Jeg er ved at lave en bog med en masse fodnoter og manner, ham der IBID har godt nok skrevet mange bøger, hva'?
-
@simonjust @infonauten I J. G. Ballards geniale novellesamling (eller er det?) Krigsfeber/War Fever er den ene af historierne - jeg tror bare, at den hedder Stikordsregistret? - udelukkende noter fra... noget. Men de fortæller historien.
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust @infonauten Det er denne her:
https://gyseren.dk/2021/07/05/krigsfeber-af-j-g-ballard/
Og ja, en anden er udelukkende svar på et spørgeskema. -
@simonjust @infonauten Det er denne her:
https://gyseren.dk/2021/07/05/krigsfeber-af-j-g-ballard/
Og ja, en anden er udelukkende svar på et spørgeskema.Dette indlæg er slettet! -
UDOVER virkeligt mange fodnoter har han også et kapitel der hedder "Noter", hvor han sådan ligesom kommenterer yderligere på hovedkapitlerne. Og ja, der er noter i "Noter"-kapitlet.
@infonauten læser du Nabokov? Jeg hørte i går om hans ‘Bleg ild’, hvor noterne fylder mest og er den egentlige historie. Jaja, clever boy, men hvorFOR?!
Ps. Halvdelen af alle bøger er skrevet af IBID. Den anden halvdel af et al.
-
Dette indlæg er slettet!
@simonjust @infonauten Den indledende fortælling gjorde et uudsletteligt indtryk på mig - med krig, der foregår, mens alle er distraheret.
-
@simonjust @infonauten Den indledende fortælling gjorde et uudsletteligt indtryk på mig - med krig, der foregår, mens alle er distraheret.
Dette indlæg er slettet! -
@infonauten læser du Nabokov? Jeg hørte i går om hans ‘Bleg ild’, hvor noterne fylder mest og er den egentlige historie. Jaja, clever boy, men hvorFOR?!
Ps. Halvdelen af alle bøger er skrevet af IBID. Den anden halvdel af et al.
@IbenChristiane nah, jeg er ikke nået til Nabokov endnu. Og ja, hvorFOR?
Ps. Ligesom halvdelen af al champagnen er brygget af ham der Brut.
-
@IbenChristiane nah, jeg er ikke nået til Nabokov endnu. Og ja, hvorFOR?
Ps. Ligesom halvdelen af al champagnen er brygget af ham der Brut.
Den ultimative cleverboy må være Georges Perec, som skrev en hel bog (A Void) uden at bruge bogstavet 'e'.
Altså, flot, men... whyyy???
Edit: Runner up til den oversætter, der også formåede at undgå 'e' i den engelsk oversættelse. Dobbelt-whyyyy!
-
UDOVER virkeligt mange fodnoter har han også et kapitel der hedder "Noter", hvor han sådan ligesom kommenterer yderligere på hovedkapitlerne. Og ja, der er noter i "Noter"-kapitlet.
@infonauten På første semester fik jeg præsenteret en 1,5 sides artikel, med 5 siders fodnoter, som en af de vigtigste artikler inden for moderne filosofi. Ideen var vist at frigøre os studerende fra ideen om et bestemt format, men i stedet at lade ideer og argumenter være i hovedsædet. Super i fht. selvstændighed og kreativitet, men det gav mig store problemer helt frem til, da jeg skrev min phd og havde gigantiske problemer med formalia. #noteception, love it @simonjust
-
Den ultimative cleverboy må være Georges Perec, som skrev en hel bog (A Void) uden at bruge bogstavet 'e'.
Altså, flot, men... whyyy???
Edit: Runner up til den oversætter, der også formåede at undgå 'e' i den engelsk oversættelse. Dobbelt-whyyyy!
@EvilCartyen @infonauten okay, den oversætteropgave havde jeg tænkt ‘Uh, udfordring’ om og så sagt nej tak til 0_o
-
@EvilCartyen @infonauten okay, den oversætteropgave havde jeg tænkt ‘Uh, udfordring’ om og så sagt nej tak til 0_o
Det er faktisk også svært at læse:
"Vowl turns off his radio, sits down on a rug in his living room, starts inhaling lustily and trying to do push-ups, but is atrociously out of form and all too soon, his back curving, his chin jutting out, curls up in a ball, and, staring raptly at his Aubusson, succumbs to a fascination with a labyrinth of curious and transitory motifs that swim into his vision and vanish again."
Edit: Og han ser nogenlunde lige så loopy ud som han prosa er..
-
Det er faktisk også svært at læse:
"Vowl turns off his radio, sits down on a rug in his living room, starts inhaling lustily and trying to do push-ups, but is atrociously out of form and all too soon, his back curving, his chin jutting out, curls up in a ball, and, staring raptly at his Aubusson, succumbs to a fascination with a labyrinth of curious and transitory motifs that swim into his vision and vanish again."
Edit: Og han ser nogenlunde lige så loopy ud som han prosa er..
@EvilCartyen @IbenChristiane ooooooog DEr har du din forklaring på, hvorfor han gik i gang.
-
@EvilCartyen @IbenChristiane ooooooog DEr har du din forklaring på, hvorfor han gik i gang.
🤪 personificeret