Havde glædet mig til at bruge hele søndagen på at lave højbede i gaven
-
Havde glædet mig til at bruge hele søndagen på at lave højbede i gaven.
Men opvaskeren starter dagen med en fejl meddelelse. Så nu har jeg søgt på fejlkoder, ledt efter reservedele og set videoer. Jeg kan ikke finde en video med lige min maskine, men de ligner vel hinanden indvendig?Nå, men #righttorepair er ikke meget værd, hvis ikke man prøver. Opvasken må vente til i aften.
-
Men opvaskeren starter dagen med en fejl meddelelse. Så nu har jeg søgt på fejlkoder, ledt efter reservedele og set videoer. Jeg kan ikke finde en video med lige min maskine, men de ligner vel hinanden indvendig?Nå, men #righttorepair er ikke meget værd, hvis ikke man prøver. Opvasken må vente til i aften.
@asbjornn Fun

Is it an old or obscure brand (label..)? If you share it maybe the collective here can help find the exact parts.
-
Start med at checke vandtilførslen og afløbsslangen. Begge kan knække sammen over tid, og pludselig har du købt en ny opvaskemaskine og ender med at sælge den gamle for 500 kr. på DBA, selvom den ikke fejler noget overhovedet.
Billigste opvaskemaskine vi nogensinde har købt.

-
@asbjornn Fun

Is it an old or obscure brand (label..)? If you share it maybe the collective here can help find the exact parts.
@Pepijn its a Miele (g4930). Not what i would call obscure
.
Its probably a pressure switch. -
Start med at checke vandtilførslen og afløbsslangen. Begge kan knække sammen over tid, og pludselig har du købt en ny opvaskemaskine og ender med at sælge den gamle for 500 kr. på DBA, selvom den ikke fejler noget overhovedet.
Billigste opvaskemaskine vi nogensinde har købt.

@madsenandersc Først fik jeg fejl 11 og så fejl 51. Fejl 51 peger på en trykføler
-
@madsenandersc Først fik jeg fejl 11 og så fejl 51. Fejl 51 peger på en trykføler
Fejl F51 på en Miele *kan* være for lavt tryk på vandet ind i maskinen - altså en knækket tilløbsslange. Hvis du trækker maskinen lidt ud af skabet, så slangerne rettes ud, er det nemt at kontrollere.
Når det er sagt, så inkluderer "right to repair" også "right to fuck up by yourself".
Jeg har selv prøvet at bruge alt for lang tid på en vaskemaskine, bare for at se en hvidevaredoktor fikse tingene på et kvarter.