Halløj + hjælp!
-
Ok. Mit næste spørgsmål ...
Hvor i style.css skal man angive, at man ikke gider latterlige orddelinger?
Kan jeg lave en text align = justify et eller andet sted i kildekoden?Jeg er komplet på bar bund her

@anport løsningen er at du bruger
white-space: nowrap;
i fx
.widget-area {
}læs hvad den gør, der >> https://www.geeksforgeeks.org/css/css-white-space-property/
-
@anport løsningen er at du bruger
i fx
.widget-area {
}læs hvad den gør, der >> https://www.geeksforgeeks.org/css/css-white-space-property/
-
@anport ja, fx sådan du kan oss lægge den i body { } hvis det skal gælde på hele hjemmesiden.
-
@anport ja, fx sådan du kan oss lægge den i body { } hvis det skal gælde på hele hjemmesiden.
@aj42 ok, mange tak, det virker at lægge at nowrap i { body } - men hele hjemmesidens font blev samtidig mikroskopisk ...
but why?

-
@aj42 ok, mange tak, det virker at lægge at nowrap i { body } - men hele hjemmesidens font blev samtidig mikroskopisk ...
but why?

@anport den gør sig til 🫣 måske sætte en passende font størrelse i body (hvis den ikke allerede er sat?).
font-size: 12px;
-
@anport den gør sig til 🫣 måske sætte en passende font størrelse i body (hvis den ikke allerede er sat?).
font-size: 12px;
@aj42 hmm, det funker ikke rigtig, men jeg må kigge på det senere, er på vej ud af døren.
men tak for hjælpen indtil videre.

-
@aj42 hmm, det funker ikke rigtig, men jeg må kigge på det senere, er på vej ud af døren.
men tak for hjælpen indtil videre.

@anport jeg har undersøgt det lidt. Det har noget med viewport (browser vindue størrelse,) at gøre . Så du skal sætte font-size til
font-size: 1vw;
1vw = 1% af browser vindues størrelse
-
@anport jeg har undersøgt det lidt. Det har noget med viewport (browser vindue størrelse,) at gøre . Så du skal sætte font-size til
font-size: 1vw;
1vw = 1% af browser vindues størrelse
@aj42 fedt, manner, men vil font-size: 1vw; overskygge eksempelvis font-size:12px; (tror du?).
Og kan jeg monstro sætte det i {body} eller skal 1vw placeres et andet sted? -
@aj42 fedt, manner, men vil font-size: 1vw; overskygge eksempelvis font-size:12px; (tror du?).
Og kan jeg monstro sætte det i {body} eller skal 1vw placeres et andet sted?@anport nej, man kan godt sætte begge størrelser i koden. Jeg ville sætte vw først som en størrelse på indholdslaget , fx 86vw = 86% af vindues størrelse også fx 4vw på font-size i samme samme lag.
-
@anport nej, man kan godt sætte begge størrelser i koden. Jeg ville sætte vw først som en størrelse på indholdslaget , fx 86vw = 86% af vindues størrelse også fx 4vw på font-size i samme samme lag.
@aj42 jeg må kigge på det i aften, jeg føler mig lidt på Herrens Mark med det hersens .css - det fungerer bedre for mig at finde ting og sager i den æstetiske kildekode, når det blot er ren html.
Og tak

-
@anport nej, man kan godt sætte begge størrelser i koden. Jeg ville sætte vw først som en størrelse på indholdslaget , fx 86vw = 86% af vindues størrelse også fx 4vw på font-size i samme samme lag.
@aj42 det lykkedes ENDELIG! Jeg skulle ind og erstatte 'auto' med 'none' diverse steder i .css'en, så nu fik jeg det som, jeg ville have det

-webkit-hyphens: none;
-moz-hyphens: none;
-ms-hyphens: none;
hyphens: none;