Jeg har symaskinekørekort.
-
Jeg har symaskinekørekort. Folkeskoleeksame, hf, laborandtuddannelse, boghandleruddannet, førstehjælp, officepakken…. Jeg lærte mere svensk og norsk i folkeskolen end færøsk og grønlandsk. Engelsk og tysk var jeg tvunget til. Jeg sluttede folkeskolen engang i 80’erne.
Hvorfor lærte vi ikke grønlandsk og færøsk mere dengang? Jeg har lige downloaded Duolingo for at lærer grønlandsk. Egentligt mest fordi jeg er lidt flov over ikke kunne bare lidt basic. 1/? #gronland #greenland #Grønland -
Jeg har symaskinekørekort. Folkeskoleeksame, hf, laborandtuddannelse, boghandleruddannet, førstehjælp, officepakken…. Jeg lærte mere svensk og norsk i folkeskolen end færøsk og grønlandsk. Engelsk og tysk var jeg tvunget til. Jeg sluttede folkeskolen engang i 80’erne.
Hvorfor lærte vi ikke grønlandsk og færøsk mere dengang? Jeg har lige downloaded Duolingo for at lærer grønlandsk. Egentligt mest fordi jeg er lidt flov over ikke kunne bare lidt basic. 1/? #gronland #greenland #GrønlandJeg ved godt at det er lidt ,,,, “ihh, nu prøver du bare at få det bedre med dig selv” agtigt. Grønland fylder en stor del i min familie. Min far var der i mange år. Min moster og onkel var der også i mange år. Min ene fætter er officelt grønlænder. Der er så meget familie historie der er grønlandsk. Jeg ved også fordommene. Har set resultaterne af den danske behandling af de grønlandske beboere i Danmark. 2/?
-
Jeg ved godt at det er lidt ,,,, “ihh, nu prøver du bare at få det bedre med dig selv” agtigt. Grønland fylder en stor del i min familie. Min far var der i mange år. Min moster og onkel var der også i mange år. Min ene fætter er officelt grønlænder. Der er så meget familie historie der er grønlandsk. Jeg ved også fordommene. Har set resultaterne af den danske behandling af de grønlandske beboere i Danmark. 2/?
Det er en svær tid for Grønland. Jeg er bekymret, men jeg er ikke grønlænder. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan i har det. Jeg håber virkeligt at i ved hvormeget jeg er på jeres side. Og jeg undskylder inderligt for den smerte vi har påført jer. Undskyld.
-
Det er en svær tid for Grønland. Jeg er bekymret, men jeg er ikke grønlænder. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan i har det. Jeg håber virkeligt at i ved hvormeget jeg er på jeres side. Og jeg undskylder inderligt for den smerte vi har påført jer. Undskyld.
I morgen lørdag er der demonstration foran den amerikanske ambassade. Jeg har linket på min profil. Uanset om det er din samvittighed, din medfølese, din retfærdighedsfølelse. Duk op duk op duk op.
-
J jwcph@helvede.net shared this topic