Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
-
@SuneAuken En anden måde at gøre det på. Hive varmeenergien ud af havvandet til at varme vores hjem. https://pro.ing.dk/watertech/artikel/saa-koerer-verdens-stoerste-havvandsvarmepumpe-i-det-vestjyske
Skønt. Der går mange veje mod bæredygtighed. Her er pressemeddelelsen, som er fri af betalingsmuren.
-
Træk af en bæredygtig udvikling jeg godt kan leve med:
At danske solmarker - skønt ord - når en ny milepæl og bæredygtig strømproduktion bare vokser.
Dette er jo i øvrigt også en meget fredelig og meget effektiv form for sikkerhedspolitik.
Det kan jeg også godt leve med.
https://pejak.vivaldi.net/2026/03/20/danske-solmarker-nar-ny-milepael/
Havvandspumper.
Jeg ignorant vidste ikke engang, at de fandtes. Den her historie er godt nok lovende.
Tak til @swggrkllr3rd for at gøre opmærksom på sagen her..
-
Havvandspumper.
Jeg ignorant vidste ikke engang, at de fandtes. Den her historie er godt nok lovende.
@SuneAuken Så du "Viden om" den gang det startede på DR2 ??
-
@SuneAuken Så du "Viden om" den gang det startede på DR2 ??
-
@SuneAuken Desværre. Har været inde på dr.dk, men kunne ikke finde nogen links.
Et viden om program handler om et jordvarmeanlæg som en kvinde installerede i sit nybyggede hus.
Slangen med brineopløsning gik hele vejen fra huset ned i en sø hun har ved huset.
Bare 3 meter af slangen befinder sig i vandet men, de TRE meter, gør at hendes strømmåler løber baglæns.
Hun sender strøm UD af huset. Varmepumpen er koblet til en turbine der driver en el-generator som laver strøm.
"Viden om".
-
@SuneAuken Desværre. Har været inde på dr.dk, men kunne ikke finde nogen links.
Et viden om program handler om et jordvarmeanlæg som en kvinde installerede i sit nybyggede hus.
Slangen med brineopløsning gik hele vejen fra huset ned i en sø hun har ved huset.
Bare 3 meter af slangen befinder sig i vandet men, de TRE meter, gør at hendes strømmåler løber baglæns.
Hun sender strøm UD af huset. Varmepumpen er koblet til en turbine der driver en el-generator som laver strøm.
"Viden om".
Jeg poster den, hvis jeg finder den selv. Tak for forsøget og for informationen. Det er virkelig interessant.
-
At danske solmarker - skønt ord - når en ny milepæl og bæredygtig strømproduktion bare vokser.
Dette er jo i øvrigt også en meget fredelig og meget effektiv form for sikkerhedspolitik.
Det kan jeg også godt leve med.
https://pejak.vivaldi.net/2026/03/20/danske-solmarker-nar-ny-milepael/
@SuneAuken Er det mon muligt at lave solceller gule i stedet for blå/sorte? Det ville jo være fantastisk, så kunne vi få gule solmarker.
(Selvom blå jo også er en hel fortrinlig og himmelagtig farve.)
-
@SuneAuken Er det mon muligt at lave solceller gule i stedet for blå/sorte? Det ville jo være fantastisk, så kunne vi få gule solmarker.
(Selvom blå jo også er en hel fortrinlig og himmelagtig farve.)
Sødt spørgsmål. Det aner jeg virkelig ikke. Spørg dem, der faktisk ved noget om teknik. Jeg ved bare lidt om miljødebat i al bred almindelighed.
-
Havvandspumper.
At benzinbilens dage endelig er talte.
-
At benzinbilens dage endelig er talte.
Emissionskurver, der knækker og lægger an til at bevæge sig nedad.