Jeg er ved at købe min første ejerbolig og er efterhånden lidt rundtosset af alt det boligkiggeri.
-
Jeg er ved at købe min første ejerbolig og er efterhånden lidt rundtosset af alt det boligkiggeri. I plejer at have nogle gode konstruktive inputs: hvad tænker I om 3,7 for det her?
https://www.estate.dk/ejerlejlighed/2500/blommehaven/n105468/n1054680000720
Alt går så stærkt, så et godt blik udefra er værdsat.

(Jeg skal selvfølgelig også ud med en byggesagkyndig og har en jurist til at kigge dokumenter igennem)
@alphapony Tillykke! Hvor ser det hyggeligt ud, og det er da en smart må det er løst på, det med at dele have med underboen. Så har I hver jeres. Skønt!
Og så er det jo i øvrigt bananas, så meget i skal betale for tag over hovedet, derovre i hovedstadsområdet.
-
@alphapony uh, kender den emhætte. Den kan man godt slå hovedet på!
@reynir fordi man banker knolden op i den eller fordi den kun virker 94% af tiden?
-
@tofticles okay, godt tip om taget. Jeg vil tjekke op på det
jeg har hørt at ejerskifteforsikringen er en slags dyr toiletpapir, fordi man aldrig kan få dækket noget alligevel

@alphapony @tofticles jeg fik anbefalingen om at tegne ejerskifteforsikring via mit eksisterende forsikringsselskab sådan at ejerskifte og husforsikringen ikke skulle slås om hvem der dækkede.
Vi har dog ikke haft behov for at teste det. -
@svuorela
Jakker og sko: har tænkt det samme. Jeg er i gang med at udtænke noget. Skal bare gruble lidt..
Træet og råd: jeg tjekkede da jeg var ude at se det, og det var kun vinduerne og hegnene, der så træls ud.
Brusebad i badekar: ja, jeg kommer helt sikkert til at falde på et tidspunkt
Ansvar for tag: jeg er også lidt loren på det. Der står intet i papirerne
Stikkontakter: er det virkelig så dyrt?
Der er faktisk et lille nisse-opbevaringsrum helt oppe under taget! Og så er der skur udenfor.@alphapony @svuorela Det der med badekar og bruser havde vi i vores tidligere hus. Jeg synes altså ikke det var et problem, og er ikke faldet en eneste gang, de 8 år vi boede der.
-
@alphapony det koster hurtigt 5-700 kr pr stikkontakt (gennemsnitspris) med en autoriseret elinstallatør.
Men bare du har det med i overvejelserne@svuorela jeg har levet med for få stikkontakter i årevis, og jeg har løst det med stikdåser under bordene og serieforbundne lamper

Men ellers må jeg lægge de 7000 kroner det koster på sigt. Det bør man jo gøre
-
@alphapony @svuorela Det der med badekar og bruser havde vi i vores tidligere hus. Jeg synes altså ikke det var et problem, og er ikke faldet en eneste gang, de 8 år vi boede der.
@Trine_DK @alphapony jeg har aldrig været ved at falde. For mig skifter det bare badning til at være en nødvendighed fra at være lidt rart. Men det er en mig-ting.
-
@svuorela jeg har levet med for få stikkontakter i årevis, og jeg har løst det med stikdåser under bordene og serieforbundne lamper

Men ellers må jeg lægge de 7000 kroner det koster på sigt. Det bør man jo gøre
@alphapony jep - jeg ser ingen deciderede problemer (udover relateret til sameje og samvedligehold - men det må være advokatens opgave at se) - kun ting man lige skal overveje om man har styr på eller kan leve med.
Det jeg i øvrigt især husker fra min byggesagkyndige da jeg købte hus var at 'huset var ærligt' og der ikke var meget der kunne gemme sig.
-
@reynir fordi man banker knolden op i den eller fordi den kun virker 94% af tiden?
@alphapony det første. Glasset bøjer ned i (min) hovedhøjde på en måde så det kan være svært at se. Og så er det lidt smal overflade så det gør ekstra nuller.
-
@alphapony det første. Glasset bøjer ned i (min) hovedhøjde på en måde så det kan være svært at se. Og så er det lidt smal overflade så det gør ekstra nuller.
@alphapony det er mest hjørnerne. Også dem der gør mest ondt at støde hovedet ind i.
-
@alphapony @tofticles Vi droppede ejerskifteforsikringen sidst vi købe hus (sidste år). Vi købte en forrige gang, men fik ikke brug for den. Siden har jeg kun hørt historier om, hvordan folk ikke har kunnet få dækket noget som helst med deres ejerskifteforsikring.
Vi besluttede at spare de 80-100.000kr det ville koste herude
Dette indlæg er slettet!