Jeg har et par planter i haven, som jeg er i tvivl om, hvad er.
-
Jeg tror den ene er en tomatillo (min mors gæt, og efter et kig på nettet… måske?).
Hvad siger I?Den er selvsået. Har luget flere af dem som ukrudt, men lod en vokse. Den er enorm.
Den anden er jeg helt på bar bund med.
Den har en meget stærk, krydret lugt, når man rør den. Så en anelse hen af nåletræer og brændt birk, men med toner af noget cirusagtigt. Hvad er det?@Trine_DK google siger kantbæger med den anden plante
-
@Trine_DK cypresurt ligner den, også i forhold til beskrivelsen af duften.
@Trine_DK god at tørre
-
Jeg tror den ene er en tomatillo (min mors gæt, og efter et kig på nettet… måske?).
Hvad siger I?Den er selvsået. Har luget flere af dem som ukrudt, men lod en vokse. Den er enorm.
Den anden er jeg helt på bar bund med.
Den har en meget stærk, krydret lugt, når man rør den. Så en anelse hen af nåletræer og brændt birk, men med toner af noget cirusagtigt. Hvad er det?@Trine_DK den første kunne godt minde om olivenurt (lugter og smager den henad oliven?).
PlantNet foreslår hhv. Santolina rosmarinifolia og kantbæger. Kan se olivenurt hedder Santolina viridis.
PlantNet er langt fra perfekt, men angiver usikkerheder*(!) og kan være en god start på videre research.
*: andre søgemaskiner har det med at give et eller andet resultat uanset hvor dårligt billede man har taget og lede en på forkerte vej.
-
@Trine_DK den første kunne godt minde om olivenurt (lugter og smager den henad oliven?).
PlantNet foreslår hhv. Santolina rosmarinifolia og kantbæger. Kan se olivenurt hedder Santolina viridis.
PlantNet er langt fra perfekt, men angiver usikkerheder*(!) og kan være en god start på videre research.
*: andre søgemaskiner har det med at give et eller andet resultat uanset hvor dårligt billede man har taget og lede en på forkerte vej.
-
-
@Trine_DK god at tørre
@YongSun Kan den spises?
-
@YongSun Kan den spises?
@Trine_DK nej ikke hvad jeg ved af
-
@pms @reynir
Jeps, hundrede procent kantbæger. Var inde at tjekke på naturbasen.Altså giftig, og en sjælden ukrudt.
Jeg vil registrere den inde på Arter-appen, for den vokser herude som en ukrudt.
Da det er første år jeg har haven, er det ikke helt til at vide, hvad der har været dyrket i haven før, og hvad der kan finde på at overvintre af frø. Derfor lader jeg nogle ting vokse op, bare for at se hvad der kommer.
-
-
️