Jeg blev provokeret til at tænke over, hvad jeg synes er problemerne med LinkedIn:
-
Jeg blev provokeret til at tænke over, hvad jeg synes er problemerne med LinkedIn:
1. Den fungerer virkelig dårligt.. altså mængden af gange jeg får et gråt halvgennemsigtigt overlay jeg ikke kan få væk.. deres anbefalingsfunktioner er virkelig upræcise - både til at finde kontakter og jobs
2. Alle pånær en kontakt fra andre end kendte folk var useriøse
3. Det er ejet af Microsoft - firmaet bag Teams
🧵 -
1. Den fungerer virkelig dårligt.. altså mængden af gange jeg får et gråt halvgennemsigtigt overlay jeg ikke kan få væk.. deres anbefalingsfunktioner er virkelig upræcise - både til at finde kontakter og jobs
2. Alle pånær en kontakt fra andre end kendte folk var useriøse
3. Det er ejet af Microsoft - firmaet bag Teams
🧵4. Det hjælper arbejdsgivere med at bryde ligebehabdlingsloven, fordi LinkedIn lægger op til du bruger dit navn, et foto - så det er nemt at frasortere alle med forkert pigment og/eller køn når du trawler
5. Det vil -altid- være en ulempe som arbejdstager at henvise til LI, fordi du ikke har samme kontrol som du har i en ansøgning med hvad de ved - så per definition vil du nemt blive fravalgt fordi du blandede dig i en debat -
4. Det hjælper arbejdsgivere med at bryde ligebehabdlingsloven, fordi LinkedIn lægger op til du bruger dit navn, et foto - så det er nemt at frasortere alle med forkert pigment og/eller køn når du trawler
5. Det vil -altid- være en ulempe som arbejdstager at henvise til LI, fordi du ikke har samme kontrol som du har i en ansøgning med hvad de ved - så per definition vil du nemt blive fravalgt fordi du blandede dig i en debat6. Du kan blive 'guilty-by-association' - "De følger en fra Enhedslisten..."
7. Det er en uskøn blanding af professionel og privat sfære
8. Fremtidige chefer vil helt sikkert kontakte tidligere kollegaer/chefer uanset om du har givet lov - hvis de kender dem. Mit felt er ikke særlig stort, så risikoen er overhængende -
6. Du kan blive 'guilty-by-association' - "De følger en fra Enhedslisten..."
7. Det er en uskøn blanding af professionel og privat sfære
8. Fremtidige chefer vil helt sikkert kontakte tidligere kollegaer/chefer uanset om du har givet lov - hvis de kender dem. Mit felt er ikke særlig stort, så risikoen er overhængendeGode overvejelser.
Kan godt lide at "de har lavet Teams" er nok til at disse et helt firma(!)
-
Gode overvejelser.
Kan godt lide at "de har lavet Teams" er nok til at disse et helt firma(!)
@folfdk Det er mit bedste eksempel (der er andre, men alle kender Teams
).