Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. FUCK det værste ved at være selvstændig er at skulle deale med skat og erhvervsstyrelsen, have ringet fra herodes til pilatus og troede man havde styr på tingene og man gjorde det rigtigt, og så kommer der alligevel lige pludselig et brev a la "DU SKYL...

FUCK det værste ved at være selvstændig er at skulle deale med skat og erhvervsstyrelsen, have ringet fra herodes til pilatus og troede man havde styr på tingene og man gjorde det rigtigt, og så kommer der alligevel lige pludselig et brev a la "DU SKYL...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
    maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
    maiathecyberwitch@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

FUCK det værste ved at være selvstændig er at skulle deale med skat og erhvervsstyrelsen, have ringet fra herodes til pilatus og troede man havde styr på tingene og man gjorde det rigtigt, og så kommer der alligevel lige pludselig et brev a la "DU SKYLDER EN HALV MILLION I SKAT" eller "VI ER VED AT TVANGSOPLØSE DIN VIRKSOMHED, SVAR INDEN FOR TI MINUTTER"

tbhdk@social.data.coopT maiathecyberwitch@helvede.netM malte@radikal.socialM S kramse@helvede.netK 5 Replies Last reply
    1
    0
    • maiathecyberwitch@helvede.netM maiathecyberwitch@helvede.net

FUCK det værste ved at være selvstændig er at skulle deale med skat og erhvervsstyrelsen, have ringet fra herodes til pilatus og troede man havde styr på tingene og man gjorde det rigtigt, og så kommer der alligevel lige pludselig et brev a la "DU SKYLDER EN HALV MILLION I SKAT" eller "VI ER VED AT TVANGSOPLØSE DIN VIRKSOMHED, SVAR INDEN FOR TI MINUTTER"

tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
      tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
      tbhdk@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Kender det. Godt nok fra gamle dag. Det skal tydeligvis være nemmere at være lønslave end selvstændig.

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
      0
      • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic
      • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

@maiathecyberwitch Kender det. Godt nok fra gamle dag. Det skal tydeligvis være nemmere at være lønslave end selvstændig.

wrote sidst redigeret af

@tbhdk Ej men så meget. Og jeg elsker også at de altid er sådan helt himmelfaldne over man ikke forstår deres mærkelige systemer. F.eks. en gammel virksomhed jeg ikke er med i længere er jeg åbenbart stadig registret som ansvarlig for, selvom jeg ikke står som ejer. Virk.dk: "Hahaha, nej du skal ikke udtræde som EJER af virksomheden, lige nedenunder er det en rubrik der hedder "fuldt ansvarlig deltager" og det er faktisk dem der står for det hele in case shit hits the fan." Øh, hvorfor?

1 Reply Last reply
        0

wrote sidst redigeret af

Halp jeg er bare en prekær selvstændig der virkelig gerne vil betale min Skat og moms korrekt, hvorfor skal det være så besværligt?

Det skal siges folk altid er vildt søde og hjælpsomme når man ringer ind til medarbejderne... Men yiiiikes jeg hader at åbne min digital post indbakke...

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
          0

Halp jeg er bare en prekær selvstændig der virkelig gerne vil betale min Skat og moms korrekt, hvorfor skal det være så besværligt?

Det skal siges folk altid er vildt søde og hjælpsomme når man ringer ind til medarbejderne... Men yiiiikes jeg hader at åbne min digital post indbakke...

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
            tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
            tofticles@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Jeg har nøjagtig samme oplevelse - at jeg bliver nødt til at dobbeltchecke om alt nu går korrekt igennem, selvom jeg har -tror- jeg har trykket på de rigtige knapper...

Og jeg er fucking revisor.

Der er -ingen- som i -ingen- hjælp til, hvad der er taget hånd om, hvad jeg mangler - før det er for sent og jeg får en sur mail. Som så ovenikøbet nogen gange er: "Nårh ja.. den skal du bare ignorere, det er fordi de to systemer her og her ikke snakker sammen.." Armen FFS.

1 Reply Last reply
            0

malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
              malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
              malte@radikal.social
              wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Feels! De første mange år af min kleine virksomhed havde jeg nærmest en post på mit budget der hed afgifter til skat for at jeg havde overskredet en eller anden momsfrist eller lignende.

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
              0

S This user is from outside of this forum
                S This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Et eller andet sted er jeg glad for jeg ikke har haft samme oplevelse. Men ærgerligt at det lader til at være noget mange oplever.

1 Reply Last reply
                0

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch jeg har spist af det dyreste æble i mange år, economic nu Visma og en revisor

Det virker med Aps Danløn og har ingen problemer med Skat pt. Håber ikke jeg jinxer det nu

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
                  0
                  • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@maiathecyberwitch jeg har spist af det dyreste æble i mange år, economic nu Visma og en revisor

Det virker med Aps Danløn og har ingen problemer med Skat pt. Håber ikke jeg jinxer det nu

wrote sidst redigeret af

@kramse jeg har endda en bogholder (alle pengene værd) and yet…

1 Reply Last reply
                    0
                    • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

@maiathecyberwitch Feels! De første mange år af min kleine virksomhed havde jeg nærmest en post på mit budget der hed afgifter til skat for at jeg havde overskredet en eller anden momsfrist eller lignende.

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
                      reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
                      reynir@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af

@malte @maiathecyberwitch ikke mindst også renterne det trækker på skattekontoen! Har flere gange glemt at indberette EU-moms, som resulterer i 80 kr bøde. Det betaler jeg, men det har så noget at trække et par ører i rente som jeg så skal lave regnskab for og betale 🤡

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.