Lørdag på #folkeKoefoed starter i Finansteltet, hvor jeg sidste år var til fremragende debat om online-scams.
-
Lørdag på #folkeKoefoed starter i Finansteltet, hvor jeg sidste år var til fremragende debat om online-scams. Nu handler det om økonomisk vold (se fotos) og jeg kan mærke at jeg er grådlabil af raseri allerede. Ikke på panelet men på at det findes og hvordan det sker (adskillige cases har været nævnt allerede).
-
Lørdag på #folkeKoefoed starter i Finansteltet, hvor jeg sidste år var til fremragende debat om online-scams. Nu handler det om økonomisk vold (se fotos) og jeg kan mærke at jeg er grådlabil af raseri allerede. Ikke på panelet men på at det findes og hvordan det sker (adskillige cases har været nævnt allerede).
>det juridiske var uklart for mig, så jeg spurgte (afbrød høfligt i en kort vejrtrækningspause) om vi kunne få opklaret juraen.
Så: “af økonomisk karakter” indgår i forarbejderne men står ikke i lovteksten selv og heller ikke i bemærkningerne. Skjødt fra Dommerforeningen synes, at det nemt kunne skrives ind i den relevante paragraf, og at det ville gøre det nemmere at efterforske (fordi det står der) og dømme (fordi så skal dommerne eksplicit fortolke hvad det vil sige). #folkeKoefoed