Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren 🙏
-
RE: https://social.data.coop/@BogWitch/116645006738235446
Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren
For mig er det meget rart at at have lidt tal i stedet for bare mine antagelser (selvom jeg er rigeligt klar over at det er en lille sample size, ikke verdens bedste spørgeskema spørgsmål osv osv).
-
RE: https://social.data.coop/@BogWitch/116645006738235446
Tak til alle der bidrog med svar i min lille totalt uvidenskabelige survey af AI (gen LLM) brug i Mastodon sfæren
For mig er det meget rart at at have lidt tal i stedet for bare mine antagelser (selvom jeg er rigeligt klar over at det er en lille sample size, ikke verdens bedste spørgeskema spørgsmål osv osv).
@BogWitch jeg er faktisk overrasket over hvor mange der svarer at det er et krav på deres arbejdsplads - jeg troede mest det var i USA at det var tilfældet! På min arbejdsplads bliver det hypet meget og man bliver rost hvis man fortæller om noget smart med “AI”, men jeg har ikke oplevet det som et krav.
-
@BogWitch jeg er faktisk overrasket over hvor mange der svarer at det er et krav på deres arbejdsplads - jeg troede mest det var i USA at det var tilfældet! På min arbejdsplads bliver det hypet meget og man bliver rost hvis man fortæller om noget smart med “AI”, men jeg har ikke oplevet det som et krav.
@jpkolsen Jeg hørte for nyligt om nogle krav (ikke bare ønsker) om at man skal bruge AI hos et af de firmaer jeg har været konsulent hos.
Så jeg tænkte jeg ville splitte spørgsmålet op ifb arbejdsbrug.
Jeg tænker det felt med "AI er et krav" kan involvere visse gråzoner også hvor folk føler kraftigt at de *skal* uden at det nødvendigvis er et mandat fra ledelsen på skrift. Det er jo ens egen vurdering når man svarer.
Men igen er det ikke en vildt stringent undersøgelse

-
-
-
-
@oerum @jpkolsen Det er godt nok ufedt. Ked af at høre det
️ Vil selv forsøge mig med en orlov (som er en mulighed for mig) i 2. halvår af '26.
Jeg ved virkelig ikke hvad der skal ske bagefter. Men hele branchen (måske hele arbejdsmarkedet) føles giftigt lige nu imo. Og samtidig kommer der et punkt hvor jeg også skal forholde mig til de regninger..