Lille pige i toget: “jeg er Svampebob, men han bliver angrebet af bier [højfrekvent hvinelyd]”
-
@infonauten Er det godt eller skidt, at du har fortængt det ?
@henrikmillinge det er bare.
-
Lille pige i toget: “jeg er Svampebob, men han bliver angrebet af bier [højfrekvent hvinelyd]”
Jeg siger altid at jeg godt kan huske hvordan det var at have små børn, men i praksis har jeg nok fortrængt en del.
Lille dreng i toget: “(ord på tysk) [højfrekvent hvinelyd]”
Der må godt gå et par år inden jeg bliver bedsteforælder.
-
A alf149@social.data.coop shared this topic
-
Og altså - sur gammel mand-advarsel - hvad SKER der for at folk bare hører / ser ting på deres telefon med lyden ud i rummet? Nej, jeg er ikke interesseret i at høre på din tik tok / lortemusik. Få dig nogle høretelefoner, der fulgte garanteret nogen med din telefon, brug dem. Røv.
(jeg er så gammel nok til at synes det er VILDT grænseoverskridede at folk har telefonsamtaler i offentligheden)
-
@infonauten jeg har hørt at det fede ved ens egne børnebørn er at deres hvinen er sød musik.
Jeg kan tydeligt huske den camping weekend vi havde med andre folks børn (i alderen 2 og 3) for 30 år siden da jeg var gravid med vores ældste 🤯. Jeg sværger at vores egne aldrig var så snakkende som de to (🤪NOT!). Jeg håber lidt det er hormonerne og slægtskabet der gør forskellen (det får vi også glæde af som bedsteforældre) og ikke det konstante pres (som vi slipper for). -
Og altså - sur gammel mand-advarsel - hvad SKER der for at folk bare hører / ser ting på deres telefon med lyden ud i rummet? Nej, jeg er ikke interesseret i at høre på din tik tok / lortemusik. Få dig nogle høretelefoner, der fulgte garanteret nogen med din telefon, brug dem. Røv.
(jeg er så gammel nok til at synes det er VILDT grænseoverskridede at folk har telefonsamtaler i offentligheden)
@infonauten jeg kan virkelig heller ikke udstå det med lyd ud i det åbne rum, og synes klart det er uhøfligt og ubetænksomt. Jeg tror, jeg er særligt følsom, fordi jeg er døv på det ene øre og ikke kan retningsbestemme. Så hver ny lyd er et lille chok/giver et lille gib i kroppen.
Med samtaler forstår jeg virkelig heller ikke, at folk gerne deler 'Men Carsten gider mig bare ikke mere' med hele bussen.
-
@infonauten jeg kan virkelig heller ikke udstå det med lyd ud i det åbne rum, og synes klart det er uhøfligt og ubetænksomt. Jeg tror, jeg er særligt følsom, fordi jeg er døv på det ene øre og ikke kan retningsbestemme. Så hver ny lyd er et lille chok/giver et lille gib i kroppen.
Med samtaler forstår jeg virkelig heller ikke, at folk gerne deler 'Men Carsten gider mig bare ikke mere' med hele bussen.
@tryberg jeg plejer at sammenligne støj med at blive prikket i øjet når normalt hørende kollegaer tror at jeg bliver generet mindre end de gør. Vi kan ikke ubevidst filtrere lyden fra ved hjælp af retningen så alt ryger et par etager op og skal realitetsbehandles. @infonauten
-
@tryberg @infonauten Og jeg kan for alvor ikke forstå, at de ligefrem holder telefonen som en ostemad, så andre for alvor kan lytte med. Nogle gange får jeg lyst til at blande mig i samtalerne.
-
@tryberg jeg plejer at sammenligne støj med at blive prikket i øjet når normalt hørende kollegaer tror at jeg bliver generet mindre end de gør. Vi kan ikke ubevidst filtrere lyden fra ved hjælp af retningen så alt ryger et par etager op og skal realitetsbehandles. @infonauten
@pms det er faktisk en god sammenligning! Jeg kan også genkende det med, at alle lydene lige skal realitetsbehandles. Jeg flyver altid en halv meter op når en af teenagerne herhjemme brager ind med en eller anden høj TikTok video
-
@tryberg @infonauten Og jeg kan for alvor ikke forstå, at de ligefrem holder telefonen som en ostemad, så andre for alvor kan lytte med. Nogle gange får jeg lyst til at blande mig i samtalerne.
@wolf nej. det har jeg heller ikke fattet!? Er der et eller andet praktisk ved det eller er det bare mode?
-
@wolf nej. det har jeg heller ikke fattet!? Er der et eller andet praktisk ved det eller er det bare mode?
@tryberg @infonauten Jeg kan forestille mig, at det er affødt af diverse reality shows, hvor de medvirkende er nødt til at dele deres telefonsamtaler, og helst også telefonskærmens indhold, med kameraet. Det er svært, når man holder telefonen som et normalt mennesker.
-
> 'Men Carsten gider mig bare ikke mere' med hele bussen.
Det løgn, jeg gider jer godt - allesammen!
-
@tryberg @infonauten Jeg kan forestille mig, at det er affødt af diverse reality shows, hvor de medvirkende er nødt til at dele deres telefonsamtaler, og helst også telefonskærmens indhold, med kameraet. Det er svært, når man holder telefonen som et normalt mennesker.
@wolf @infonauten true dat! Der kan også være nogen, der gør det for at mindske stråligen; synes de hører lyden bedre (men det gør alle vi andre så også...). Måske nogen også oplever at lægge på når telefon rører kinderne; det kan tvære makeup ud oa,
But still - i det offentlige rum er det virkelig mærkeligt

-
@infonauten Jeg mener selv at jeg er relativt god til at acceptere støj som jeg ikke kan filtrere fra.
Så børn der er børn eller almindelige samtaler i det offentlige rum. Ja, det er generende men også lidt på mig selv.
Men den her ubetænkelige støj af folk (og børn) der lige skal se en video med lyden skruet op eller som ikke kan finde ud af at holde en telefonsamtale i et almjndeligt leje.
Det frustrerer mig...
-
> 'Men Carsten gider mig bare ikke mere' med hele bussen.
Det løgn, jeg gider jer godt - allesammen!
@CarstenBoll @infonauten haha sorry

-
-
@fanden jeg er nogle gange af den overbevisning at livet er ét langt deja vu.
-
@infonauten Dengang jeg ofte kørte med tog til arbejde havde jeg virkelig lyst til at altid have en håndfuld discounthovedtelefoner fra Tiger med mig på farten. Ikke til mig selv, men til at dele ud til padder, der ser nyheder eller hører musik over højttaler.
-
@fanden jeg er nogle gange af den overbevisning at livet er ét langt deja vu.
@infonauten Det har du sagt før, ja.
-
Og nu jeg er i gang: vi har stillekupéer, jeg ville gerne betale ekstra for en lugtfri kupé. Ingen stinkende energidrikke, ingen fast food-hørm, ingen tårefremkaldende parfume.
-
@infonauten Det har du sagt før, ja.