Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Feddit.dk
  3. [2026-04-10] Fri snak fredag

[2026-04-10] Fri snak fredag

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Feddit.dk
fedditdk
24 Indlæg 14 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T twotiredmice@feddit.dk

Jeg tror ikke du skal tænke for meget over det. Det kan ske for enhver, og mange har nok stået i en lignende situation. Det er selvfølgelig træls hvis der er nogen der blander sig. Men tag en boltsaks med og klip den over på stedet, eller træk den med hjem eller over til en cykelhandler og få det fikset der.

Det er nok sket for en hel del. Det er nok heller ikke en cykel til mange tusinde kroner?

E This user is from outside of this forum
    excessshiv@lemmy.dbzer0.com
    wrote sidst redigeret af

Det er nok sket for en hel del. Det er nok heller ikke en cykel til mange tusinde kroner?

Den er ikke meget dyr, men det er (desværre?) heller ikke en billig havelåge. Nyprisen er nok omkring 15k. Den er fastlåst til et stativ så bliver nødt til at skære låsen over for at tage den med hjem. Jeg overvejede at bare fjerne baghjulet da det trods alt er billigere end en ny cykel, men det er bare heller ikke lige noget jeg havde lyst til at bruge 2k på.

V 1 Reply Last reply
    0
    • E excessshiv@lemmy.dbzer0.com

Den er ikke meget dyr, men det er (desværre?) heller ikke en billig havelåge. Nyprisen er nok omkring 15k. Den er fastlåst til et stativ så bliver nødt til at skære låsen over for at tage den med hjem. Jeg overvejede at bare fjerne baghjulet da det trods alt er billigere end en ny cykel, men det er bare heller ikke lige noget jeg havde lyst til at bruge 2k på.

V This user is from outside of this forum
      V This user is from outside of this forum
      vonreposti@feddit.dk
      wrote sidst redigeret af

Alt efter hvor billig kodelåsen er, så kan det nogle gange være hurtigere at dirke den op end at taste koden. Tag et kig på LockPickingLawyer på YouTube.

NB: Det anbefales altid ikke at dirke låse der er i brug. Man kan ødelægge låsen og der er også det legitime ved det, men en boltsaks er ikke meget anderledes her.

1 Reply Last reply
      0
      • E This user is from outside of this forum
        wrote sidst redigeret af

Hmm…jeg har muligvis noget fra overvågningskameraerne derhjemme som kan bruges, men det viser nok ikke cyklen super tydeligt. Men det er vel bedre end ingenting 🤷‍♂️

1 Reply Last reply
        0
        • E excessshiv@lemmy.dbzer0.com

Hvordan griber man det lige an, hvis man ved en fejl er kommet til at omkode cykellåsen da man låste sin cykel på et offentligt sted? Jeg har reelt ikke noget dokumentation på, at cyklen er min da den er købt brugt for flere år siden.

klorofyl@feddit.dkK This user is from outside of this forum
          klorofyl@feddit.dkK This user is from outside of this forum
          klorofyl@feddit.dk
          wrote sidst redigeret af

Hvad er det for en lås ?

E 1 Reply Last reply
          0
          • klorofyl@feddit.dkK klorofyl@feddit.dk

Hvad er det for en lås ?

wrote sidst redigeret af

Sådan en leddelt foldelås med en 4-cifret kombination.

1 Reply Last reply
            0
            • sortekanin@feddit.dkS sortekanin@feddit.dk

Tror stadig S, SF, R, M med Ø som støtteparti er mest sandsynligt. Det er lidt en kamel at sluge for Løkke, men jeg tænker det er en mindre kamel end fx at V går i regering igen eller at K er i regering sammen med S og muligvis SF.

bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
              bullerfar@lemmy.world
              wrote sidst redigeret af

Didn’t age well xD

1 Reply Last reply
              0
              • A automod@feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

N This user is from outside of this forum
                nangijala@feddit.dk
                wrote sidst redigeret af

Jeg er sååååååååååå fresh på weekend!

Andre der vågnede op til julesne udenfor i morges?🫠

redsnt@feddit.dkR 1 Reply Last reply
                0
                • bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
                  bullerfar@lemmy.world
                  wrote sidst redigeret af

Der er større sandsynlighed for et nyt valg bliver udskrevet end at moderaterne samarbejder med Enhedslisten.

1 Reply Last reply
                  0
                  • bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
                    bullerfar@lemmy.world
                    wrote sidst redigeret af

Det er jo det smukke ved det. Jeg vædder en 50’er

1 Reply Last reply
                    0
                    • N This user is from outside of this forum
                      nangijala@feddit.dk
                      wrote sidst redigeret af

Så sandt 😅 jeg er nok mest i dunfrakke-klubben. Vil hellere svede end fryse.

1 Reply Last reply
                      0
                      • sommerhaven@feddit.dkS This user is from outside of this forum
                        sommerhaven@feddit.dkS This user is from outside of this forum
                        sommerhaven@feddit.dk
                        wrote sidst redigeret af

🤩 nuurh, den er dejlig.

Sjovt med Føns 😅

1 Reply Last reply
                        0
                        • N nangijala@feddit.dk

Jeg er sååååååååååå fresh på weekend!

Andre der vågnede op til julesne udenfor i morges?🫠

redsnt@feddit.dkR This user is from outside of this forum
                          redsnt@feddit.dk
                          wrote sidst redigeret af

Og her på lørdag snakker DMI om op mod 18 grader. Klassisk dansk vejr.

1 Reply Last reply
                          0
                          • A automod@feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

redsnt@feddit.dk
                            wrote sidst redigeret af

Jeg brokker mig nok igen på fredag d. 17/4-26 om det her, men jeg opdagede for halvanden måneds tid siden at på en af mine harddiske som jeg havde købt d. 15/5-25 der var der en defekt sektor. Kun en.
                            Jeg brugte reklamationsretten og sendte den ind i troen om at jeg nok ville få en ny harddisk retur. Men ak, de har valgt at sende pengene som jeg gav for den retur, altså pengene som den kostede tilbage i maj sidste år.
                            Jeg tænker at det er lidt sært, men at jeg jo bare kan bruge pengene de sender retur til at købe en harddisk af samme mærke og model, og så går det op for mig hvorfor de har sendt pengene for mit køb retur: Prisen er steget med 150% på 11 måneder!
                            Hvad fanden foregår der?

Og nå ja, bør jeg kontakte computersalg.dk, som er firmaet jeg har handlet hos, og høre om det er normal praksis, eller har i andre forslag til om jeg kan køre noget ved udfaldet her? Jeg er ret sikker på at det er første gang jeg får pengene retur for en reklamationssag, så er jeg lidt paf.

madsenandersc@social.vivaldi.netM 1 Reply Last reply
                            0
                            • redsnt@feddit.dkR redsnt@feddit.dk

Jeg brokker mig nok igen på fredag d. 17/4-26 om det her, men jeg opdagede for halvanden måneds tid siden at på en af mine harddiske som jeg havde købt d. 15/5-25 der var der en defekt sektor. Kun en.
                              Jeg brugte reklamationsretten og sendte den ind i troen om at jeg nok ville få en ny harddisk retur. Men ak, de har valgt at sende pengene som jeg gav for den retur, altså pengene som den kostede tilbage i maj sidste år.
                              Jeg tænker at det er lidt sært, men at jeg jo bare kan bruge pengene de sender retur til at købe en harddisk af samme mærke og model, og så går det op for mig hvorfor de har sendt pengene for mit køb retur: Prisen er steget med 150% på 11 måneder!
                              Hvad fanden foregår der?

Og nå ja, bør jeg kontakte computersalg.dk, som er firmaet jeg har handlet hos, og høre om det er normal praksis, eller har i andre forslag til om jeg kan køre noget ved udfaldet her? Jeg er ret sikker på at det er første gang jeg får pengene retur for en reklamationssag, så er jeg lidt paf.

madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                              madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                              madsenandersc@social.vivaldi.net
                              wrote sidst redigeret af

@RedSnt @AutoMod

Jeg er ikke 100% opppe på reglerne i dag, men tidligere var det op til sælgeren, om de ville ombytte varen eller give pengene retur.

Er det lidt en lumpen ting at give pengene tilbage og sandsynligvis selv sælge den harddisk, som man får tilbage fra producenten (omend det kan godt tage et par måneder)? Ja, det stiller i hvert fald køber i en noget ringere situation. Er det ulovligt? Nej, det tror jeg ikke.

Jeg tror ikke, du kan gøre ret meget andet end at lade være med at handle hos Computersalg fremover - og så selvfølgelig fortælle ærligt om din oplevelse til alle dem, du møder.

1 Reply Last reply
                              0
                              Svar
                              • Svar som emne
                              Login for at svare
                              • Ældste til nyeste
                              • Nyeste til ældste
                              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.