Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Mad og drikke
  3. @mad Er tiden løbet fra krukker?

@mad Er tiden løbet fra krukker?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Mad og drikke
potterykrukkeropbevaringdanskmad
5 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • linusweidickfrische@expressional.socialL This user is from outside of this forum
    linusweidickfrische@expressional.socialL This user is from outside of this forum
    linusweidickfrische@expressional.social
    wrote on sidst redigeret af

Jeg ejer disse to fine stykker håndværk, men i øjeblikket er de ikke i brug. De har faktisk været tomme i lang tid. Jeg kan desværre ikke lige komme i tanke om noget at putte i dem, hvor en metal, glas, eller plastik boks ikke var bedre, da de ofte er lettere, gennemsigtige og semi-tætte.

Har I nogle ideer? De er jo markant smukkere end bokse, så jeg ville ønske jeg kunne finde noget at anvende dem til.

#pottery #krukker #opbevaring #dansk #mad

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • linusweidickfrische@expressional.socialL linusweidickfrische@expressional.social

Jeg ejer disse to fine stykker håndværk, men i øjeblikket er de ikke i brug. De har faktisk været tomme i lang tid. Jeg kan desværre ikke lige komme i tanke om noget at putte i dem, hvor en metal, glas, eller plastik boks ikke var bedre, da de ofte er lettere, gennemsigtige og semi-tætte.

Har I nogle ideer? De er jo markant smukkere end bokse, så jeg ville ønske jeg kunne finde noget at anvende dem til.

#pottery #krukker #opbevaring #dansk #mad

malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
      malte@radikal.social

@LinusWeidickFrische Den til højre er en perfekt åben fermenteringskrukke. Nogle liter surkål i ny og næ. Lav en batch, fermentere færdig på 7-10 dage og sæt det så på køl i en anden beholder der er nemmere at håndtere. @nmad@feddit.dk

linusweidickfrische@expressional.socialL malte@radikal.socialM 2 Replies Last reply
      0
      • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

@LinusWeidickFrische Den til højre er en perfekt åben fermenteringskrukke. Nogle liter surkål i ny og næ. Lav en batch, fermentere færdig på 7-10 dage og sæt det så på køl i en anden beholder der er nemmere at håndtere. @nmad@feddit.dk

linusweidickfrische@expressional.socialL This user is from outside of this forum
        linusweidickfrische@expressional.social

@malte Jeg troede man skulle bruge et iltfrit glas til fermentering. Har du en opskrift, hvor man bruger en åben krukke?

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
        0
        • linusweidickfrische@expressional.socialL linusweidickfrische@expressional.social

@malte Jeg troede man skulle bruge et iltfrit glas til fermentering. Har du en opskrift, hvor man bruger en åben krukke?

malte@radikal.social

@LinusWeidickFrische Du skal bare have noget til at holde emnet nede under vandet med. Den traditionelle måde er at bruge vægtsten. De er typisk lavet i ler og passer til krukken. Jeg bruger tit et stort kålblad og så en almindelig sten ovenpå. Man kan også fylde en plastikpose med vand og lægge ovenpå. Ting fermenterer når de er under vand. Der kan godt komme lidt mugdannelse i overfladen af vandet, hvis der flyder partikler rundt, men som regel ikke i løbet af 7-10 dage og det kan skrabes væk.

1 Reply Last reply
          0
          • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

malte@radikal.social

@LinusWeidickFrische Den til højre ligner i øvrigt en krukke fra fabrikken i Knabstrup. Har en næsten magen til.

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.