Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren 🙏

Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren 🙏

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
    bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
    bogwitch@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

RE: https://social.data.coop/@BogWitch/116645006738235446

Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren 🙏

For mig er det meget rart at at have lidt tal i stedet for bare mine antagelser (selvom jeg er rigeligt klar over at det er en lille sample size, ikke verdens bedste spørgeskema spørgsmål osv osv).

jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
    0
    • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

RE: https://social.data.coop/@BogWitch/116645006738235446

For mig er det meget rart at at have lidt tal i stedet for bare mine antagelser (selvom jeg er rigeligt klar over at det er en lille sample size, ikke verdens bedste spørgeskema spørgsmål osv osv).

jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
      jpkolsen@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@BogWitch jeg er faktisk overrasket over hvor mange der svarer at det er et krav på deres arbejdsplads - jeg troede mest det var i USA at det var tilfældet! På min arbejdsplads bliver det hypet meget og man bliver rost hvis man fortæller om noget smart med “AI”, men jeg har ikke oplevet det som et krav.

bogwitch@social.data.coopB oerum@ohai.socialO 2 Replies Last reply
      0
      • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

@BogWitch jeg er faktisk overrasket over hvor mange der svarer at det er et krav på deres arbejdsplads - jeg troede mest det var i USA at det var tilfældet! På min arbejdsplads bliver det hypet meget og man bliver rost hvis man fortæller om noget smart med “AI”, men jeg har ikke oplevet det som et krav.

wrote sidst redigeret af bogwitch@social.data.coop

@jpkolsen Jeg hørte for nyligt om nogle krav (ikke bare ønsker) om at man skal bruge AI hos et af de firmaer jeg har været konsulent hos.

Så jeg tænkte jeg ville splitte spørgsmålet op ifb arbejdsbrug.

Jeg tænker det felt med "AI er et krav" kan involvere visse gråzoner også hvor folk føler kraftigt at de *skal* uden at det nødvendigvis er et mandat fra ledelsen på skrift. Det er jo ens egen vurdering når man svarer.

Men igen er det ikke en vildt stringent undersøgelse 😅

1 Reply Last reply
        0
        • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

oerum@ohai.socialO This user is from outside of this forum
          oerum@ohai.social
          wrote sidst redigeret af

@jpkolsen @BogWitch vi har det sædvanlige kpi pis med en 5 trinsskala og 2/3 af de mål, jeg ikke selv har haft indflydelse på, som jeg skal måles på, handler om brug af ai... Hvis jeg kunne ville jeg skride i eftermiddag, men regningerne skal betales

bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
          0
          • oerum@ohai.socialO oerum@ohai.social

@jpkolsen @BogWitch vi har det sædvanlige kpi pis med en 5 trinsskala og 2/3 af de mål, jeg ikke selv har haft indflydelse på, som jeg skal måles på, handler om brug af ai... Hvis jeg kunne ville jeg skride i eftermiddag, men regningerne skal betales

wrote sidst redigeret af

@oerum @jpkolsen ufff det er træls!

Og det er jo ikke en simpelt ting bare at smide et job. Samtidig har der været store fyringsrunder i hvert fald i Novo og Ørsted (som jeg ved af). Så min fornemmelse er heller ikke at det er specielt sjovt at være jobsøgende i it branchen for tiden.

oerum@ohai.socialO 1 Reply Last reply
            0
            • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

@oerum @jpkolsen ufff det er træls!

Og det er jo ikke en simpelt ting bare at smide et job. Samtidig har der været store fyringsrunder i hvert fald i Novo og Ørsted (som jeg ved af). Så min fornemmelse er heller ikke at det er specielt sjovt at være jobsøgende i it branchen for tiden.

oerum@ohai.social
              wrote sidst redigeret af

@BogWitch @jpkolsen det er desværre meget lidt sjovt. Jeg gik ledig i et år inden jeg fandt det her, så jeg føler ikke jeg bare kan skride. Men jeg ved ikke hvor meget længere jeg kan det her 😞

bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
              0
              • oerum@ohai.socialO oerum@ohai.social

@BogWitch @jpkolsen det er desværre meget lidt sjovt. Jeg gik ledig i et år inden jeg fandt det her, så jeg føler ikke jeg bare kan skride. Men jeg ved ikke hvor meget længere jeg kan det her 😞

wrote sidst redigeret af

@oerum @jpkolsen Det er godt nok ufedt. Ked af at høre det ☹️

Vil selv forsøge mig med en orlov (som er en mulighed for mig) i 2. halvår af '26.

Jeg ved virkelig ikke hvad der skal ske bagefter. Men hele branchen (måske hele arbejdsmarkedet) føles giftigt lige nu imo. Og samtidig kommer der et punkt hvor jeg også skal forholde mig til de regninger..

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.