Jeg har lige købt basiskort.
-
@benjaminlj Det kan du ret i. Smartphonen er blevet lidt et alting-redskab og har jo også potentialet til det. Hvis det ikke var for al sporingen og den manglende demokratiske process omkring indførelsen af apps, ville jeg ikke have så meget imod det.
@malte ja, det er da smart at det skalerer så godt. Men jeg synes ikke det er fair at forvente at alle har smartphones. At Apple/Google duopolet så er fulde af overvågning gør det selvfølgelig endnu værre. Men helt principielt synes jeg det bør være muligt for alle at købe en billet uden at skulle købe sin egen billetautomat. Der må være andre mindre krævende måder at gøre det på. Kan huske at der fx. på Fyn en gang var et SMS billetsystem. Ikke fordi jeg synes det skal tilbage, det havde også sine udfordringer tænker jeg. Det var bare et eksempel. Men det må kunne gøres bedre og mere tilgængeligt.
-
@malte ja, det er da smart at det skalerer så godt. Men jeg synes ikke det er fair at forvente at alle har smartphones. At Apple/Google duopolet så er fulde af overvågning gør det selvfølgelig endnu værre. Men helt principielt synes jeg det bør være muligt for alle at købe en billet uden at skulle købe sin egen billetautomat. Der må være andre mindre krævende måder at gøre det på. Kan huske at der fx. på Fyn en gang var et SMS billetsystem. Ikke fordi jeg synes det skal tilbage, det havde også sine udfordringer tænker jeg. Det var bare et eksempel. Men det må kunne gøres bedre og mere tilgængeligt.
@benjaminlj Jeg er helt enig med dig. Jeg er glad for at Ældresagen findes og er stemme for folk som os.
-
@benjaminlj Det kan du ret i. Smartphonen er blevet lidt et alting-redskab og har jo også potentialet til det. Hvis det ikke var for al sporingen og den manglende demokratiske process omkring indførelsen af apps, ville jeg ikke have så meget imod det.
@malte @benjaminlj kan vi ikke bare bygge et eller andet non-tracking platform til at booke og fremvise billeterne med? Der er lidt håb: European Commision har foreslået et lov til bl.a. at "ensure fair access to selling [train] tickets". Der burde virkeligt være muligt for fx et open-source-focused coop til at sælge biletter udenfor rejseplanen eller dsb. Rejseplanen har en masse API-er allerede man kan bruge til planlægning af rejsen. Tror bare der mangler vilje til at dele ticket-salg retten.