Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Fight, flight, freeze or form… er droppet tilfældigt forbi en samtale om moralsk stress og systemstress for socialarbejdere.

Fight, flight, freeze or form… er droppet tilfældigt forbi en samtale om moralsk stress og systemstress for socialarbejdere.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
folkekoefoed
6 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.net
    wrote sidst redigeret af koefoed@helvede.net

Fight, flight, freeze or fawn… er droppet tilfældigt forbi en samtale om moralsk stress og systemstress for socialarbejdere. Virkelig fin gennemgang af, hvordan de fire (samt forråelsen) ser ud for socialrådgivere, borgere og pårørende. Jeg har været her i fem min, men jeg kan allerede fornemme at det er en stærk samtale. Og at samtale nogle gange er et bedre setup end et panel: en interviewer går i dybden med et emne, sammen med et-to eksperter/vidner/vidende. #folkeKoefoed

ekstrakrolf@helvede.netE camlarsch@helvede.netC 2 Replies Last reply
    0
    • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

Fight, flight, freeze or fawn… er droppet tilfældigt forbi en samtale om moralsk stress og systemstress for socialarbejdere. Virkelig fin gennemgang af, hvordan de fire (samt forråelsen) ser ud for socialrådgivere, borgere og pårørende. Jeg har været her i fem min, men jeg kan allerede fornemme at det er en stærk samtale. Og at samtale nogle gange er et bedre setup end et panel: en interviewer går i dybden med et emne, sammen med et-to eksperter/vidner/vidende. #folkeKoefoed

ekstrakrolf@helvede.netE This user is from outside of this forum
      ekstrakrolf@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@Koefoed Ikke for at rette unødvendigt, men det er fawn - altså at smigre, komplimentere og behage andre i et forsøg på at undgå at de eskalerer en reaktion.

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
      0
      • ekstrakrolf@helvede.netE ekstrakrolf@helvede.net

@Koefoed Ikke for at rette unødvendigt, men det er fawn - altså at smigre, komplimentere og behage andre i et forsøg på at undgå at de eskalerer en reaktion.

koefoed@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@ekstrakrolf Aha! Tak. Jeg er ret sikker på at der blev sagt form (i konteksten at forme situationen til noget andet), men jeg retter lige. Og blev derudover klogere. Kender nemlig kun de første tre.

ekstrakrolf@helvede.netE 1 Reply Last reply
        0

@ekstrakrolf Aha! Tak. Jeg er ret sikker på at der blev sagt form (i konteksten at forme situationen til noget andet), men jeg retter lige. Og blev derudover klogere. Kender nemlig kun de første tre.

ekstrakrolf@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@Koefoed Det er også noget man taler meget lidt om, selv om det for mig at se er ekstremt udbredt.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der blev sagt på scenen, så det er bestemt muligt der blev sagt form. Fawn er bare en meget overset traumereaktion i forhold til forståelsen af at det altså ikke er noget man nødvendigvis gør bevidst.

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
          0
          • ekstrakrolf@helvede.netE ekstrakrolf@helvede.net

@Koefoed Det er også noget man taler meget lidt om, selv om det for mig at se er ekstremt udbredt.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der blev sagt på scenen, så det er bestemt muligt der blev sagt form. Fawn er bare en meget overset traumereaktion i forhold til forståelsen af at det altså ikke er noget man nødvendigvis gør bevidst.

koefoed@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@ekstrakrolf Det giver helt mening med fawn ift konteksten. Så jeg rettede det bare. Så står det i det mindste konsistent ift begrebsapparatet.

1 Reply Last reply
            0

camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@Koefoed På mit forlag udgiver vi en bog om moralsk stress i pædagogisk arbejde senere på måneden. Simpelthen så vigtigt, at vi kan genkende og bekæmpe det.

1 Reply Last reply
              1
              0
              • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net shared this topic
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld