Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. "Ändå avgörs tillhörigheten till ”folket” inte av klass eller livserfarenhet, utan av vilka människor man är beredd att angripa.

"Ändå avgörs tillhörigheten till ”folket” inte av klass eller livserfarenhet, utan av vilka människor man är beredd att angripa.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
3 Indlæg 1 Posters 4 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

"Ändå avgörs tillhörigheten till ”folket” inte av klass eller livserfarenhet, utan av vilka människor man är beredd att angripa.

I hans värld spelar det ingen roll att jag växte upp med frånskilda lärarföräldrar som slet under 90-talskrisen, att jag började jobba som städerska när jag var 14 och i butik när jag var 16 ... Jag hatar ju inte invandrare. I Allards Sverige kan jag därför aldrig stå på knegarnas sida." https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
    1
    0
    • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

I hans värld spelar det ingen roll att jag växte upp med frånskilda lärarföräldrar som slet under 90-talskrisen, att jag började jobba som städerska när jag var 14 och i butik när jag var 16 ... Jag hatar ju inte invandrare. I Allards Sverige kan jag därför aldrig stå på knegarnas sida." https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/

malte@radikal.social
      wrote sidst redigeret af

"Själv växte han upp på en prästgård i välmående Adolfsberg – ja, det heter så – och är barnbarn till den socialdemokratiska talmannen Henry Allard. Han om någon är infödd i det politiska etablissemanget – eller ”transferiatet” som han själv kallar det."

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
      0
      • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

"Själv växte han upp på en prästgård i välmående Adolfsberg – ja, det heter så – och är barnbarn till den socialdemokratiska talmannen Henry Allard. Han om någon är infödd i det politiska etablissemanget – eller ”transferiatet” som han själv kallar det."

malte@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

Väldigt bra observation av Linn Svansbo kring hur högern i dag drar sina skiljelinjer och perverterar identiteter som 'knegare' och 'almänne mann' till att handla om hat och förakt för invandrare och inte vart man kommer ifrån, hur ens jobbsituation eller livssituation faktisk är.

1 Reply Last reply
        0
        • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
        Svar
        • Svar som emne
        Login for at svare
        • Ældste til nyeste
        • Nyeste til ældste
        • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.