Danske forskere, der pt er aktive i fediverset.
-
En lille tråd med danske forskere, der pt er aktive i fediverset. Jeg siger ikke så meget, sætter bare gode kolleger på én for én, så man kan finde dem og de måske hinanden.
Kom gerne med forslag.
-
En lille tråd med danske forskere, der pt er aktive i fediverset. Jeg siger ikke så meget, sætter bare gode kolleger på én for én, så man kan finde dem og de måske hinanden.
Kom gerne med forslag.
Bio:
Professor, Aalborg University - interested in networked learning and emerging technologies. Director of Institute for Advanced Study in PBL (https://www.iaspbl.aau.dk).
-
Bio:
Professor, Aalborg University - interested in networked learning and emerging technologies. Director of Institute for Advanced Study in PBL (https://www.iaspbl.aau.dk).
Bio: Climate scientist at DMI, Danish/British dual national, married Dutch, interested in glaciers, ice sheets, atmosphere and climate in Arctic, Greenland, Antarctic
Live in, work in
often
-
A abekonge@venner.network shared this topic
-
Bio: Climate scientist at DMI, Danish/British dual national, married Dutch, interested in glaciers, ice sheets, atmosphere and climate in Arctic, Greenland, Antarctic
Live in, work in
often
Bio:
Dane, social-pacifist, (forensic) linguist, HE teacher, foodie. Happily married with two young adult sons. Concerned about climate change, authoritarianism and attacks on minorities' rights. Hopeful about the young generation. Toots in English and Danish. She/her, hun/hende. Tootfinder. https://justmytoots.com@tanyakaroli@expressional.social
-
Bio:
Dane, social-pacifist, (forensic) linguist, HE teacher, foodie. Happily married with two young adult sons. Concerned about climate change, authoritarianism and attacks on minorities' rights. Hopeful about the young generation. Toots in English and Danish. She/her, hun/hende. Tootfinder. https://justmytoots.com@tanyakaroli@expressional.social
Bio:
Dansk/english. Feminist mind and a curious soul. Danish academic (digital things, art, and design). Opinionated. Here to learn from others. She/her.
-
Bio:
Dansk/english. Feminist mind and a curious soul. Danish academic (digital things, art, and design). Opinionated. Here to learn from others. She/her.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
K koefoed@helvede.net shared this topic
-
Kom gerne med forslag.
@SuneAuken Godt initiativ! Jeg er her også - men jeg poster ikke meget forskningsrelateret her på kanalen, så ingen sure miner, hvis du springer mig over.
-
@SuneAuken Godt initiativ! Jeg er her også - men jeg poster ikke meget forskningsrelateret her på kanalen, så ingen sure miner, hvis du springer mig over.
Du er her. Du er forsker. Godt nok for mig. Nogen kunne have brug for at stille et spørgsmål.
-
Bio:
I mainly (but not exclusively) post about #running. Currently training for marathon #3 and #4.
I am Associate Professor of #Journalism Studies at Roskilde University. I do the professional stuff over at Bluesky.
New book: https://www.routledge.com/The-Institutional-Development-of-Podcasting-From-Participatory-Projects-to-Platform-Content/Kammer-SpejlborgSejersen/p/book/9781032318417 - discount code: SMA20
-
Kom gerne med forslag.
@SuneAuken
God tråd. -
Bio:
I mainly (but not exclusively) post about #running. Currently training for marathon #3 and #4.
I am Associate Professor of #Journalism Studies at Roskilde University. I do the professional stuff over at Bluesky.
New book: https://www.routledge.com/The-Institutional-Development-of-Podcasting-From-Participatory-Projects-to-Platform-Content/Kammer-SpejlborgSejersen/p/book/9781032318417 - discount code: SMA20
Bio:
Structural Biologist from Aarhus University, retired. Antifascist. Tweets about science, politics, IT, pseudoscience, scientific racism and other nonsense. -
Kom gerne med forslag.
@SuneAuken @rasmusfl er forsker og i fediverse. Det må være noget for ham!
-
@SuneAuken @rasmusfl er forsker og i fediverse. Det må være noget for ham!
-
Bio:
Structural Biologist from Aarhus University, retired. Antifascist. Tweets about science, politics, IT, pseudoscience, scientific racism and other nonsense.Bio:
An insolent elitist derogatory fearless context-free professor conjugates a well-typed glass of higher-order prilimubary students. Living in and in-between two marmaid cities.
affiliation: IT University of Copenhagen, Denmark
Searchable by tootfinder
-
S sebastian@social.itu.dk shared this topic
M malte shared this topic
-
Godt initiativ @suneauken@mastodon.world. Vi har brug for noget værtskab, nogle velkomstkomitéer og match-makere for at folk kan finde hinanden. Har du set at der er kommet starterpacks til Mastodon? Så kan det automatiseres noget mere.
-
Kom gerne med forslag.
@SuneAuken
Any danske historikere eller arkæologer?I sure haven't been able to find any here.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
@SuneAuken
Any danske historikere eller arkæologer?I sure haven't been able to find any here.
@wannabemystiker
Jeg har set en norsk historiker, men det var jo ikke spørgsmålet.Måske skulle vi samle nogle skandinaviske start-pakker? Lad os forene de trende sygnende skud!
@SuneAuken -
@wannabemystiker
Jeg har set en norsk historiker, men det var jo ikke spørgsmålet.Måske skulle vi samle nogle skandinaviske start-pakker? Lad os forene de trende sygnende skud!
@SuneAukenJeg er som altid helt for Nordens videnskabelige forening. Det skal sådan en Grundtvigianer som mig vel af princip også være.
Man kunne lave en tredelt tråd. Hvis nogen vil lave den for norske og svenske forskere, så kunne de sættes ind i en samlet tråd, som en af os kunne have pinnet. Jeg skal erne gøre det.
-
Kom gerne med forslag.
@suneauken@mastodon.world Nå ja, og selvfølgelig @jeppe@uddannelse.social, jo - alias @jeppe@friendica.dk .
-
Bio:
An insolent elitist derogatory fearless context-free professor conjugates a well-typed glass of higher-order prilimubary students. Living in and in-between two marmaid cities.
affiliation: IT University of Copenhagen, Denmark
Searchable by tootfinder
Bio:
Professor i danskfagets didaktik, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse. Optaget af teknologiforståelse, bæredygtighed, kommunikationskritik.
Poster primært om #skolechat og #teknologiforståelse som jeg ved noget om, og #dkklima og #miljø som jeg er optaget af.