Redo för total solförmörkelse i Aragonien.
-
️ -
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
️Partiell förmörkelse här sen cirka en kvart. Syns tydligt nu att en del av skivan är täckt nere till höger. Total blir den runt 20:30. Kan inte utlova några fantastiska bilder, har bara mobilen. Men det känns jättekul att sitta här med familjen i 36 graders värme! Vi planerade resan i vintras. Det blir min andra totala solförmörkelse, den första såg jag som tioåring i Helsingfors i juli 1990 på besök hos min morbror Viljo.
-
@matsh.eurosky.social Vad kul! Har ni rest enkom för detta? Vi sitter på en sluttning ovanför Ateca. Har fyllt på ganska bra med folk sista timmen.
-
@johancejie.bsky.social Åh nej!
-
Partiell förmörkelse här sen cirka en kvart. Syns tydligt nu att en del av skivan är täckt nere till höger. Total blir den runt 20:30. Kan inte utlova några fantastiska bilder, har bara mobilen. Men det känns jättekul att sitta här med familjen i 36 graders värme! Vi planerade resan i vintras. Det blir min andra totala solförmörkelse, den första såg jag som tioåring i Helsingfors i juli 1990 på besök hos min morbror Viljo.
iPhone 15 genom solförmörkelseglasögon, exponeringen nerdragen maximalt.

-
iPhone 15 genom solförmörkelseglasögon, exponeringen nerdragen maximalt.

Bra uppslutning av lokalbefolkning och tillresta.
-
Bra uppslutning av lokalbefolkning och tillresta.
Magiskt!
-
Magiskt!
@jalager Now thats what I call a solförmörkelse.
-
Magiskt!
@jalager wow vilken bild!
-
Magiskt!
@jalager wow! Är nöjd med min upplevelse här i Malmö, men det här var ju något annat.
-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic