Blev Theta.dk lige overhalet indenom?
-
@nerdd theta.dk er måske en slags "not invented here"-syndrom for danskere...
@benjaoming Ja, det (og oase og hvad de ellers hedder) virker lidt sådan.
-
Edit: At dømme ud fra deres GitHub repos ser det ud til, at Bonfire er slop peddlers
️@nerdd men er det bare mig, eller er der flere ting, som er lidt "off" i Bonfires kommunikation? Det er utroligt meget marketings-retorik, ser AI-genereret ud, og så er deres commit historik ulæselig, og de bruger næsten ikke PRs og commit-beskeder er et ord.. nogen gange bare et bogstav.
https://github.com/bonfire-networks/bonfire-app/commits/main/
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad der foregår...
-
Edit: At dømme ud fra deres GitHub repos ser det ud til, at Bonfire er slop peddlers
️@nerdd kommer der flere brugere på #ThetaDK hhv #BonfireNetwork end på #Mastodon ?
-
@nerdd men er det bare mig, eller er der flere ting, som er lidt "off" i Bonfires kommunikation? Det er utroligt meget marketings-retorik, ser AI-genereret ud, og så er deres commit historik ulæselig, og de bruger næsten ikke PRs og commit-beskeder er et ord.. nogen gange bare et bogstav.
https://github.com/bonfire-networks/bonfire-app/commits/main/
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad der foregår...
@benjaoming Ah ja, de har også både en .claude/Claude.md og en AGENTS.md i repo'et. Så langt nåede jeg ikke at snuse rundt. Jeg skimmede bare de første par afsnit i den blogpost.
-
@nerdd kommer der flere brugere på #ThetaDK hhv #BonfireNetwork end på #Mastodon ?
@Chris Aner det ikke? Jeg har ikke noget med theta eller bonfire at gøre.
-
️@nerdd I don’t know, men jeg kan seriøst godt lide Bonfires modul-tilgang.
-
@nerdd I don’t know, men jeg kan seriøst godt lide Bonfires modul-tilgang.
@simonjust Det kommer (selvfølgelig) desværre ikke uden AI-lus i skindpelsen. Det ser i hvert fald ud til, at de har drukket AI Kool-Aid'en.
-
@Chris Aner det ikke? Jeg har ikke noget med theta eller bonfire at gøre.
@nerdd det kunne være, at du har et bud på, om nogen af dem får en rolle i #DanmarkSkifter ?
-
@nerdd det kunne være, at du har et bud på, om nogen af dem får en rolle i #DanmarkSkifter ?
@Chris Nope, overhovedet ikke. Jeg følger kun ganske perifært med i, hvad der foregår rundt omkring.
-
@benjaoming Ah ja, de har også både en .claude/Claude.md og en AGENTS.md i repo'et. Så langt nåede jeg ikke at snuse rundt. Jeg skimmede bare de første par afsnit i den blogpost.
@nerdd det er meget uklart, fordi de ikke engang har PRs, hvor man kunne have en "AI disclosure policy"...
Men det er 2 personer, som har skrevet næsten al koden: https://github.com/bonfire-networks/bonfire-app/graphs/contributors?from=4%2F25%2F2026
(edit: eller 2 personer og deres LLM-tokens)
-
@nerdd theta.dk er måske en slags "not invented here"-syndrom for danskere...
@benjaoming @nerdd Men ikke mere NIH-syndrom end at de bygger det oven på Discourse.
-
@nerdd det er meget uklart, fordi de ikke engang har PRs, hvor man kunne have en "AI disclosure policy"...
Men det er 2 personer, som har skrevet næsten al koden: https://github.com/bonfire-networks/bonfire-app/graphs/contributors?from=4%2F25%2F2026
(edit: eller 2 personer og deres LLM-tokens)
@benjaoming Jep, det virker som om, de har store mængder tokens at brænde af og er temmelig ligeglade med dokumentationen af, hvordan bonfire bliver udviklet. Ca. to mio. ændrede linjer fordelt på blot 260 commits er godt nok vildt

-
@benjaoming @nerdd Men ikke mere NIH-syndrom end at de bygger det oven på Discourse.
@decibyte @benjaoming Heh, det er da selvfølgelig rigtigt. Måske er det for at adskille sig lidt fra de andre, som har startet fra et blank stykke papir?
-
@benjaoming Jep, det virker som om, de har store mængder tokens at brænde af og er temmelig ligeglade med dokumentationen af, hvordan bonfire bliver udviklet. Ca. to mio. ændrede linjer fordelt på blot 260 commits er godt nok vildt

@nerdd @benjaoming ej hvor ærgerligt. De havde ellers lavet en ret succesfuld fundraising. Ærgerligt hvis de brænder alle pengene af på AI tokens og så hele projektet går i vasken når pengene slipper op og ingen kan videreudvikle eller vedligeholde koden. Men Theta har så vidt jeg ved ret meget samme problem. De har én udvikler, har haft en jobannonce på en mere. Og ham de har nu er også en vibe coder er mit indtryk.
-
@simonjust Det kommer (selvfølgelig) desværre ikke uden AI-lus i skindpelsen. Det ser i hvert fald ud til, at de har drukket AI Kool-Aid'en.
@nerdd @simonjust æv, syntes ellers konceptet var ret interessant, at kunne have grupper via Mastodon/ActivityPub. Nu ved jeg ikke om jeg gider afprøve Bonfire alligevel
det skulle da lige være for at lure om man kunne bygge en PoC med en simplere app selv.. -
@nerdd @benjaoming ej hvor ærgerligt. De havde ellers lavet en ret succesfuld fundraising. Ærgerligt hvis de brænder alle pengene af på AI tokens og så hele projektet går i vasken når pengene slipper op og ingen kan videreudvikle eller vedligeholde koden. Men Theta har så vidt jeg ved ret meget samme problem. De har én udvikler, har haft en jobannonce på en mere. Og ham de har nu er også en vibe coder er mit indtryk.
@benjaminlj @benjaoming Suk, altså..

-
@nerdd @simonjust æv, syntes ellers konceptet var ret interessant, at kunne have grupper via Mastodon/ActivityPub. Nu ved jeg ikke om jeg gider afprøve Bonfire alligevel
det skulle da lige være for at lure om man kunne bygge en PoC med en simplere app selv..@asser @simonjust Det kunne sikkert være interessant at nulre med et PoC, men nok først, når Social Web WG’en er tættere på at have en spec til, hvordan grupper i AP skal fungere, klar.
-
@asser @simonjust Det kunne sikkert være interessant at nulre med et PoC, men nok først, når Social Web WG’en er tættere på at have en spec til, hvordan grupper i AP skal fungere, klar.
@nerdd @simonjust Ah den vidste jeg slet ikke eksisterede, den vil jeg da holde øje med så

-
@decibyte @benjaoming Heh, det er da selvfølgelig rigtigt. Måske er det for at adskille sig lidt fra de andre, som har startet fra et blank stykke papir?
@nerdd @decibyte @benjaoming jeg har aldrig hørt om Theta.dk. Er der samarbejde med #danmarkskifter ?
-
@nerdd @decibyte @benjaoming jeg har aldrig hørt om Theta.dk. Er der samarbejde med #danmarkskifter ?
@LarsHenriksen @decibyte @benjaoming Aner det ikke. Jeg så bare, at der blev skrevet en del om dem, da de dukkede op for en måned (eller to?) siden.