Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Traktor-Troels vil købe endnu flere F35 af USA, for vi skal jo have det bedste.

Traktor-Troels vil købe endnu flere F35 af USA, for vi skal jo have det bedste.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
5 Indlæg 2 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
    stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
    stig@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Traktor-Troels vil købe endnu flere F35 af USA, for vi skal jo have det bedste. Selvom andre lande dropper deres F35.

Valget er lige blevet lidt enklere: I en NATO-øvelse vandt de "billige" svenske Gripen jagere over F22 (F35's endnu dyrere storebror), ved at udnytte de dyre stealth-fly's svage punkt.

Skulle vi måske give de Gripen fly en chance?

PS: De europæiske Typhoon og franske Rafale jagere kunne som forventet intet stille op imod de avancerede F22 fly.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3DNWrFJcf0

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • stig@expressional.socialS stig@expressional.social

Traktor-Troels vil købe endnu flere F35 af USA, for vi skal jo have det bedste. Selvom andre lande dropper deres F35.

Valget er lige blevet lidt enklere: I en NATO-øvelse vandt de "billige" svenske Gripen jagere over F22 (F35's endnu dyrere storebror), ved at udnytte de dyre stealth-fly's svage punkt.

Skulle vi måske give de Gripen fly en chance?

PS: De europæiske Typhoon og franske Rafale jagere kunne som forventet intet stille op imod de avancerede F22 fly.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3DNWrFJcf0

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@Stig Hvordan pokker kan 'det bedste' være at købe våben fra en fjendtlig nation, som kan lukke dem ned når de vil??? Og btw, kunne vi arbejde for fred? Historien viser at våben som oftest kommer i brug 😞

stig@expressional.socialS 1 Reply Last reply
      0
      • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@Stig Hvordan pokker kan 'det bedste' være at købe våben fra en fjendtlig nation, som kan lukke dem ned når de vil??? Og btw, kunne vi arbejde for fred? Historien viser at våben som oftest kommer i brug 😞

stig@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@anderslund NU tænker jeg, at det er USA du anser som en fjendtlig nation. Det er jeg enig i. Jeg anser derimod Sverige som en venligtsindet nation, som jeg gerne ser os købe fra. Her undtager jeg naturligvis sport, hvor de er argefjende nummer et.

Kunne vi arbejde for fred? Jeg var selv en stor tilhænger af, at vi høstede "fredsdividenden", og stemte på partier, som ønskede at gå endnu længere af nedrustningsvejen. Men Rusland, USA og til dels Kina har ændret spillereglerne, så jeg ser intet reelt alternativ til oprustning, hvis vi ønsker at forblive frie.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
        0
        • stig@expressional.socialS stig@expressional.social

@anderslund NU tænker jeg, at det er USA du anser som en fjendtlig nation. Det er jeg enig i. Jeg anser derimod Sverige som en venligtsindet nation, som jeg gerne ser os købe fra. Her undtager jeg naturligvis sport, hvor de er argefjende nummer et.

Kunne vi arbejde for fred? Jeg var selv en stor tilhænger af, at vi høstede "fredsdividenden", og stemte på partier, som ønskede at gå endnu længere af nedrustningsvejen. Men Rusland, USA og til dels Kina har ændret spillereglerne, så jeg ser intet reelt alternativ til oprustning, hvis vi ønsker at forblive frie.

anderslund@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@Stig Klimakrisen - og meget andet, udover almindelig sund fornuft - siger mig at våben er det dummeste man kan investere i. Krig er det dummeste man kan gøre. Det burde være så simpelt at selv amerikanere, russere og kinesere kan forstå det ... Det ville være smartere at skrotte alle våbenene, og så tale sammen.
          Men ja, jeg ved da godt at tidens narrativ er at bøllerne rasler med sablerne, og vi skal være klar til at slås.

stig@expressional.socialS 1 Reply Last reply
          0
          • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@Stig Klimakrisen - og meget andet, udover almindelig sund fornuft - siger mig at våben er det dummeste man kan investere i. Krig er det dummeste man kan gøre. Det burde være så simpelt at selv amerikanere, russere og kinesere kan forstå det ... Det ville være smartere at skrotte alle våbenene, og så tale sammen.
            Men ja, jeg ved da godt at tidens narrativ er at bøllerne rasler med sablerne, og vi skal være klar til at slås.

stig@expressional.social
            wrote sidst redigeret af

@anderslund Det er jeg enig i. Og det er her, at EU potentielt virkeligt holder nogle trumfer, sammen med vores tradition for public service.

I relation til klimakampen er aktuelle strategier dem, som bedre sikrer vores suverænitet, ved at afkoble vores afhængighed af fossile brændsler.

Hvis jeg bestemte, fik vi flere vindmøller og solceller, samt mere energioptimering. Transportsektoren bær befries fra fossile brændsler (el til biler-lastbiler-tog-færger og på sigt fly)

Landbruget uløseligt fast i to alvorlige suverænitetsproblemer: Import af sojaprodukter samt N-kunstgødning. Begge kan løses med flere kvælstoffikserende afgrøder, eksempelvis rødkløver i kombination med udtrækning af græsprotein.

Til gengæld kan landbruget hjælpe os af med afhængigheden af fossile brændsler via flere træer (agroforestry), men på kortere sigt især mere biogas i kombination med vindmøller/solceller og PtX samt græsprotein. Altså egentligt grønne raffinaderier, også kaldet bioraffinaderier.

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.