Jeg har i går fået en faktura for reparation af vaskemaskine som blev udført for 2½ måned siden.
-
Jeg har i går fået en faktura for reparation af vaskemaskine som blev udført for 2½ måned siden. Jeg tænker der må da være grænser for hvor længe efter arbejdet at man må sende en faktura

-
Jeg har i går fået en faktura for reparation af vaskemaskine som blev udført for 2½ måned siden. Jeg tænker der må da være grænser for hvor længe efter arbejdet at man må sende en faktura

@reynir Jeg mener at der er et hævdvundet princip der siger at "Pengegæld er bringegæld".
Det betyder at du som skyldner har en pligt til aktivt at sørge for at betale det du skylder.
https://forbrug.dk/regler/opslagsvaerk-forbrugerleksikon/betalingsfrister-regninger
Der er en forældelsesfrist efter forældelsesloven af 2007, men den er på 3 år.
-

@reynir well, selvom man gerne vil have penge ind, er det jo aldrig sjovt at lave faktura
(tænker fra reparatørens synspunk) -
@reynir well, selvom man gerne vil have penge ind, er det jo aldrig sjovt at lave faktura
(tænker fra reparatørens synspunk)@benjaoming nej, det er rigtigt. Jeg var bare begyndt at tænke at den alligevel var indenfor garantien fordi jeg ikke havde modtaget nogen faktura
det er fra en større virksomhed, så jeg havde regnet med at det ville ske ret hurtigt.