Min nabo, bodegaen (104 år gammel) har fået nye ejere.
-
Min nabo, bodegaen (104 år gammel) har fået nye ejere. To gutter, der kigger efter den meromsætning, så biksen kan genere endnu flere penge:
Mere udendørsservering = mere salg = mere støj i nabolaget.Fronterne blev trukket op til generalforsamlingen for nyligt, hvor de to gutter i øvrigt deltog.
Kommunen har været forbi og tegne deres udeareal op. Ifølge dem må bodegaen maxe komplet ud på nye borde og bænke.
Hvor ender det her? Nabokrig?
-
Min nabo, bodegaen (104 år gammel) har fået nye ejere. To gutter, der kigger efter den meromsætning, så biksen kan genere endnu flere penge:
Mere udendørsservering = mere salg = mere støj i nabolaget.Fronterne blev trukket op til generalforsamlingen for nyligt, hvor de to gutter i øvrigt deltog.
Kommunen har været forbi og tegne deres udeareal op. Ifølge dem må bodegaen maxe komplet ud på nye borde og bænke.
Hvor ender det her? Nabokrig?
@anport Hvad er din egen holdning til ændringerne?
Hvis jeg husker rigtig, har du en ret afslappet holdning til bystøj, men her er grænsen måske alligevel nået?Personligt ville jeg ikke kunne holde det ud, hvilket også er derfor jeg er flyttet ud af byen.
-
@anport Hvad er din egen holdning til ændringerne?
Hvis jeg husker rigtig, har du en ret afslappet holdning til bystøj, men her er grænsen måske alligevel nået?Personligt ville jeg ikke kunne holde det ud, hvilket også er derfor jeg er flyttet ud af byen.
@Trine_DK min egen holdning er den, at der skal findes et kompromis, som tilgodeser naboerne til bodegaen og så ejernes ønske om mere udeservering. Vi som naboer skulle i bedste fald godkende deres udevidelsesplaner først - selvom kommunen siger noget andet (ifølge deres optegnelser).
Vi bor her trods alt - det gør ejerne ikke - og er formentlig bare interesseret i at kunne tjene den ekstra skilling. -
@Trine_DK min egen holdning er den, at der skal findes et kompromis, som tilgodeser naboerne til bodegaen og så ejernes ønske om mere udeservering. Vi som naboer skulle i bedste fald godkende deres udevidelsesplaner først - selvom kommunen siger noget andet (ifølge deres optegnelser).
Vi bor her trods alt - det gør ejerne ikke - og er formentlig bare interesseret i at kunne tjene den ekstra skilling.@anport Jeg synes også det lyder helt urimeligt, hvis de får lov at udvide aktiviteterne omkring bodegaen, uden at I som naboer har mulighed for at gøre indsigelse.
Især da det lyder til (ud fra det du siger) at være nogle rimeligt skruppelløse ejere, der har taget over.
-
@anport Jeg synes også det lyder helt urimeligt, hvis de får lov at udvide aktiviteterne omkring bodegaen, uden at I som naboer har mulighed for at gøre indsigelse.
Især da det lyder til (ud fra det du siger) at være nogle rimeligt skruppelløse ejere, der har taget over.
@Trine_DK det der kom frem under generalforsamlingen var, at der er indgået en brugeraftale (fra gamle dage), som bestyrelsen skal godkende. Jeg håber, det kan trumfe kommunens hidsige opmålinger, det lød lidt som der allerede er en advokat på sagen.
Ejerne driver godt nok forretning her - men i bund og grund er de også andelshavere (= de betaler meget billig husleje til andelspris).
En klassisk kamp: Profit vs. Hensyn.