Findes der Chromecast-alternativer
-
-
-
Jeg har været på jagt efter det samme. Indtil videre er jeg nået frem til, desværre, at den bedste løsning er AppleTV. Eventuelt med Infuse appen.
Værterne på Jupiter Broadcast podcastene har snakket om det her flere gange. Jeg mener at kunne huske at den der kommer tættest på en AppleTV er NVIDIA Shields, men det er ikke noget jeg har testet.
En anden ting jeg har overvejet er en decideret HTPC (nok med LibreELEC på). Men det ved jeg ikke om jeg ville kalde low-tech.
-
Jeg har været på jagt efter det samme. Indtil videre er jeg nået frem til, desværre, at den bedste løsning er AppleTV. Eventuelt med Infuse appen.
Værterne på Jupiter Broadcast podcastene har snakket om det her flere gange. Jeg mener at kunne huske at den der kommer tættest på en AppleTV er NVIDIA Shields, men det er ikke noget jeg har testet.
En anden ting jeg har overvejet er en decideret HTPC (nok med LibreELEC på). Men det ved jeg ikke om jeg ville kalde low-tech.
Jeg er ikke nede med Apple heller, og Nvidia er vel også evil american tech, så... det er muligt at "nemmeste" løsning er en dims med LibreElec og Kodi på. Kan man integrere sådan et setup med forskellige streamingtjenester? Ud over sf Jellyfin...
-
Jeg tog simpelthen nogle gamle dele fra min computer da jeg opgraderede, købte en Fractal Node 202 case og har nu en computer sluttet til fjernsynet, så kan man alt hvad man har lyst til. Men det er nok også en lidt dyrere løsning.
-
Jeg tog simpelthen nogle gamle dele fra min computer da jeg opgraderede, købte en Fractal Node 202 case og har nu en computer sluttet til fjernsynet, så kan man alt hvad man har lyst til. Men det er nok også en lidt dyrere løsning.
Jeg har en gammel NUC jeg kan prøve det af med, hvis det er. Det er da et forsøg værd.
-
@EvilCartyen Min forstærker har HEOS - den kan det samme, med musik. Jeg har også en Nvidia Shield siddende foran til TV (og til tider lyd) - men eftersom sidste udgave kom ud for 7 år siden er jeg usikker på hvor længe man kan forvente at den fungerer med diverse programmer.
-
Jeg er ikke nede med Apple heller, og Nvidia er vel også evil american tech, så... det er muligt at "nemmeste" løsning er en dims med LibreElec og Kodi på. Kan man integrere sådan et setup med forskellige streamingtjenester? Ud over sf Jellyfin...
Jeg tænker ikke kommercielle streamingtjenester virker, eller hvis de gør, at de bliver ved med det.
Jeg ved også fancy ting som HDR10+ og Dolby Vision ikke virker fordi de er lukkede og derfor ikke kan implementeres i open source software.
-
Jeg har en gammel NUC jeg kan prøve det af med, hvis det er. Det er da et forsøg værd.
Jeg bruger en HP Prodesk Mini som jeg købte brugt, med linux installeret, koblet til mit TV. Absolut intet fancy der, men den bruges primært til Youtube og Jellyfin streaming.
-
Til lyd? eller video.
Til lyd kan du bruge en esp32 med snapclient eller squeezelite på. Så kan du bruge noget som f.eks. music-assistant til at streame musik, og lave grupper.
Jeg har et par chromecasts som bliver skiftet ud, når de holder op med at virke.
Min søn har en chromecast til video på hans værelse, den virkede ikke i går, da google havde glemt at forny nogle certifikater.
Der ved jeg ikke lige hvad vi gør. Måske en android tv stick eller noget. Det ville nok være bedst. Men det koster nok bare lidt mere. -
Vi købte en Nokia Streambox 8010 for et par år siden. Den er ok. Bedre end Chromecast/Google TV, men stadig ikke 100% "din egen" ift. opsætningsmuligheder.
Mere info: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1667989410
-
Vi købte en Nokia Streambox 8010 for et par år siden. Den er ok. Bedre end Chromecast/Google TV, men stadig ikke 100% "din egen" ift. opsætningsmuligheder.
Mere info: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1667989410
Jeg kan se at der er mange der har de her sticks eller bokse som man kan slutte til, og det er selvfølgelig også en mulighed. Men i virkeligheden vil jeg bare gerne have en simpel dims der kun modtager Chromecast connections og ikke andet, altså en "dum" chromecast ligesom den gen2 der ikke virkede igår.
-
Jeg kan se at der er mange der har de her sticks eller bokse som man kan slutte til, og det er selvfølgelig også en mulighed. Men i virkeligheden vil jeg bare gerne have en simpel dims der kun modtager Chromecast connections og ikke andet, altså en "dum" chromecast ligesom den gen2 der ikke virkede igår.
Bingo. Jeg er selv allergisk over for selvsamme bokse. Købt i nød - i mangel af fritid til at tech-nørde.