Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det der med teenagere kan være spændende, specielt når man ikke rigtig ved præcist hvad man skal efter folkeskolen.

Det der med teenagere kan være spændende, specielt når man ikke rigtig ved præcist hvad man skal efter folkeskolen.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
uddannelseteenagerskole
11 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    saustrup@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

Det der med teenagere kan være spændende, specielt når man ikke rigtig ved præcist hvad man skal efter folkeskolen. Her i weekenden var vi så forbi en ungdomshøjskole, og pludselig faldte brikkerne på plads. Måske kommer der noget gymnasie bagefter, måske noget andet - men efter 9. står den i hvertfald på højskole. Alle, teenageren inkl., har fået lidt mere ro i maven 🙂

#uddannelse #teenager #skole

trine_dk@helvede.netT 1 Reply Last reply
    0
    • saustrup@mstdn.dkS saustrup@mstdn.dk

Det der med teenagere kan være spændende, specielt når man ikke rigtig ved præcist hvad man skal efter folkeskolen. Her i weekenden var vi så forbi en ungdomshøjskole, og pludselig faldte brikkerne på plads. Måske kommer der noget gymnasie bagefter, måske noget andet - men efter 9. står den i hvertfald på højskole. Alle, teenageren inkl., har fået lidt mere ro i maven 🙂

#uddannelse #teenager #skole

trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
      trine_dk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@saustrup jeg står med en late-stage teenager der lige pludselig vil være soldat, efter at hans mangeårige drøm var at blive arkitekt.

Jeg kan ikke sige jeg forstår hvorfor det gode hovede skal spildes på at grave huller og gå lange ture med sten i rygsækken, men hvad ved bønder om agurkesalat.

saustrup@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
      0
      • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

@saustrup jeg står med en late-stage teenager der lige pludselig vil være soldat, efter at hans mangeårige drøm var at blive arkitekt.

Jeg kan ikke sige jeg forstår hvorfor det gode hovede skal spildes på at grave huller og gå lange ture med sten i rygsækken, men hvad ved bønder om agurkesalat.

saustrup@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@Trine_DK Jeg er en af de der mærkelige typer, der faktisk tror mine unger vil have godt at den struktur som værnepligten kan give dem. Eller i hvertfald den ene af dem. Men de skal selv ville det. Nåja, så er jeg også af den overbevisning at frihed ikke er gratis, og at vi lidt har en kollektiv forpligtelse til at sætte os ind i hvad det koster.

.. og de boglige uddannelser skal der nok blive tid til bagefter 🙂

0

@Trine_DK Jeg er en af de der mærkelige typer, der faktisk tror mine unger vil have godt at den struktur som værnepligten kan give dem. Eller i hvertfald den ene af dem. Men de skal selv ville det. Nåja, så er jeg også af den overbevisning at frihed ikke er gratis, og at vi lidt har en kollektiv forpligtelse til at sætte os ind i hvad det koster.

.. og de boglige uddannelser skal der nok blive tid til bagefter 🙂

trine_dk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@saustrup jeg snakker ikke om værnepligt. Jeg snakker om karriere i forsvaret.

saustrup@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
          0

@saustrup jeg snakker ikke om værnepligt. Jeg snakker om karriere i forsvaret.

saustrup@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@Trine_DK Oooh. Ja, det er jo noget lidt andet.

evilcartyen@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
            0

@Trine_DK Oooh. Ja, det er jo noget lidt andet.

evilcartyen@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
              evilcartyen@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@saustrup @Trine_DK

Hvis han er arkitekt er det vel en officersuddannelse han vil tage? Det er nu en ganske solid uddannelse og karriere der kan lede mange steder hen....

0
              • evilcartyen@mstdn.dkE evilcartyen@mstdn.dk

@saustrup @Trine_DK

Hvis han er arkitekt er det vel en officersuddannelse han vil tage? Det er nu en ganske solid uddannelse og karriere der kan lede mange steder hen....

trine_dk@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @saustrup han er ikke arkitekt. Det var det han ville være. Han er kun 19 og er slet ikke kvalificeret til officersuddannelsen endnu, heller ikke selvom optagelseskravene bliver slækket snart (eller også er det sket).

Når jeg siger soldat, så mener jeg bare Konstabel.

0

@EvilCartyen @saustrup han er ikke arkitekt. Det var det han ville være. Han er kun 19 og er slet ikke kvalificeret til officersuddannelsen endnu, heller ikke selvom optagelseskravene bliver slækket snart (eller også er det sket).

Når jeg siger soldat, så mener jeg bare Konstabel.

evilcartyen@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@Trine_DK @saustrup Ah, ok. Jamen mon ikke han bare prøver det af en tur, der var mange konstabelelever der startede sammen med mig men ikke mange der skrev kontrakt!

0
                  • evilcartyen@mstdn.dkE evilcartyen@mstdn.dk

@Trine_DK @saustrup Ah, ok. Jamen mon ikke han bare prøver det af en tur, der var mange konstabelelever der startede sammen med mig men ikke mange der skrev kontrakt!

trine_dk@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @saustrup det kan da være, men han virker nu ret hooked. Han er færdig med værnepligten om en måned og starter på konstablen lige bagefter. Han bestod faktisk også prøven til sergeanten, men der var ikke pladser nok og han vil hellere konstablen. Han siger han synes det lyder sjovere.
                    Siger han efter at være kommet hjem fra prestur, gul og blå over det hele, kørende på 6 timers søvn på 4 dage. Og de var kun fire tilbage ved turens slut. Tosser .

0

@EvilCartyen @saustrup det kan da være, men han virker nu ret hooked. Han er færdig med værnepligten om en måned og starter på konstablen lige bagefter. Han bestod faktisk også prøven til sergeanten, men der var ikke pladser nok og han vil hellere konstablen. Han siger han synes det lyder sjovere.
                      Siger han efter at være kommet hjem fra prestur, gul og blå over det hele, kørende på 6 timers søvn på 4 dage. Og de var kun fire tilbage ved turens slut. Tosser .

trine_dk@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @saustrup jeg forstår det ægte ikke. Men altså, det er jo ikke mit liv, så rock on. Jeg synes bare det spild af et godt hovede.

0

@EvilCartyen @saustrup jeg forstår det ægte ikke. Men altså, det er jo ikke mit liv, så rock on. Jeg synes bare det spild af et godt hovede.

evilcartyen@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af

@Trine_DK @saustrup

Ja, det kan man sige. Min søster skrev kontrakt som konstabel, og blev så optaget som sprogofficer, bestod, og arbejdede som militærtolk og med mange andre varierede opgaver inden hun forlod forsvaret for en civil karriere.

Det behøver jo ikke være en endestation at være konstabel 🙂 Ikke hvis man vil mere, i hvert fald!

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.