenting i forhold til det her...

Mange mærkelige knap manipulationer for at komme ind til det, men nu er den der og den kører bedre

Der er nogle tutorials, men ikke alle virker, selv ikke dem på xdaforums.com, så det tog lidt tid (og frustration) at finde den rigtige til netop denne tablet

Samsung har en ide om at bruge et speciale program til at kommunikere med deres devices. Det hedder Odin og er først for ganske nylig kommet til Linux.
      Og så skulle jeg også lige finde en mus med USB-C stik, for TWRP reagerede ikke på skærmen (det stod på 9) i en tråd på forum #argh
      Det ville være rart, hvis der kom et krav om at det skulle være lettere at installere på mobil og tablets,

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
      anport@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@FiJe orv, jeg gad også godt få linux på min samsung tablet A9+, men jeg er ikke sikker på, jeg orker at skulle bruge flere timer på det og jeg ville formentlig også blive arrig og irritabel undervejs 🙂

fije@mstdn.dkF 1 Reply Last reply
      0
      • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@FiJe orv, jeg gad også godt få linux på min samsung tablet A9+, men jeg er ikke sikker på, jeg orker at skulle bruge flere timer på det og jeg ville formentlig også blive arrig og irritabel undervejs 🙂

fije@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@anport jeg tror ikke at der er en uofficiel version til A9+. Så det vil være endnu mere op ad bakke. (Min er en uofficiel version)

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
        0

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@FiJe Ja, det er “desværre” en god karakteristik af situationen ift. mobiler/tablets på ARM-platformen.

Sådan kunne det også have set ud på x86, hvis ikke PC-producenterne havde været åbne overfor standardiseringer.

UBports har lavet en pæn installer til Ubuntu Touch

1 Reply Last reply
          0

@anport jeg tror ikke at der er en uofficiel version til A9+. Så det vil være endnu mere op ad bakke. (Min er en uofficiel version)

anport@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af

@FiJe æv 😞

1 Reply Last reply
            0
            • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu shared this topic
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste